pc starten zonder keyboard/muis

Pagina: 1
Acties:

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
ik wil een servertje onder m'n bed zetten, maar die wil ik starten zonder keyboard of muis erin te proppen.
hij draait nu nog nt4wks, later wel iets anders, dit is even als test.
ik gebruik gewoon vnc om op die pc te komen en dat werkt perfect. alleen die pc wil niet starten zonder dat er een toetsenbord inzit. is niet in het bios uit te zetten.

kan ik niet zoiets zelf maken? 2pinnetjes verbinden f zoiets? en hoe werkt dat met de muis? kan ik zonder muis met vnc nog muizen? ik las in een post van niet...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
koop gewoon een hele goedkope muis en keyboard, ben je in 1 klap van het gezeik af

er zijn overigens kastjes voor welke je kunt aansluiten op je pc om zo de pc een keyboard en muis te laten zien,

weet alleen niet waar ze die verkopen, helaas

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Laat je server gewoon aanstaan.
Waardoor je gewoon 1 keer opstart met muis en toetsenbord,
Daarna haal je ze er weer uit, en is er niets aan de hand..

(8>

Verwijderd

je kan in je bios neerzetten halt on error..

Gewoon uitzetten en het probleem is over.

Verwijderd

Op zaterdag 06 april 2002 18:56 schreef ITsMatthijs het volgende:

Niet echt een optie denk ik :?
Op zaterdag 06 april 2002 18:46 schreef weareborg het volgende:
[...]
alleen die pc wil niet starten zonder dat er een toetsenbord inzit. is niet in het bios uit te zetten.
[...]
Wat je wel kunt doen als je geen keyboard wilt hebben dat in de weg ligt, dan koop je idd een goedkoop keyboard en haal je daar de printplaat uit, laat die aan de kabel zitten, sluit deze gewoon aan en stop dat printplaatje in een (anti-statisch)zakje en leg die in je case...

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zaterdag 06 april 2002 18:56 schreef ITsMatthijs het volgende:

Idd. Halt on Errors op none zetten en je bent van het 'gezeur' af zou je zeggen :). Best raar dat het niet werkt.

Anders zou ik een oud (defect) toetsenbord op PS/2 nemen en daarvan de kop (aansluiting) d'r af knippen (anders neemt het weer ruimte in :P) en waarschijnlijk boot hij daarmee wel door :).

Windows 2000 kan trouwens ook prima zonder toetsenbord/muis doorbooten.

• sharkzor
Op zaterdag 06 april 2002 19:04 schreef Aikeleer het volgende:

[..]

Idd. Halt on Errors op none zetten en je bent van het 'gezeur' af zou je zeggen :). Best raar dat het niet werkt.

Anders zou ik een oud (defect) toetsenbord op PS/2 nemen en daarvan de kop (aansluiting) d'r af knippen (anders neemt het weer ruimte in :P) en waarschijnlijk boot hij daarmee wel door :).

Windows 2000 kan trouwens ook prima zonder toetsenbord/muis doorbooten.
halt on errors enzo zit niet in dat gare comwrak bios, anders had ik het allang uitgezet.
voor de muis heb ik al een uit ps2 muisje gevind. dat hangt nu opgerolt erachter.
ik zet hem nu nog aan door even een toetsen bord eraan te hangen, maar die gare harddisk die erin zit maakt nog net ffe teveel herrie om snachts te laten draaien (voor mij dan).

ik zal het eens proberen van zo'n keyboard connector afknippen, al denk ik dat dat niet werkt. je verlengt zo alleen je pinnen...

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
connector afknippen lijkt me niet te werken, en ps/2 zomaar loskoppelen als de pc aanstaat _KAN_ je ps/2 poort opblazen :)

dus watch out ;)

• dirkie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Meestal zit er wel een optie in je bios van: Halt on all error's, but keyboard...

Eat my shorts !

• sharkzor
Op zaterdag 06 april 2002 20:32 schreef dieFX het volgende:
Meestal zit er wel een optie in je bios van: Halt on all error's, but keyboard...
al 2x gezegt dat dat niet in die gare comwrak bios zit |:(
Pagina: 1