nieuwe ontwikkelingen op flat-fee gebied?

Pagina: 1
Acties:

• thebill
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-04-2024
Ja, volgens mij zo'n beetje het meest besproken onderwerp hier in het IT deel van GoT maar ik heb toch (weer) een vraag (de search levert geen recente resultaten op):
Zijn er nieuwe ontwikkelingen op het flatfee gebied voor ISDN na het falen van FRIACO (waar ik me net wilde gaan aanmelden)? Zijn er bedrijven die een dienst aanbieden/aan het voorbereiden zijn die rendabel is voor het particuliere gebruik?
Het zou mij erg goed uitkomen, want ik ben pas verhuisd en moest van Chello overstappen op een ISDN lijntje!
Alvast bedankt!

ps. Het spijt mij als dit een in-korte-tijd-dubbele-post is!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Van wat ik er van heb gelezen, is al het flat free hier in Nederland FLUT! :(

🌞🍃

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

LaDot heeft een flat-fee dienst.

Verder geen enkele ISP waar je als privé-persoon op kan inschrijven afaik.

Virussen? Scan ze hier!

• thebill
Op zaterdag 06 april 2002 16:35 schreef wildhagen het volgende:
LaDot heeft een flat-fee dienst.

Verder geen enkele ISP waar je als privé-persoon op kan inschrijven afaik.
130 euro vind ik wat te veel per maand. Zoveel internet ik nou ook niet om daar m'n voordeel uit te halen. Is er nog iets anders, of een andere rendabele manier als ik zo'n 50 a 60 uur internet per maand? En daarvan ong. de helft overdag!?
bedankt!

• tyball
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07 14:32

tyball

• Aerox.2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-05 08:57
Op zaterdag 06 april 2002 16:49 schreef tyball het volgende:
http://www.onetel.nl/dutch/index.html

en dan surf pakket
ssssssstttt...... :P

• Xandrios
  • Laatst online: 13-08 23:13
ikzelf heb plannen gehad om flat-fee te introduceren in nederland. Opzich is het allemaal niet zo moeilijk, maar het grote probleem (als je het op 'mijn manier' doet) is dat je elke Tel. Centrale moet gaan aansluiten. Dus dat zal niet snel gaan, en tegen de tijd dat er flink wat centrales zijn aangesloten, is ADSL ook overal al beschikbaar....
En er is een vaste verbinding nodig op elke centrale, minimaal 2mbit ofzow...( duur !)

Alhoewel het op plaatsen waar adsl al beschikbaar is, vrij makkelijk te doen moet zijn...maar dan hebben er weinig mensen meer belangstelling vrees ik :D
( als adsl beschikbaar is, kun je vrij goedkoop een 2mbit SDSL account krijgen...)

Maarja, afgezien van dat, is het op deze manier wel te doen om vrij goedkoop ( <€75/maand ) flat-fee aan te bieden....

• thebill
Op zaterdag 06 april 2002 16:49 schreef tyball het volgende:
http://www.onetel.nl/dutch/index.html

en dan surf pakket
dat is wel een leuk pakketje ja, maar wat betekent:
Let op! U kunt alleen gebruik maken van deze Surf Pakketten als U al aangemeld bent als OneTel.Net klant. Nog geen klant?....
Wat kost dat? ik bedoel dat je klant wordt?

• Xandrios
dat je via carrier select moet bellen...

Je weetwel, dat je ipv met de kpn, met tele2 belt...

Is een tijdje terug veeel reclame van geweest, was een echte hype...

• thebill
Op zaterdag 06 april 2002 17:07 schreef Cutebritney het volgende:
dat je via carrier select moet bellen...

Je weetwel, dat je ipv met de kpn, met tele2 belt...

Is een tijdje terug veeel reclame van geweest, was een echte hype...
kosten?

• Xandrios
Op zaterdag 06 april 2002 17:07 schreef thebill het volgende:

[..]

kosten?
gratis...en je belt nog goedkoper ook :P

maar ikzelf ben er niet echt een voorstander van...'k heb al van meerdere mensen gehoord dat ze soms gewoon niet berijkbaar waren enzo....

• thebill
Op zaterdag 06 april 2002 17:09 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

gratis...en je belt nog goedkoper ook :P

maar ikzelf ben er niet echt een voorstander van...'k heb al van meerdere mensen gehoord dat ze soms gewoon niet berijkbaar waren enzo....
ok bedankt! dit wordt het dan maar denk ik. Jammer dat het niet helemaal (goedkoop) flatfee kan maarja.. BEDANKT!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
Ach, echt flat fee komt er gewoon nooit. Is gewoon te duur. En je blijft de eerst golf houden die menen recht te hebben op alles. Dus de HELE tijd downloaden enz. ZO krijg je nooit een goede dienst. Zelfs als je dat bij ladot doet, 24/7 downloaden is het niet rendabel. En dat is 130 euro per maand ofzo. Moet je nagaan

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:09
Tele2 en OneTel zijn soms nog duurder dan KPN BelBasis, en de kwaliteit is ook niet alles. Ik zou dus wel even goed naar de tarieven kijken voordat je met OneTel gaat bellen. Vooral het starttarief van OneTel :r

• thebill
Op zaterdag 06 april 2002 17:57 schreef Pc123 het volgende:
Tele2 en OneTel zijn soms nog duurder dan KPN BelBasis, en de kwaliteit is ook niet alles. Ik zou dus wel even goed naar de tarieven kijken voordat je met OneTel gaat bellen. Vooral het starttarief van OneTel :r
dat kan wel kloppen, maar je belt toch alleen via One.Tel als je 1658 voor een nummer intoetst. Als je gewoon meteen een nummer intoetst (dus zonder dat 1658 ervoor) dan bel je toch gewoon via KPN en NIET via One.Tel? Dan heb je toch niets te maken met One.Tel?
En ik ben ook niet van plan om te gaan bellen via One.Tel. Alleen dat internet-surf-pakket spreekt me wel aan. Als ik alleen dat pakket neem, dan heb ik toch verder niets te maken met One.Tel?

• thebill
k*t, het is toch niet zo'n goede service dan ik aanvankelijk dacht gevonden te hebben.
Uw belprofiel gemiddeld per maand

Totaal aantal keer inbellen 60
Uren in piek 4,5 30%
Uren in dal 4,5 30%
Uren in weekend/'snachts 6 40%
Totaal aantal uur 15
(http://www.onetelnet.nl/dutch/surfblokken/surfblokQA.html)
(Dit is voor het 15 uurs abonnement, maar percentages gelden ook voor 50 uurs abo welke ik wil nemen)
Dit betekent dus dat je 30% van je tijd in de piek uren, 30 % in de dal uren en 40% in het weekend.
Dat is al weer een beperking, 60 keer inbellen, dat zou moeten lukken. Maar toch is het een flink min punt vind ik. :r

[off topic]
Nederland is bijna het rijkste land van de wereld, en dan kunnen we geneens zorgen voor een goede, betaalbare internetverbinding!?
[/off topic]

• Aerox.2000
  • Laatst online: 13-05 08:57
Op zondag 07 april 2002 11:21 schreef thebill het volgende:
k*t, het is toch niet zo'n goede service dan ik aanvankelijk dacht gevonden te hebben.
[..]

(http://www.onetelnet.nl/dutch/surfblokken/surfblokQA.html)
(Dit is voor het 15 uurs abonnement, maar percentages gelden ook voor 50 uurs abo welke ik wil nemen)
Dit betekent dus dat je 30% van je tijd in de piek uren, 30 % in de dal uren en 40% in het weekend.
Dat is al weer een beperking, 60 keer inbellen, dat zou moeten lukken. Maar toch is het een flink min punt vind ik. :r
Volgens mij is dat een voorbeeld... wat je anders kwijt zou zijn (kpn ofzo) en hoeveel met dit abbo (onetel)...

• thebill
Op zondag 07 april 2002 11:54 schreef Aerox.2000 het volgende:

[..]

Volgens mij is dat een voorbeeld... wat je anders kwijt zou zijn (kpn ofzo) en hoeveel met dit abbo (onetel)...
owh dat zou inderdaad kunnen! dat zou wel beter zijn ja! thanks man!

• thebill
:r er gaat ook niets vanzelf! |:(
Vanmorgen:

9:00 uur: ik bel om me aantemelden als onetel klant. Gaat verbazing wekkend goed (en dat nog wel op een 0800 nummer) wordt daarna doorverbonden om me aan te melden voor surfpakket.

9:30 aangemeld, te horen gekregen dat ik meteen zou kunnen inloggen dus ik probeer het.
Lukt niet, gelukkig: het ging wel erg snel, zou bijna gaan denken dat er iets niet klopt. Ik denk, nou misschien zijn ze het nog aan het aansluiten of weet ik veel wat. Ik wacht nog even..

13:00 Nog doet'ie 't niet. Ik bel weer, eerst technische dienst. Ik alle aanwijzingen opgevolgd. Doet het allemaal niet (dit is een 0900 nummer, 45 cent p/m). Ik wordt doorverbonden om m'n account opnieuw aan te maken "ja sorry meneer, waarschijnlijk heeft mijn collega een verkeerd knopje ingedrukt dat uw account niet aangemaakt is, nu kunt u binnen 4 uur online" ik geloofde dat niet helemaal dus ik vraag: "weet u dat zeker?" die man: "ja, dat weet ik zeker" dus ik denk: nou ok.
Ik kijk na dat ik opgehangen nog even op de telefoon: 16 minuten gebeld! 16 piek, eigenlijk voor niets. Maarja..

15:00 ik probeer het nog een keer, nog niets..

16:00 nog niets

17:15 nog niets |:(, ik besluit te bellen, want inmiddels is de 4 uur verstreken (hij wist het toch zo zeker?). "Sorry meneer, ik kan hier niets aan doen. Helaas is de technische dienst gesloten (gaan om 17:00 uur dicht). U kunt morgen nog een keer bellen... |:(

(ik houd jullie op de hoogte..)

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
Op maandag 08 april 2002 17:53 schreef thebill het volgende:
:r er gaat ook niets vanzelf! |:(
Vanmorgen:

9:00 uur: ik bel om me aantemelden als onetel klant. Gaat verbazing wekkend goed (en dat nog wel op een 0800 nummer) wordt daarna doorverbonden om me aan te melden voor surfpakket.

9:30 aangemeld, te horen gekregen dat ik meteen zou kunnen inloggen dus ik probeer het.
Lukt niet, gelukkig: het ging wel erg snel, zou bijna gaan denken dat er iets niet klopt. Ik denk, nou misschien zijn ze het nog aan het aansluiten of weet ik veel wat. Ik wacht nog even..

13:00 Nog doet'ie 't niet. Ik bel weer, eerst technische dienst. Ik alle aanwijzingen opgevolgd. Doet het allemaal niet (dit is een 0900 nummer, 45 cent p/m). Ik wordt doorverbonden om m'n account opnieuw aan te maken "ja sorry meneer, waarschijnlijk heeft mijn collega een verkeerd knopje ingedrukt dat uw account niet aangemaakt is, nu kunt u binnen 4 uur online" ik geloofde dat niet helemaal dus ik vraag: "weet u dat zeker?" die man: "ja, dat weet ik zeker" dus ik denk: nou ok.
Ik kijk na dat ik opgehangen nog even op de telefoon: 16 minuten gebeld! 16 piek, eigenlijk voor niets. Maarja..

15:00 ik probeer het nog een keer, nog niets..

16:00 nog niets

17:15 nog niets |:(, ik besluit te bellen, want inmiddels is de 4 uur verstreken (hij wist het toch zo zeker?). "Sorry meneer, ik kan hier niets aan doen. Helaas is de technische dienst gesloten (gaan om 17:00 uur dicht). U kunt morgen nog een keer bellen... |:(

(ik houd jullie op de hoogte..)
Ik had nergens last van. Kon meteen inloggen.

Let op! met @onetelnet inloggen

• thebill
Op maandag 08 april 2002 18:49 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

Ik had nergens last van. Kon meteen inloggen.

Let op! met @onetelnet inloggen
Ja joh, dat had ik.
Snik snik, dit is diep triest!! En dan niet van de zijde van one.tel maar van mijn eigen kant! :( Ik durf het bijna niet te zeggen.. dat doe ik ook niet. Het enige (nadat ik ze (onetel) (ik ken inmiddels het hele album van Enya uit m'n hoofd) vandaag weer 27 min. gebeld heb) wat ik vertel is dat ik iets verkeerd had ingesteld..
Hierbij neem ik mijn klachten terug die ik gemaakt heb in mijn vorige posts!

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-08 20:55
Nou maak je ons toch nieuwsgierig >:)
Pagina: 1