[nvidia,glx] strepen met glx module, zonder niet

Pagina: 1
Acties:

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Topictitel lijkt me vrij duidelijk. Als ik de glx module uncomment in de /etc/X11/XF86Config-4 dan krijg ik strepen in het beeld bij dat Nvidia splashscreen dus. Niet over het hele scherm, boven en ondervlak is mooi wit, en voor de rest alleen groen en zwart (de kleuren die ook in het nvidia logo zitten). X hangt dan compleet, ctrl-alt-backspace helpt dan ook niet meer.

Load ik de glx module niet, dan werkt alles wel (de nvidia driver dus). GLCore en dri zijn al uit die configfile gehaald. De make install van nvidia_glx en nvidia_kernel gingen wel goed. Ik gebruik versie 1.0-2880, de meest recente dus.

Ik draai debian (testing) op kernel 2.4.18, die is gecompiled met gcc 2.95-3. Mijn kaart is een Geforce 2 MX 200. XFree is 4.1.0. AGPart zit in de kernel gebakken, niet modulair.

Ik zou graag gebruik willen maken van het glx pakket, zodat ik ook Q3 onder linux kan spelen, dus ik hoop dat jullie me aan een oplossing kunnen helpen.

Verwijderd

Kijk eens in de README in /usr/share/doc/NVIDIA_GLX_1.0. Daar staat vrij uitvoerig een aantal problemen beschreven. Wellicht dat dat voor jouw situatie oplossing biedt. OpenGL v 1.3 wordt nog niet ondersteund, gebruik jij toevallig die versie ?

• JJJ
  • Nu online
Op zaterdag 06 april 2002 17:09 schreef janjanjansen het volgende:
Kijk eens in de README in /usr/share/doc/NVIDIA_GLX_1.0. Daar staat vrij uitvoerig een aantal problemen beschreven. Wellicht dat dat voor jouw situatie oplossing biedt. OpenGL v 1.3 wordt nog niet ondersteund, gebruik jij toevallig die versie ?
Die Readme heb ik al bekeken, dat is dezelfde die op de page van nvidia staat. Mijn probleem staat daar niet in. Voor zover ik weet heb ik geen OpenGL geinstalled op mijn systeem.

Kan AGPart conflicteren met de Nvidia drivers? agpart en de NVdriver worden geladen. Is dat misschien de oorzaak?

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem: bij het opstarten van X komt ie tot het Nvidia spash screen wat helemaal misvormd is en dan crasht de hele boel.
Ik heb geen idee waar het aan ligt, maar het gebeurt niet als ik na het inloggen een minuutje wacht met X opstarten..(?)
Ik weet niet of jij X handmatig opstart of automatisch laat opstarten, maar misschien helpt het als je ff wacht voor je startx geeft...(belachelijke oplossing, ik weet het)

(RedHat 7.2, Dual Head: AGP Geforce 2 GTS en een PCI Geforce 2MX)

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:22

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Werkt het beter als je in je XF86Config-4 in de driver-sectie de volgende regel zet? Of met "0" als argument?
code:
1
Option "NvAGP" "1"

1 betekent dat hij de AGP van nVidia moet gebruiken, 0 betekent uitschakelen van AGP. Het is natuurlijk geen oplossing, maar zo kun je wel kijken of het aan de agpgart-ondersteuning ligt of aan iets anders.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• JJJ
  • Nu online
Op zaterdag 06 april 2002 19:04 schreef KouweKlets het volgende:
Ik heb precies hetzelfde probleem: bij het opstarten van X komt ie tot het Nvidia spash screen wat helemaal misvormd is en dan crasht de hele boel.
Ik heb geen idee waar het aan ligt, maar het gebeurt niet als ik na het inloggen een minuutje wacht met X opstarten..(?)
Ik weet niet of jij X handmatig opstart of automatisch laat opstarten, maar misschien helpt het als je ff wacht voor je startx geeft...(belachelijke oplossing, ik weet het)

(RedHat 7.2, Dual Head: AGP Geforce 2 GTS en een PCI Geforce 2MX)
XDM start X automatisch op ja. Ik zal het eens proberen, maar dan moet ik eerst fixen dat ie niet automatisch opstart. Gebruik jij agpart btw?
Op zaterdag 06 april 2002 19:09 schreef odysseus het volgende:
Werkt het beter als je in je XF86Config-4 in de driver-sectie de volgende regel zet? Of met "0" als argument?
code:
1
Option "NvAGP" "1"

1 betekent dat hij de AGP van nVidia moet gebruiken, 0 betekent uitschakelen van AGP. Het is natuurlijk geen oplossing, maar zo kun je wel kijken of het aan de agpgart-ondersteuning ligt of aan iets anders.
Ik heb alles al geprobeerd, 1 t/m 3, en dat mocht allebei niet baten :(
Ik raak hier gewoon zo gruwelijk gefrustreerd van, niet normaal meer :r :( :'(

Verwijderd

Op zaterdag 06 april 2002 18:52 schreef JJJ het volgende:

[..]

Die Readme heb ik al bekeken, dat is dezelfde die op de page van nvidia staat. Mijn probleem staat daar niet in. Voor zover ik weet heb ik geen OpenGL geinstalled op mijn systeem.

Kan AGPart conflicteren met de Nvidia drivers? agpart en de NVdriver worden geladen. Is dat misschien de oorzaak?
Nee ik heb ook beide modules lopen en het draait prima. Ik heb een Riva TNT 2.
Pagina: 1