Flatcable aan LCD connector

Pagina: 1
Acties:

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Ik weet niet of het mogelijk is, maar ik ben van plan een lcd schermpie in mijn case te bouwen, en nu had ik een idee.

Als ik nou een flatcable pak(van floppy/hdd/usb/of wat dan ook) en ik zet die op de pinnetjes vna mijn LCD, en maak daarna de draadjes aan de prinkabel, is dit dan mogelijk? Het gaat mij er namelijk om dat ik het solderen niet zo zie zitten. Vandaar :)

Verwijderd

Ja is perfect mogelijk.
Heb mijn lcd ook zo aangesloten. Wil je niet ontmoedigen maar je zal toch nog moeten solderen. Namelijk een hulpstukje solderen in de gaatjes van de lcd (zitten namelijk geen pinnetjes op de lcd maar wel gaatjes) zodat je je flatcable hierop kan plaatsen :)

Veel succes

• MauriX
Hmmm, shit. Maar wat voor pinnetjes heb jij er aangesoldeerd? Gewooon koper draadjes of iets? En wat voor connector heb je gebruikt? Floppy?

edit:

WOOOOOOOOOOOOOEEEEH, dit is mijn 100ste Post *D :) *D

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

zo heb ik em :) ..met mijn 4*40

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1771699904

• brainball
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2023
die flat cable kan je gewoon bij bijna elke elektronica zaak in nederland kopen.

Verwijderd

Op zaterdag 06 april 2002 19:23 schreef brainball het volgende:
die flat cable kan je gewoon bij bijna elke elektronica zaak in nederland kopen.
Allen het eropzetten van de connector wil nog wel es wat handigheid vereisen kan ik melden (na het verzieken van 'n connector of 3)

Verwijderd

juiste connector in de gaatjes van de module en dan een flatcable gaat inderdaad zeer goed,
voorzichtig de connector in de pinnetjes solderen met punt soldeerstatios/bout

• brainball
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2023
Op zaterdag 06 april 2002 19:27 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Allen het eropzetten van de connector wil nog wel es wat handigheid vereisen kan ik melden (na het verzieken van 'n connector of 3)
Idd, voor mijn volgende probeersel heb ik daarom maar een gewone paralelle poort kabel gekocht en de ene aansluiting er af gesneden.
Een beetje creatief met een multimeter (welk kleurtje is welk pinnetje) en ik had de een mooie kabel, zonder weer enige uren te klooien op een connectortje dat een grote kortsluitende zooi werd.

Verwijderd

't probleem was bij mij om die vierkante connector (midden onder op de foto van ThaHandy) op de flatcable te krijgen, iedere keer gingen die pinnetjes krom of ik kreeg 'm net niet dicht..grrrr

• Petzl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 20:57
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/hasselt/case/lcdmod/lcd13.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/hasselt/case/lcdmod/lcd14.jpg

• MauriX
Op zaterdag 06 april 2002 22:56 schreef Petzl het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]
DIt bedoel ik ja, dus die pinnetjes zitten niet aan het printje he? Die moet je er zelf aan bakken? Dan lukt dat nog wel een keer of niet?

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:26
volgens mij kan je die pinnetjes ook gewoon los kopen, die kan je op mekaar klikken volgens mij, zodat je er meer naast elkaar kan zetten.
Daar lijkt et op ;) en dan kan je em volgens mij gewoon op die LCD print schuiven en dan vast solderen *D.
Vrij handige oplossing, moet ik ook hebben als mijn 4*20 binnenkomt >:)

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:46

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Op zondag 07 april 2002 14:12 schreef De_Bastaard het volgende:
volgens mij kan je die pinnetjes ook gewoon los kopen, die kan je op mekaar klikken volgens mij, zodat je er meer naast elkaar kan zetten.
Dat koop je gewoon als rijtje, zo groot als je wilt hebben.

• MauriX
Ik zag deze op conrad.nl
Afbeeldingslocatie: http://image.conrad.nl/pix/183/G1/183369G1.JPG

En ik zie hier dat bovenaan op de print 16 punten zijn op de rij. Ik neem aan dat dit de aansluitpunten zijn, maar daar kun je dan geen flatcable op aansluiten. Kan wel, maar hoort dan niet omdat je dan maar 1 rij van de stekker gebruikt. Snappie?

• Petzl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 20:57
er bestaan zulke stekkers , word geleverd met 30 cm draad aan ....

Edit
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/hasselt/case/lcd/16penscon.jpg
Edit

deze heb ik wel ff uit verveling gevlochten :)

op het uiteinde van deze draad kan je de printerkabel hangen, deze solderen en een stukje krimpkous er rond ....

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 29-07 10:07
Op zondag 07 april 2002 23:33 schreef Petzl het volgende:
er bestaan zulke stekkers , word geleverd met 30 cm draad aan ....

Edit
[afbeelding]
Edit

deze heb ik wel ff uit verveling gevlochten :)

op het uiteinde van deze draad kan je de printerkabel hangen, deze solderen en een stukje krimpkous er rond ....
Ja zo'n plug kan je het beste gebruiken als die draden tenminste wat langer zijn.

Verwijderd

gratis tip voor flatcable connectoren:

BANKSCHROEF !

Daarmee is het een eitje.

• MauriX
Iek doen niet schnap?!?!? :?

Verwijderd

Op maandag 08 april 2002 16:15 schreef MauriX het volgende:
Iek doen niet schnap?!?!? :?
Met excusses voor de late reactie, was er een paar dagen even niet.

Maare met een bankschroef kan je flatcable connectoren prefect op een flatcable zetten. Geen scheve tandjes of andere zaken die je plezier vergallen.

Verwijderd

Je moet vragen om een pin-header

Dat is een klein vierkant plastic dingetje (meestal 25 of 40 naast elkaar) die je om die pinnetjes heen kunt schuiven. Aan de achterkant van die pinheaders zit op elk plastic blokje een metalen puntje waar je de draad dan aan kunt solderen.
Zo kun je de flatcable op de lcd klikken waneer je wilt.
Pagina: 1