Toon posts:

[VB] Blend cursor*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe je achter de hWnd van je cursor kan komen [als de cursor een hWnd heeft tenminste] zodat ik een alphablend over mn muiscursor kan gooien

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

taal :?

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Topicstarter
VB, maar taal maakt toch niet uit? het zijn toch allemaal API calls die ik gebruik om achter hWnd's (FindWindow in user.dll gloof ik] te komen en om windows te blenden.

Verwijderd

vanaf XP is het mogelijk alpha blending gewoon in de bitmap aan te geven die je als muiscuror gebruikt.

Verwijderd

vaagjes ja?

maar waar hebben jullie het over en wat is een hWnd ?

Verwijderd

Topicstarter
hoe / wat??
welk formaat?

Verwijderd

Op zaterdag 06 april 2002 19:01 schreef PhantomLord het volgende:
vaagjes ja?

maar waar hebben jullie het over en wat is een hWnd ?
De handle / pointer van je form/proggie?

Verwijderd

Op zaterdag 06 april 2002 19:01 schreef dj_ed_x het volgende:
welk formaat?
Gewoon .cur zoals iedere windows cursor natuurlijk..

Verwijderd

Volgens mij heeft de cursor geen hwnd.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik bdoel, met welk prog kan je .cur files maken met een alpha channel erbij?

Verwijderd

Op zaterdag 06 april 2002 19:06 schreef dj_ed_x het volgende:
ja maar ik bdoel, met welk prog kan je .cur files maken met een alpha channel erbij?
Ieder modern icon/cursor progje kan dat, Microangelo bijvoorbeeld.

Verwijderd

De cursor heeft inderdaad helemaal geen HWND.
En volgens mij kan je em ook niet alphablenden. Dat is een interne 'feature' van windows. (die je overigens met SystemParametersInfo kan aan of uitzetten)
Je kan wel een apart layered venster maken door de WS_EX_LAYERED style toe te voegen aan je form, en je form dan met SetWindowRegion de vorm van een cursor geven en hem dan steeds op dezelfde plek als de cursor staat tonen, maar das wel redelijk omslachtig
Pagina: 1