Toon posts:

inloggen traag op win2k server en vage error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi ik heb hier een win2k server met active directory maar GEEN DNS en mijn clients loggen heel traag in en ik vind elke keer in het logboek het volgende
code:
1
2
3
4
Registratie van DNS-record _kerberos._udp.bla.mine.nu. 600 IN SRV 0 100 88 homenaampie.bla.mine.nu. is mislukt met de volgende fout: 
Een verbindingspoging is mislukt omdat de verbonden party niet correct heeft geantwoord na een bepaalde tijd, of de gemaakte verbinding is mislukt omdat de verbonden host niet heeft geantwoord. 

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Geen DNS? hoezo geen? op je clients heb je geen dns ingevuld?

naja dat moet dus wel..... dat is ook je probleem

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
nee das het probleem niet ik heb geen dns server draaien op de server

verder gaat alles wel goed alleen inloggen is traag

Verwijderd

Ehhmm.. Win 2k Domain controllers hebben ALTIJD DNS nodig om te "overleven" bij dcpromo krijg je al de vraag of DNS voor je geconfigd moet worden of dat je het zelf doet. Zonder DNS gaat het niet werken, en win 2k clients moeten diezelfde DNS server ook kunnen zien want anders logt het idd niet lekker in

Verwijderd

Topicstarter
maar het gekke is dat verder alles werkt en het komt elke 5 min terug dir error en als iemand inlogt

• Zwelgje
Op zaterdag 06 april 2002 17:04 schreef lokkie het volgende:
nee das het probleem niet ik heb geen dns server draaien op de server

verder gaat alles wel goed alleen inloggen is traag
geen dns op de server, dan heb je dus ook geen active directory, aangezien je geen active directory kan draaien ZONDER dns..

• Harrie666
  • Laatst online: 08-05 00:31
Op zaterdag 06 april 2002 17:43 schreef zwelgje het volgende:

[..]

geen dns op de server, dan heb je dus ook geen active directory, aangezien je geen active directory kan draaien ZONDER dns..
helemaal correct, dus dan is het niet gek dat je die melding krijgt

verder kun je UIT vinken register in DNS bij de DNS eigenschappen.

als je daar de DNS van je provider hebt staan dan zal het komen doordat die het niet accepteerd dat jij je daar registreerd in die dns server en al helemaal niet met het interne adres van jou netwerkje.

of ga lezen en leren hoe AD werkt of ga geen win2k netwerkje bouwen is mijn advies in deze.

• Zwelgje
Op zaterdag 06 april 2002 21:26 schreef Harrie666 het volgende:

[..]

helemaal correct, dus dan is het niet gek dat je die melding krijgt

verder kun je UIT vinken register in DNS bij de DNS eigenschappen.

als je daar de DNS van je provider hebt staan dan zal het komen doordat die het niet accepteerd dat jij je daar registreerd in die dns server en al helemaal niet met het interne adres van jou netwerkje.

of ga lezen en leren hoe AD werkt of ga geen win2k netwerkje bouwen is mijn advies in deze.
blijft natuurlijk wel vreemd hoe de topicstarter dus wel een active directory domain controller heeft kunnen instaleren (middels de dns server van zijn provider???)...w2k had moeten klagen (bij dcpromo al) dat hij geen record kon registreren in de dns server..

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op zaterdag 06 april 2002 21:46 schreef zwelgje het volgende:

[..]

blijft natuurlijk wel vreemd hoe de topicstarter dus wel een active directory domain controller heeft kunnen instaleren (middels de dns server van zijn provider???)...w2k had moeten klagen (bij dcpromo al) dat hij geen record kon registreren in de dns server..
Als je AD installeerd kan je hem toch zelf een dns server laten opstellen :?
Misschien heeft ie dat gedaan.
Ik zie ook niet echt in hoe ie AD aan de praat gekregen heeft zonder DNS server.
Zoals je zegt moet ie toch stoppen als ie z'n domein entry niet in de DNS kan zetten.

Volgens mij runt ie wel een DNS server maar weet ie het zelf niet.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Zwelgje
Op zaterdag 06 april 2002 21:49 schreef Predator het volgende:

[..]

Als je AD installeerd kan je hem toch zelf een dns server laten opstellen :?
Misschien heeft ie dat gedaan.
Ik zie ook niet echt in hoe ie AD aan de praat gekregen heeft zonder DNS server.
Zoals je zegt moet ie toch stoppen als ie z'n domein entry niet in de DNS kan zetten.

Volgens mij runt ie wel een DNS server maar weet ie het zelf niet.
of.... hij HAD een dns server draaien, die hij verwijderd heeft... nadat ie zijn domaincontroller online heeft gekregen...

alles pure speculatie natuurlijk :P

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op zaterdag 06 april 2002 21:53 schreef zwelgje het volgende:

[..]

of.... hij HAD een dns server draaien, die hij verwijderd heeft... nadat ie zijn domaincontroller online heeft gekregen...

alles pure speculatie natuurlijk :P
[opdekapgaanzitten]
Hij was misschien even aan het zoeken naar onnodige services (op zich een goeie zaak) en zag daar DNS server.

Nou dat hebben we niet nodig :D

Zoals Harrie666 zei.
Eerst veel over AD lezen voor je echt begint en dat heeft ie duidelijk niet gedaan. :{
[/opdekapgaanzitten]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Harrie666
  • Laatst online: 08-05 00:31
Mijn reactie was ook niet bedoeld om te zeiken slechts een advies.

er zijn best manieren om die DcPromo af te maken, en dan installeerd hij default wel de dns maar als je dan je dns server verwijderd of stopt houd het echt wel op :)
Pagina: 1