Laat deze week nog effe je bevindingen horen / lezen. Is wel leuk om de ervaringen van en echte (nieuwe) gebruiker te horen.
Ok, dan... Nu zo'n 180 foto's verder dus ik zal eens wat newbie ervaringen neerzetten.
1. Gewone batterijen meteen in de recyclebak want dat is echt helemaal niets. Ik heb nu gp 1800's met lader (39 euro bij Expert) en dat gaat een heel stuk beter.
2. 8MB kaartje is hartsikke leuk als je iets op internet wilt zetten. Ik wil echter voor de zekerheid de hoogste kwaliteit en heb dus ook maar 128 MB erbij gekocht voor 71 euro bij Informatique.
3. Auto-stand levert voor mij nu nog de beste resultaten op. Ben wel wat aan het experimenteren met de manuele instellingen maar dat moet ik nog onder d knie krijgen.
4. Het menu is ook voor een leek heel goed te begrijpen. In de manuele standen is het menu hetzelfde maar kun je gewoon meer icoontje's aanklikken dan in de autostand.
5.Kleuren vind ik mooi. Ik ben erg benieuwd of dat ook nog zo is als ik iets laat afdrukken.
6. Vertraging bij foto maken valt op zich wel mee, maar is wel iets waar je aan moet wennen.
7. Erg leuk vind ik de mogelijkheid om achter elkaar door te gaan met foto's maken. Levert leuke aktie foto's van de hond op.
8. Filmmogelijkheid is ook erg leuk. Voor op de tv is het niets maar om een filmpje op internet te zetten is het prima.
9. In de manuele stand kun je zelf sluitetijden kiezen.Ook kun je dan uit 2 diafragma's kiezen.Dat snap ik niet helemaal... Waarom maar twee?
10. Wat ik ook niet helemaal snap is het EXIF verhaal. Waar kun je dan de instellingen die je gebruikt hebt terug vinden?
Ik stop nu want ik moet eten