Zit vast met netwerkje bouwen!

Pagina: 1
Acties:

• LeMerchant
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07-2020

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
*heeft WEL "hoe deel ik internet" gelezen*!

maar goed kzit nu een beetje vast....pfff sja de oplossing is misschien simpel maarja ik is newbie in dit soort zaken dusseuh :o

keppet nu zo:

[kabelmodem]----[server(NIC 1)]
[server(NIC 2)]-----[hub (en dan naar de uplink?)]
(als ik dit wel doe zie ik geen lampje branden op de NIC 2 v/d server en als ik em bijv. in 5 doe ofzo dan gaatie wel branden,hoort dit zo?)
[hub]-----[client pc]

---- = UTP kabel

kep de boel geconfigureerd zoals beschreven stond in de "hoe deel ik internet" handleiding. Maarja ik kom dus niet echt verder he... :?

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Je moet hem inderdaad niet in uplink stoppen.

Werkt je netwerk wel? Kan je de andere PC's zien? Kan je de pingen?

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
aha...keej kzie nu beide pc's deze dus en "Thunderbird" :)
ik mag nu aannemen dan de kabels goed zijn en de manier van hoe ze zijn aangesloten ook goed is toch?

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
vaag, als ik ping naar 192.168.1.2 krijg ik een time out? terwijl die ze wel ziet bij netwerkomgeving enzo

Verwijderd

yep - zodra je de machines op 't netwerk heen en weer kan pingen zit 't goed. De 'uplink' gebruikt om de hub met een andere hub/switch door te lussen.

Verwijderd

Op zaterdag 06 april 2002 19:47 schreef LeMerchant het volgende:
vaag, als ik ping naar 192.168.1.2 krijg ik een time out? terwijl die ze wel ziet bij netwerkomgeving enzo
geen firewall draaien op .1.2 toevallig die ping blokkeert?

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
kep op beide pc's zonealarm. Maar als ik pingen ga zegtie of ik dat wil Yes/No , dus druk ik op Yes en gaatie pingen.
Maar et pingen vannaf de server naar client en andersom krijg ik wel een time out :? vaag hoor

Verwijderd

Op zaterdag 06 april 2002 19:53 schreef LeMerchant het volgende:
kep op beide pc's zonealarm. Maar als ik pingen ga zegtie of ik dat wil Yes/No , dus druk ik op Yes en gaatie pingen.
Maar et pingen vannaf de server naar client en andersom krijg ik wel een time out :? vaag hoor
probeer eens ZoneAlarm op alle machines uit te gooien om zeker te zijn dat daar het probleem niet zit (vertrouw nooit 100% op software :)

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
sja dat was et dus ik kon nu wel naar .1.2 pingen

• LeMerchant

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Topicstarter
sja en nu nog WinProxy configureren, pff vaag gedoe. heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 10:12

cue

ik zou winroute gebruiken, werkt hier al 2 jaar probleemloos, ik kreeg winproxy ook niet lekker draaiend.

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:05
Gewoon winroute lite downloaden, installeren, beetje klikken, en het werkt, zeer simpel programma ;).

Ikzelf gebruik winroute pro, voornamelijk omdat ik die van een afstand kan beheren, hoef ik niet steeds naar die PC te lopen.
Pagina: 1