Toon posts:

geen geluid bij opnemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ben momenteel bezig om een muziek clip van de pc over te zetten op videoband.

De beelden, via mijn Asus v7100, lukken perfect.

Het geluid daar in tegen wordt niet mee opgenomen :'(. Ik heb een soundblaster live als geluidskaart, met een fs 1500 set luidsprekers.

Weet iemand hoe het komt dat ik geen geluid bij de beelden heb?

Verwijderd

Iets meer specs graag. Hoe heb je wat aangesloten?

Verwijderd

Topicstarter
pff

nou gewoon de 2 kabeltjes die ik bij de videokaart kreeg in een stekker gedaan die de signalen naar scart omzet gedaan. Deze stekker liniea rekta in de videorecorder gedaan.

Aan deze scart stekker zitten ook 2 stekkertjes voor audio. Hier de tulpjes ingedaan en dan het andere einde, zo'n koptelefoonstekkertje heb ik in de soundcard gedaan. In digital out.

Hij geeft nu geen geluid. Wanneer ik onder het opnemen het stekkertje van de audio in een andere poort doe dan stopt die met beeld doorgeven van pc bromt die en wanneer ik het stekkertje dan in een andere audiopoort heb gedaan komt het beeld weer terug.

Verwijderd

Als je die digital out op je versterker aansluit, heb je dan geluid?

Welke programma gebruik je? Kun je daar kanalen kiezen?

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 07:08
Het lijkt mij iig geval niet zo nuttig om de digitale uitgang van je geluidskaart te gebruiken, aangezien je videorecorder weinig met een digitaal geluidssignaal kan. Gebruik gewoon een stereo uitgang van je geluidskaart, dan moet het wel werken.
En als je kabels verwisselt, zet dan je apparatuur uit.

Verwijderd

Topicstarter
oke maar ik zie dat je een programma moet gebruiken?

ik speel de clip af op media player dan geeft ik aan dat ie naar tv out moet dan neemt die op.

mijn beeld verdwijnt dan naar de videorecorder en geluid blijft over de boxen gaan

hoezo moet dat met een programma dan? en wat voor 1?

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 07:08
Ik denk dat je gewoon je stekker in een uitgang van je geluidskaart hebt gestoken waar geen geluid op staat.
Gebruik voor het geluid eens de uitgang waar je ook je pc speakers op hebt aangesloten. Daar komt immers wel geluid uit, zeg je. Het signaal dat dan eigenlijk voor je pc speakers was gaat dan meteen naar de videorecorder.

Verwijderd

Topicstarter
heb ik inmiddels gedaan en geluid gaat nu wel mee :)
Pagina: 1