er staat tb led, en geen stb, en een handleiding heb ik , maar waar heb ik hem gelatenOp zaterdag 06 april 2002 14:52 schreef wfvn het volgende:
handleiding van je mobo... ooit van gehoord? Staat het daar niet in
kheb er zelf een ledje op aangesloten, en niets uit geveeg echt TB_led op mijn epox mbOp zaterdag 06 april 2002 14:52 schreef MasterOverdrive het volgende:
stb led!
standby
[afbeelding]
is de S niet uitgeveegd ofzo?
Verwijderd
oh ja TurBo kan ook nog.. zit er ook een TBSWTCH ofzo?
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
op sommige mobo's nog terug te vinden ja maar de turbo switch is al een tijdje weer weg
(486)
thnx dude, xie het net in mijn gevonden handleiding, 133mhz led aan/100mhz led uitOp zaterdag 06 april 2002 14:59 schreef Darkmagic het volgende:
misschien een turbo led, die heb ik ook op een van mijn oude AT-kasten zitten, heb alleen nog nooit een moederbord gezien die dit ondersteund
Verwijderd
[als je pc gewoon uitstaat brand ie zeker nog wel?]
Verwijderd
Op zaterdag 06 april 2002 15:00 schreef Fresco het volgende:
Zet je pc eens uit en haal de stekker uit het stopcontact dan stopt ie met branden
[als je pc gewoon uitstaat brand ie zeker nog wel?]
Ghehe... dan heb je niet lang genoeg ervaring.Op zaterdag 06 april 2002 14:59 schreef Darkmagic het volgende:
misschien een turbo led, die heb ik ook op een van mijn oude AT-kasten zitten, heb alleen nog nooit een moederbord gezien die dit ondersteund
In de tijd van de 8086-tjes en de 80286-jes hadden die mobo's dus nog wel turbostanden. Bovendien hadden de kasten toen ook de turboswitch en turboled (of schermpje met de frequentie waarop de cpu draaide... getal werd hoger in de turbostand)
Het hele nut is mij nog steeds niet duidelijk waarom die op een pc zaten... Ik draaide stug op turbostand (duh)
Later ook nog wel hoor ...Op zaterdag 06 april 2002 15:01 schreef wfvn het volgende:
[..]
Ghehe... dan heb je niet lang genoeg ervaring.
In de tijd van de 8086-tjes en de 80286-jes hadden die mobo's dus nog wel turbostanden. Bovendien hadden de kasten toen ook de turboswitch en turboled (of schermpje met de frequentie waarop de cpu draaide... getal werd hoger in de turbostand)
Het hele nut is mij nog steeds niet duidelijk waarom die op een pc zaten... Ik draaide stug op turbostand (duh)
op de 386 en 486 zitten ze ook
vanaf de P1 heb ik ze niet meer gezien
Verwijderd
dit is eiglijk ook zo bij Overclocken... maar dan heb je kans op b00m en bij turbo niet...
Hm... 80386 heb ik overgeslagen... de 80486 heb ik ook gehad en daar zit er inderdaad ook 1 opOp zaterdag 06 april 2002 15:03 schreef Sine het volgende:
[..]
Later ook nog wel hoor ...
op de 386 en 486 zitten ze ook
vanaf de P1 heb ik ze niet meer gezien
Verwijderd
tubro knopje heb ik wel eens gebruik wanneer je insaine antieke games op je toen nog rete coole amd x5-133 wilde draaienOp zaterdag 06 april 2002 15:01 schreef wfvn het volgende:
[..]
Ghehe... dan heb je niet lang genoeg ervaring.
Verwijderd
oud moederbord? klinkt zo vaagOp zaterdag 06 april 2002 15:05 schreef Tutti-frutti het volgende:
tis btw niet het verschil in 100mhz en 133 mhz... maar wel turbo led. in handleiding staaty het als volgd : "Turbo LED indicator - LED ON when higher speed is selected. Houd dat in als je hem oced heb ? (istie wel nm)
Verwijderd
das niet zo oud.. geen ideeOp zaterdag 06 april 2002 15:06 schreef Tutti-frutti het volgende:
tja wat is oud, tis een epox 8kta3+ vorig jaar gekocht!
btw ik heb geen ISA slotten meer jij nog 1tje zeker
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Verwijderd
wowOp zaterdag 06 april 2002 15:07 schreef Demoniac het volgende:
Bij ons op school wilden de 386jes nog wel eens vastlopen tijdens het booten als ie op turbo stond... dus moest ie altijd op 10 MHz ipv 40 MHz
Geinig bordjeOp zaterdag 06 april 2002 15:06 schreef Tutti-frutti het volgende:
tja wat is oud, tis een epox 8kta3+ vorig jaar gekocht!

Vooral die 2 nummer-leds
leg uit...Op zaterdag 06 april 2002 15:09 schreef wfvn het volgende:
[..]
Geinig bordje
[afbeelding]
Vooral die 2 nummer-leds
Verwijderd
Als je een knopje Turbo op je kast zit (zoals vroeger met 486-66Mhz die kon je ook op 33Mhz laten draaien) Als je Turbo knop indrukte ging het ledje branden en had je de Turbo mode.....
(lol quote op mezelf) maaruh, ik hem op 1ghz, en zelfs 933 mhz gezet, ledje blijft branden, misschien heb ik wel een turbo moederbordOp zaterdag 06 april 2002 15:13 schreef Tutti-frutti het volgende:
maar 1 ding... kheb geen turbo aansluiting, mar ik denk dat het hier om je instellingen in de bios gaat. tis namelijk een 1ghz @ 1,4 ... dus turbo ? ik ga hem nu ff op 1 ghz zetten kijken oftie dan brand
Verwijderd
Ter duidelijkheid: De Turboknop en -led:
De eerste PCgames werkten aan de snelheid van de processor, en toen er snellere processoren kwamen gingen de oude spelletjes te vlug. Daarom stak men in de PC's een turboknop, zodat de PC trager werkte met oude spelen. Standaard moet de PC in de turbostand werken.
(/die stomme belg zal het hier eens gaan zeggen zie!)
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
komt nog verhaaltje bij, dit turbo functie was gewoon een ander kristal(in onze woorden, multiplier), en een oude rot - modder die zette andere kristallen in zijn 486 bordje, of zette een switch met 125 kristalen erop, een nadeel, de sporen toendertijd(baggerkwaliteit pcb) lieten nog wel eens los als je er zoveel elec over heen liet vliegenOp zaterdag 06 april 2002 23:16 schreef naftebakje het volgende:
(die stomme belg zal het hier eens gaan zeggen zie!)
Ter duidelijkheid: De Turboknop en -led:
De eerste PCgames werkten aan de snelheid van de processor, en toen er snellere processoren kwamen gingen de oude spelletjes te vlug. Daarom stak men in de PC's een turboknop, zodat de PC trager werkte met oude spelen. Standaard moet de PC in de turbostand werken.
(/die stomme belg zal het hier eens gaan zeggen zie!)