Toon posts:

Hellup, PC doet et niet meer, geen beeld meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik it dus met het volgende probleem, op een nacht idle is m'n server die 24/7 aanstond blijven hangen, er was gewoon beeld, maar alles hing vast, de muis kon niet meer bewegen, dus overwoog ik die morgen maar een reset, tot mijn verbazing kreeg ik na de reset geen beeld meer, nog niet eens es een bootscreen, normaal gesproken gaat er ook een oranje lampje knipperen bij boot, dat gebeurt nu ook niet meer, het beeld blijft zwart, wat is er misgegaan? is er iets kapot? waar moet ik het probleem gaan zoeken?

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:51
misschien is je videokaart kapot?
ik dacht dat als je geheugen kapot is, dat ie nog wel post :?
ik neem niet aan dat je met je fsb/voltages hebt zitten knoeien?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het was een server, dus liep op de normale snelheid enzo, en stond altijd aan, videokaart is onboard :( hoop nie dat ie de pijp uit is, het bakke doet gewoon niks meer, ik heb ef geen andere CPU meer hier :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor de HD beetje ratelen, dus hij start wel op, maar het is me een raadsel waarom het ding het niet doet, kan iemand mij oorzaken vertellen waardoor ik geen beeld kan krijgen met m'n onboard thingie? Cmos is al gereset

Ik kan van TV-out en van RGB(vga monitor) direct booten, nu kan dat naar beide niet meer, in TV gaat het beeld een beetje tekeer, het veranderd wel iets als ik de PC aanzet, maar de monitor doet helemaal niks

Verwijderd

Op zaterdag 06 april 2002 18:16 schreef internetinfo het volgende:
misschien is je videokaart kapot?
ik dacht dat als je geheugen kapot is, dat ie nog wel post :?
ik neem niet aan dat je met je fsb/voltages hebt zitten knoeien?
zonder geheugen post ie absoluut niet meer.
ik zou dus proberen om er ff nieuw gegeugen in te zetten en het dan weer te proberen...

Verwijderd

ik heb nu hetzelfde probleem met 2200+ alles heb ik al verwisseld maar ik krijg nog steeds geen beeld, mijn probleem ontstond trouwens voordat ik er ook maar iets mee kon doen ik zette hem vanuit winkel inelkaar kreeg beeld bios enzo daarna deed ik hd en cdrom aansluiten en toen deed die nix meer, kheb alles al geprobeerd

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

kan aan de voeding of batterij liggen.
meestal is dit n "cpu = rot"-symptoom
correct me if i'm wrong...

eerst kijken dan zeiken

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 06 April 2002 @ 22:22:
[...]

zonder geheugen post ie absoluut niet meer.
ik zou dus proberen om er ff nieuw gegeugen in te zetten en het dan weer te proberen...
Zonder geheugen zou je eigenlijk piepjes moeten horen, muv. een paar 'aparte' mobo's :o
bratos schreef op 23 January 2003 @ 22:01:
kan aan de voeding of batterij liggen.
meestal is dit n "cpu = rot"-symptoom
correct me if i'm wrong...
Toen ik de beginpost had gelezen dacht ik daar ook als eerste aan, mobo of CPU. Aangezien een Mobo niet erg snel kapot gaat en een CPU wat sneller gok ik het dus op de CPU. Kan het niet zijn dat de FAN kapot is gegaan/is gestopt met draaien en dat daardoor de CPU te heet werd? Dat verklaart dan ook direct het vastlopen aan het begin van alle problemen.

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

strip je systeem. het minimale om beeld te krijgen is een mobo, cpu, mem (1 dimm, tenzij je dual channel geheugen/chipset hebt), videocard (onboard in jouw geval), en powersupply. disconnect al je schijven van het mobo, en de power van al deze schijven. verwijder al je pci kaarten, unplug keyboard, mouse, netwerk, speakers (als je die hebt), printers, etc. enige externe is een monitor en power. doe de pc aan. als je beeld krijgt, dan is het waarschijnlijk iets dat je net verwijdert hebt. als je geen beeld krijgt heb je nog maar een korte lijst aan mogelijke probleem-onderdelen; mobo, cpu, mem, power (videocard zou ook suspect zijn, als het een losse kaart was). Nu kan je proberen te swappen met goede onderdelen. Geheugen zou makkelijk moeten zijn, cpu wat moeilijker. op deze manier moet je het tot 1 of 2 onderdelen kunnen terug brengen die daadwerkelijk kapot zijn.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

Pagina: 1