Marantz 2218 - Schoonmaken

Pagina: 1
Acties:
  • 309 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03 20:51
Een prachtig mooie versterker :), helemaal voor niets geregeld, alleen een beetje vies, en zonder lampjes. Kraakt boven de 50% volume, dus iemand adviseerde me hem schoon te maken. Nu heb ik nog nooit een versterker schoongemaakt en weet ik ook niet echt wat met de meeste delen te doen.

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:49

almightyarjen

When does the hurting stop?

Stofzuiger pakken en een kwast (niet zo'n blokkwast, maar een normale ronde :) ) Kwast langs alle componenten en zuig het stof op... Hoe je de volumeregelaars goed schoon krijgt weet ik zo niet, daar blijft altijd stof in het smeermiddel zitten... Maar, stofzuigen helpt al heen heleboel. Suc6. :+

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Verwijderd

Zoals mijn voorganger reeds heeft gezegd is gewoon schoonstofzuigen met behulp van een borsteltje een goeie optie. Kijk dan alleen wel goed uit met de zuigmond van je stofzuiger, bv. dat je geen componenten (te) hard raakt maar belangrijker nog: waarschijnlijk zullen er wel een paar grote condensatoren in die versterker zitten, daar zou je je wel eens lelijk aan kunnen bezeren als ze zich ontladen doordat je bv. met je zuigmond te dichtbij komt, dit gaat natuurlijk alleen op als je een metalen zuigmondje aan je dustsucker hebt zitten ;-)

Wat de potmeters (volumeregelaar etc.) betreft, ik denk niet dat je daar zoveel aan schoon krijgt met een stofzuiger, vooral doordat die inderdaad wat vettig zullen zijn en dus het stof vast zullen houden. Wat erg goed werkt bij krakerige potmeters is contactspray, gewoon te koop in de winkel (misschien ook wel WD40 maar daar heb ik geen ervaring mee).

Succes.

Verwijderd

jah werkt perfect die contact spray, wel eerst alles goed schoonzuigen. En dan spray erin. Ik heb het ook gedaan bij een versterker van meer dan 20 jaar oud, geen gekraak meer te horen. klinkt als nieuw :)

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Nee! GEEN WD40 gebruiken. :)
Kontakt Chemie heeft daar iets heel moois voor: Kontakt 60.
Klein beetje in de potmeter op de koolbaan spuiten, een paar keer de potmeter heen en weer draaien en een half uurtje de restanten laten verdampen.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:09

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Op zaterdag 06 april 2002 19:31 schreef Kaj. het volgende:
Nee! GEEN WD40 gebruiken. :)
Klein beetje in de potmeter op de koolbaan spuiten, een paar keer de potmeter heen en weer draaien en een half uurtje de restanten laten verdampen.
Waarna het residu (oftewel, het vuil wat je trachtte te verwijderen) nog steeds in de potmeter hangt. Wellicht is het aan de kant gezwiept nu, maar op een gegeven moment zijn de potmeters 'vol'. Ik heb wel es gehoord dat er iemand met een spuitbusje perslucht die dingen schoongeblazen had.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:15
Op zaterdag 06 april 2002 19:31 schreef Kaj. het volgende:
tsss, werk jij nou bij display :P

contact 60 is nogal agressief, je kan ook de tuner spray gebruiken. Maakt contactjes net zo goed schoon, maar verdampt volledig (dus geen residu) en in ook niet zo agressief voor je contactjes in de potmetert.

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:15

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

'k Zou gewoon even bij een plaatselijke garage of fietsboer langsgaan en met een perslucht pistool dat ding eens flink onderhanden nemen .. raak je de componenten ook niet aan! :)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Pagina: 1