Toon posts:

Twee videokaarten onder XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He tweakers,
Vraagje, Ik heb windows XP en een asus 8500 deluxe .
nu heb ik er ook nog een nvidia tnt 2 m64 inzitten.
Ik wil n.l. Twee monitoren aansturen.
nu werkte dit wel altijd met mijn oude asus 6400 maar nu opeens niet meer ik heb een vermoeden dat het door windows komt kan iemand mij helpen.
misschien iets in de reg editen

thanks

(p.s. sinterklaas ga eens terug naar spanje)

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:17

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Edit : LAMA |:(

sorry ;)

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-06 19:40
Bij mij nooit problemen mee (heb wel een andere kaarten maar wel win xp)

Op welke vid. kaart boot ie en welke doet het wel en welke doet het niet ???

Verwijderd

Topicstarter
Ik boot op AGP Asus 8200
als ik boot op de pci dan doet de agp het niet

is erg vreemd

Verwijderd

Op donderdag 11 april 2002 22:34 schreef wizzardhq het volgende:
Ik boot op AGP Asus 8200
als ik boot op de pci dan doet de agp het niet

is erg vreemd
Misschien instellingen van je mobo BIOS... zet AGP als je primary display (of andersoms).

Verwijderd

Lijkt me pas interessant met 2 AGP sloten, maar dat zal wel niet mogelijk zijn.

• Barman
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Welke versie van XP draai je?
Zomaar even een vraagje, want native ondersteuning voor dual monitoren zit namelijk niet in XP-Home.

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
ff use plug and play os in je bios uitzetten. Als windhoos je bios aan kan passen kan hij één van de 2 kaarten niet opstarten. Als je het uitzet heeft windhoos niks te drammen en zal het gewoon werken (mijn ervaring dus...)

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• jellebelle
  • Niet online
Ik heb hier ongeveer hetzelfde probleem;

Ik heb altijd een 16MB PCI Banshee kaart gehad met daaraan een 17" monitor.
Nu heb ik er een Trident 4MB AGP kaart bijgestoken en daaraan een 15" monitor gehangen.

Als ik WinXP Pro (build 2600) nu opstart herkent hij de nieuwe AGP kaart wel maar kan 'm niet goed installeren. In mijn device manager geeft hij aan:

"This device cannot start. (Code 10)"

Op de 15" monitor zie ik: "signal error"

Heeft iemand een gouden tip? Ik heb in de BIOS gekeken maar ik kan niet vinden waar ik de primaire en secundaire kaart kan aangeven...

• jellebelle
  • Niet online
Echt niemand?

Ik ben inmiddels een nacht verder ( :O ) en het werkt nog steeds niet |:(

Ik heb alle topics hierover doorgenomen en ook met deze FAQ kom ik er niet uit.

Het gekke is dat als ik mijn PCI kaart verwijder (waar ik dus op boot) dat ie wel netjes op de AGP kaart opstart en gewoon draait. Zodra ik de PCI kaart toevoeg gaat ie daar weer op booten en krijg ik als fout voor de AGP kaart weer de "code 10"

In veel topics over dit onderwerp vind ik ook deze aanwijzing:
-In de BIOS booten van PCI-VGA instellen
Ik kan dit nog steeds niet vinden in mijn bios :?

Verwijderd

De BIOS instellingen zijn afhankelijk van je mobo, probeer eens je BIOS te flashen... misschien krijg je wel de optie om je AGP (of PCI) kaart als primary/secondary te zetten. Succes.

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 11:04

Cryonist

- Something clever -

Op zondag 14 april 2002 10:46 schreef jellebelle het volgende:
Echt niemand?

Ik ben inmiddels een nacht verder ( :O ) en het werkt nog steeds niet |:(

Ik heb alle topics hierover doorgenomen en ook met deze FAQ kom ik er niet uit.

Het gekke is dat als ik mijn PCI kaart verwijder (waar ik dus op boot) dat ie wel netjes op de AGP kaart opstart en gewoon draait. Zodra ik de PCI kaart toevoeg gaat ie daar weer op booten en krijg ik als fout voor de AGP kaart weer de "code 10"

In veel topics over dit onderwerp vind ik ook deze aanwijzing:
-In de BIOS booten van PCI-VGA instellen
Ik kan dit nog steeds niet vinden in mijn bios :?
Same problem here. Alleen andersom :). Als ik op AGP boot (geforce2 Ti200) dan zegt die dat die mijn 2de videokaart niet kan starten (cannot start this device, het is een S3 Trio virge). Zodra ik instel PCI als primaire display loopt die vast zodra ik voorbij de bios ben (op het moment dat je de witte balk krijgt zeg maar).

Maar ikgaat morgen even proberen PnP uitzetten in de bios, mischien dat dat inderdaad helpt.

Is trouwens Win XP professional op een KT7-A moederbord. Ik laat het nog wel weten of het gelukt is.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

• jellebelle
  • Niet online
Ik ben er inmiddels uit.

Ik heb over mijn BIOS -vraagstuk even een nieuw draadje geopend (met 'screenshots' van mijn bios :P).

Daar werd geconstateerd dat mijn chipset (LX) te oud is en dat het dus niet ondersteund wordt...

Helaas voor mij :'(
Succes verder!
Pagina: 1