Toon posts:

Computer gaat regelmatig opeens uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eén van onze computers gaat soms op eens uit. Soms als je erachter zit en soms als die gewoon aan staat (hij staat 24uur per dag aan). Dan duurt het een hele nacht en soms elke 10 minuten. De computer gaat dan opeens volledeig uit en als je hem weer probeert aan te zetten moet je eerst de stroom er een tijdje afhalen. Hij gaf als fout dat er iets met de hd mis ging, maar ook na die hd er uit gehaalt te hebben en windows opnieuw geinstalleert te hebben doet die het zelfde.

Wie weet hoe dit komt? En nog beter: hoe kom ik er af?

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Voeding? Extreme hitte? Koeler kapot?

Specs? Zie ondertitel...

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:42
kortsluiting? op de 1 of andere manier....

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

Topicstarter
Het komt niet door de cooling of oververhitting:

Moederbord: 33 graden
proccesor: 45 graden
ofzo iets

Kortsluiting zou misschien kunnen of het is de voeding, maar ik kan die 2 niet testen.

Weet iemand anders het mischien?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zaterdag 06 april 2002 18:37 schreef -EL-Rady- het volgende:
Het komt niet door de cooling of oververhitting:

Moederbord: 33 graden
proccesor: 45 graden
ofzo iets

Kortsluiting zou misschien kunnen of het is de voeding, maar ik kan die 2 niet testen.

Weet iemand anders het mischien?
Dat is opzich wel te doen.

Maar zet eens wat specs neer van je systeem want nu kunnen wij d'r weinig mee (voor een PIII is deze temperatuur niet erg laag, voor een AMD is deze temperatuur aardig normaal).

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 08:28
ik denk zelf je powerknop of je voeding

Verwijderd

Topicstarter
het is een amd k6 500mhz, asus p5a moederbord, 256 mb geheugen (2*64 en 1*128) en de voeding is een ADT-2018.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dat moederbord kan maar 128 MB cachen. Ik weet niet welke Windows of Linux je draait maar je zult hier wat aanpassingen moeten doorvoeren om de boel stabiel te krijgen.

• Laurent
  • Niet online
Op zaterdag 06 april 2002 19:03 schreef Gianni Rombios het volgende:
Dat moederbord kan maar 128 MB cachen. Ik weet niet welke Windows of Linux je draait maar je zult hier wat aanpassingen moeten doorvoeren om de boel stabiel te krijgen.
Ik heb zovaak een P5A stabiel gezien met > 128MB geheugen hoor en ook gewoon bij een standaard installatie van Windows 98/2000 hoor :?

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Had ik laatst bij m'n server precies dezelfde symptomen, andere batterij erin en nu doet ie het weer prima :)

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

• -=bas=-
  • Laatst online: 17-07 05:15
Het kan heel veel zijn, ook al lijkt je voeding goed, dat weet je nooit. Ik heb een PC met veel geheugen 2 branders en een harde schijf op een 90watt voeding zien werken. Dat ging ook heel lang goed (maar af en toe dus niet).

1. Probeer dus eerst eens een andere/betere voeding.
2. Gebruik een memcheck X86 om het geheugen te testen (duurt
wel lang). Sommige combinaties van geheugen geven ook
vage effecten.
3. Laatste had ik een PC waar een IDE kabel niet lekker
contact maakte, Kabel vervangen lostte alle problemen op.
4. Dingen gaan soms ook kapot dus als je niets kan vinden
dan moet je er maar vanuit gaan dat het kapot is gegaan,
tenminste een beetje kapot.
Dat moederbord kan maar 128 MB cachen. Ik weet niet welke Windows of Linux je draait maar je zult hier wat aanpassingen moeten doorvoeren om de boel stabiel te krijgen
Zoiets heb ik nog nooit gehoord :? Je zal dan hooguit een 'miss' krijgen maar daar moet je als het goed last van want dat handelt het OS altijd af.

Senile! Senile Oekaki

• fraggel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01-2023
Heb ik ook eens last van gehad met mijn AH pc. Bleek dat ze een voeding erin hadden gezet die te weinig vermogen leverde. Sukkels moesten bij veel van hun klanten een nieuwe voeding in komen bouwen |:(
Ik zou dus een nieuwe voeding proberen.

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

Pagina: 1