Matrox G400Max -> TV zonder monitor

Pagina: 1
Acties:

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Hallo,

Ik ben bezig om m'n servertje geschikt te maken voor DVD/VCD playback. Er zit een G400Max die direct op de TV is aangesloten, dus zonder monitor maar alleen met de verloop naar S-VHS. Ik heb het al voor elkaar om permanent beeld te krijgen (DOS tv-out aan, clone in Windows 2000) maar dit is het probleem:

Video's spelen niet af op de TV-OUT.

Wanneer ik DVDMax aanzet spelen ze uiteraard goed af, alleen ben ik dan alle controls kwijt. Die staan namelijk op het primaire scherm. Ik wil dus zonder DVDMax werken (alleen clone) maar dan speelt de film dus alleen af op het primaire scherm (waar niks op aangesloten zit). Iemand een idee hoe ik de film ook op de tweede output krijg ?

Concrete Loop Watercooling

• FreeRider
^ schop ^

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:19
misschien dat je even kunt zoeken op het forum van www.matroxusers.com. ik weet zelf de oplossing niet, maar zij zeker te weten wel.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• FreeRider
Hmm ik heb er gezocht maar "die ene thread" vind ik net niet... Ik hoopte eigenlijk dat er hier wel iemand was met een stand-alone, monitorloos DVD/DivX pc'tje met een G400 erin... echt niemand ?

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 15:39

RetepV

ALLES valt te repareren

Kun je niet PowerDVD gebruiken? Die zet netjes een menu'tje op je scherm als je klikt.

<font size=30px>WAREZ</font>

Alles op die pagina is natuurlijk trialware, als het je bevalt moet je het kopen :+.

Macbook Pro

• FreeRider
Op dinsdag 09 april 2002 17:11 schreef RetepV het volgende:
Kun je niet PowerDVD gebruiken? Die zet netjes een menu'tje op je scherm als je klikt.

<font size=30px>WAREZ</font>

Alles op die pagina is natuurlijk trialware, als het je bevalt moet je het kopen :+.
Thanks, ik ben alleen bang dat dat niet de oplossing is... aangezien elke overlay alleen op de eerste poort wordt uitgestuurd :'( Ik heb het probleem dus ook met Windows media player enzo...

• prostar
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-08 15:54
Het is zo dat je een primary and secondary monitor moet instellen onder windows.

Het is standaard zo dat je monitor ingesteld staat als primary monitor en je tweede uitgang (TV) als secondary. Probeer deze 2 eens om te wisselen (ben niet zeker of dat kan), dus de TV als primary en de (niet-bestaande) monitor als secondary.

Ik had hetzelfde probleem met m'n laptop. Na het omwisselen waren de problemen opgelosd (ATI drivers). Nu heb ik thuis ook een matrox, en ik ben niet zeker of het met de matrox kan ... ik vrees ervoor!

Als het kan, zou dat in ieder geval je probleem moeten oplossen ...

Mvg,
prostar

• FreeRider
prostar, ik ga inderdaad even proberen of ik met multi-display nog iets voor elkaar krijg... slim idee.

Verder heb ik bij het Matrox forum nog een thread geopend maar daar kreeg ik dit zielige antwoord :
HI,
This is normal because overlay is not supported on the 2ndary display.

Also, using a TV (regardless of the type of cable-connection used) as the primary/only display is not supported or recommended with our cards.

The DVDMax option is designed/written to output video to the secondary display in full screen whether you use a TV or a PC monitor as the 2ndary display - so, no controls will be shown for the player itself. The only thing I can suggest to cancel the video during a playback (in this case) will be to press [Alt]+ [F4] (this command should close the active window).
Jammer dus. Het is hardwaretechnisch wel mogelijk om op twee schermen full screen een film te draaien, maar als je het zonder monitor/dvdmax wilt doen kan het niet...

Pagina: 1