Toon posts:

[stilte] PC stiller gemaakt; toch nog vragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe andere kast aangeschaft, en heb er geluidsdempend materiaal ingekleefd. Ik heb het over deze kast: http://www.hiqcomputer.de/case_cs.htm
De zwarte BigTower. Deze kast is echt mooi. Als ik mij niet vergis, is het de Chieftech Dragon? :)

De casefans heb ik op 1600 toeren gezet met een Zalman FanMate.

Tevens heb ik mijn voeding vervangen door een Enermax EG365AX-VE-G (353Watt), te zien op deze pagina: http://www.hiqcomputer.de/netzteile.htm Lekker stil... niet hoorbaar boven de cpu fan. :P

Voltages:
+3.30 = 3.38
+5 = 4.89 tot 4.91
-5 = -5.02 tot -5.12
+12 = 12.16
-12 = -12.03

Het enige voltage dat onder de spec zit is het +5. Deze voltages werden ook door het bios aangegeven toen ik mijn el-cheapo, 300 watt voeding van 15 euro nog gebruikte. Ik neem aan dat deze voltages goed zijn? Ik had gehoopt dat de Enermax het +5 voltage ook over de +5 kon tillen. Ik snap niet waarom hij dat niet doet... het is toch een veel betere voeding dan mijn vorige. :?

Alles is nu lekker stil, maar ik hoor nog steeds de fan van mijn cpu cooler. Dat is een 60x60x25 mm YS-Tech fan, van 26 dB. Ik wil niet minder airflow dan wat deze fan geeft. Is de airflow van zo'n opstelling met een Fan-adapter+80x80x25 goed? Dan kan ik mijn cpu fan vervangen. Dan kan ik ook rustig slapen :z als mijn pc aanstaat... gebeurt niet vaak, maar soms DL ik wel wat 's nachts.

BTW, mag ik nu bij de Silence Promo Crew? >:)

Verwijderd

over de +5 V lijn, die mag max 5 % afwijken, 4.75 - 5.25 V dus. Als je een nog stabielere +5 volt lijn wilt, kan je je enermax zoeken. Kijk daarvoor in de search

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Zo'n fanadapter werkt goed, zowel de zelf geknutselde als die je in de winkel koopt. Het enigste is dat een goeie fan ook weer aan te raden is. Met een herrie el-cheapo fan heb je er nog niets aan dus kijk ok gelijk voor een goeie grotere fan die op de adapter moet

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 06 april 2002 22:36 schreef _bas_ het volgende:
Zo'n fanadapter werkt goed, zowel de zelf geknutselde als die je in de winkel koopt. Het enigste is dat een goeie fan ook weer aan te raden is. Met een herrie el-cheapo fan heb je er nog niets aan dus kijk ok gelijk voor een goeie grotere fan die op de adapter moet
Ik was aan het denken aan de Enermax 8cm regelbare fan.

Verwijderd

Ja je kunt een fan-adapter gebruiken om van 60x60 naar 80x80 te gaan. Of je koop een Alpha 8045 >:)

Je kunt met een grote fan dezelfde hoeveelheid lucht verplaatsen met minder lawaai, er is minder toeren nodig, dus een fan-adapter zou een prima oplossing zijn, en een goede papst of panaflow van erop.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 april 2002 01:47 schreef HopjesvlametSlagroom het volgende:

[snip]

Je kunt met een grote fan dezelfde hoeveelheid lucht verplaatsen met minder lawaai, er is minder toeren nodig, dus een fan-adapter zou een prima oplossing zijn, en een goede papst of panaflow van erop.
Zover ik weet, heben de Papst fans geen aansluiting voor op het moederbord, iig niet die ik pasgeleden heb gezien. (Die van 12 dB.) Dat moet ik echter hebben, omdat mijn pc anders niet boot. Ik kan ervoor zorgen dat het moederbord de snelheid van de fan negeert, maar als er helemaal geen fan op de cpu-connector zit, boot de pc helemaal niet.

Zijn er adaptertjes die een aansluiting op het moederbord leveren? Ik heb er een gezien die van 12-7 volt omzet, een adapter van MB molex naar een grote voedingsmolex. Maar die wil ik niet... 12 naar 12 volt, met die MB aansluiting heb ik nog niet gezien.

BTW, is die 12 dB Papst beter dan de regelbare 8cm Enermax fan?
Pagina: 1