Car MP3

Pagina: 1
Acties:

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Ben dus bezig met het inbouwen van een computer systeem in m'n auto :7

Stroom is gefixed (converter van 12 volt -> 230volt 150 watt op m'n 150 watt voeding)... probleem wat ik nu heb is... hoe krijg ik het geluid uit de boxen in m'n auto... :D

D'r zit nu geen radio in... ik kan als ik wil wel zo bij de kabeltjes.. maar hoe regel ik het volume dan :?

Vraag is dus... hoe fix ik het geluid vanaf mijn sb16 naar m'n boxen.....

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 12:28

decramy

root@birdie:~#

dmv een "unit" die je ergens plaatst, en dan op de COMpoort van je PC aansluit.
Daar kan Winamp weer op reageren :)

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

Verwijderd

Versterkertje ertussen? Es vragen bij AV, daar weten ze er meer van denk ik :)
edit:

was blijkbaar niet mee... nvmd :)

• Marv
Op zaterdag 06 april 2002 17:09 schreef decramy het volgende:
dmv een "unit" die je ergens plaatst, en dan op de COMpoort van je PC aansluit.
Daar kan Winamp weer op reageren :)
Beetje vage zin... :P

een unit :? die ik ergens :? plaats... en dan op de COMpoort aansluit...

En ik werk trouwens met een dos mp3 player :Y)

Ik vraag wel ff een move aan naar AV :)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Je moet een versterken kopen waar je als input je speaker stekkers kan nemen en ook als output (maar dat is altijd).. daar sluit je je speaker/woofers op aan en op je versterker zit een volume/sterkte knop daar kan je dan wel een beetje aan tweaken dat je die met een draad naar je dashboard fixt !! suc6 lijkt me wel gaaf en als het af is willen we natuurlijk pic's :)

Verwijderd

knopjes op com control gaten in je dashboard ( of die van je stuur vatten als je een nieuwe auto hebt)

versterker aanschaffen (eentje die je voor in kunt bouwen) met bijv equalizer, kabeltjes van sb16 achter op da ding aansluiten en vanaf da ding op je speakers. of als da ding nog genoeg power heeft gewoon een versterker in je auto flikkeren.

Is nie zo moelijk

• Marv
Op zaterdag 06 april 2002 17:15 schreef MoSc2001 het volgende:
Je moet een versterken kopen waar je als input je speaker stekkers kan nemen en ook als output (maar dat is altijd).. daar sluit je je speaker/woofers op aan en op je versterker zit een volume/sterkte knop daar kan je dan wel een beetje aan tweaken dat je die met een draad naar je dashboard fixt !! suc6 lijkt me wel gaaf en als het af is willen we natuurlijk pic's :)
Als ik een digicam had zou ik nu al wat plaatsen maar die heb ik niet.

Tegen de tijd dat ie af is leen ik wel ff een digicam (moet toch nog eens wat plaatjes van m'n auto fixen :Y))

Verwijderd

en die dos player eraf en windows vatten.

win95 zal wel draaien.

want hopelijk gebruik je wel minimaal een pentium voor mp3

• Marv
Op zaterdag 06 april 2002 17:18 schreef mightyspawn het volgende:
en die dos player eraf en windows vatten.

win95 zal wel draaien.

want hopelijk gebruik je wel minimaal een pentium voor mp3
Waarom die dos player eraf? Draait perfect en binnen 10 seconden heb ik geluid. (dus inclusief boot 10 seconden)

Die dos player ondersteund zelfs LCD display... kan zelfs allemaal op 1 diskette... ik heb het op de hd staan want dan boot ie sneller.

Verwijderd

als je voor die dos versie, ook een plug in kunt krijgen zodat je de play/pause enzo via de com poort kunt besturen is het prima. En anders die versterker voor volume gebruiken.

• Marv
Op zaterdag 06 april 2002 17:22 schreef mightyspawn het volgende:
als je voor die dos versie, ook een plug in kunt krijgen zodat je de play/pause enzo via de com poort kunt besturen is het prima. En anders die versterker voor volume gebruiken.
play/pause kan via een toetsenbord... denk dat ik zo'n klein toetsenbordje ga halen (alleen numpad) of een oud toetsenbord mol :P

Edit: hoe kom ik er trouwens achter welke kabels in m'n auto voor de boxen zijn... :?

Verwijderd

uhh ff je auto een bietje mollen, dus je interieur van de deuren enzo eraf rukken en de draden volgen.

als het goed is heb je voor een zo een inham waar je autoradio geplaatst wordt (sommige zelfs twee) daar liggen allerlei kabels rode en zwarte vaak. Heb ze zelf gestickerd, zodat ik altijd weet welke wat is, en ten tweede op je autoradio komt een connector en daar moet je ook de speakers op aan sluiten daaraan kun je zien welke wat is. Maar wat ik lees is dat je geen autoradio hebt.

Heb je eigenlijk wel speakers ingebouwd :?

• Marv
Op zaterdag 06 april 2002 17:58 schreef mightyspawn het volgende:
Heb je eigenlijk wel speakers ingebouwd :?
Speakers zitten er al in... 6 zelfs :Y) (2 voorin, 2 achterin en 2 in de hoedenplank)

De inham voor de autoradio is er ook... zou er zo een radio in kunnen "rammen" maar die heb ik dus niet :P (er zit zelfs een houdertje in... dus de aansluiting is voor zover ik kan zien compleet...)

Verwijderd

en je weet niet welk draadje waar bij hoort :)

• Marv
Op zaterdag 06 april 2002 18:18 schreef mightyspawn het volgende:
en je weet niet welk draadje waar bij hoort :)
Jij snapt 'm :P

Verwijderd

Op zaterdag 06 april 2002 17:19 schreef Marv het volgende:

[..]

Waarom die dos player eraf? Draait perfect en binnen 10 seconden heb ik geluid. (dus inclusief boot 10 seconden)

Die dos player ondersteund zelfs LCD display... kan zelfs allemaal op 1 diskette... ik heb het op de hd staan want dan boot ie sneller.
das sick! ik dacht dat dat alleen met die linux-bootflop kon... post eens de url hiervan, is kicken.

Verwijderd

een vriend van mij heeft ook een mp3 player in zijn auto

maar die regeld alles via infrarood mbv een afstandsbediening ook alles via dos

• Marv
Op zaterdag 06 april 2002 18:34 schreef henkie_fraser het volgende:

[..]

das sick! ik dacht dat dat alleen met die linux-bootflop kon... post eens de url hiervan, is kicken.
Hier een bootflop voor een pc met sb16.

Download

Ik heb de files van die bootflop op de hd gezet en de cdrom lines ertussen uit gehaald.... blijft weinig over maar het werkt :7 (wel even de rest van de paden veranderen van A:\sb16 -> c:\sb16 etc)

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 09:28

Jaymz

Keep on moving !

Past beter in AV&H:

OCM -> AV&H :)

• ntsx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-02-2024
es denken. maakt een infrarood module , der zijn programmas in omloop die het signaal van zon ding omzetten in keystrokes onder dos. en dat programma dat je gebruikt ken je sofwarematig zachter zetten.

instellen met keystrokes en fertig.

too fly for a white guy

Verwijderd

Als je in de deur de box eruit haalt kun je met een multimeter op de weerstand stand opzoeken welke draad in het bracket bij die in de deur hoort. Als ze kleur gecodeerd zijn hoeft dat niet.

ook kun je met een batterij de draden van een box tegen de min en pluspool aanhouden. De box die gaat kraken hoort dan bij die draden(duh) ;) . Hoef je je hele auto niet te slopen. Gewoon 1 draad op de min houden en de andere over de pluspool "vegen". Als je ze er alleen ophoudt doet ie het niet meer.

Op de computer moet je een versterker aansluiten en die weer op de boxen.

Matroxcool heeft ook een computer(met een lcd scherm)in zijn auto gebouwd. Kijk maar eens hoe hij dat gedaan heeft:9~

[topic=459066/1/25]
Pagina: 1