tb led ?

Pagina: 1
Acties:

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
even een kort vraagje... ik heb net een led op de tb_led aansluiting van mijn moederbord aangesloten, blijft constant branden. Wie weet wat tb_led inhoud, wat geeft de led nou precies aan... bedankt alvast :)

4015Wp west (Dordrecht)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

handleiding van je mobo... ooit van gehoord? Staat het daar niet in :?

Verwijderd

stb led! :)

standby :)

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2525604053

is de S niet uitgeveegd ofzo?

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Op zaterdag 06 april 2002 14:52 schreef wfvn het volgende:
handleiding van je mobo... ooit van gehoord? Staat het daar niet in :?
er staat tb led, en geen stb, en een handleiding heb ik , maar waar heb ik hem gelaten |:(

4015Wp west (Dordrecht)

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Op zaterdag 06 april 2002 14:52 schreef MasterOverdrive het volgende:
stb led! :)

standby :)

[afbeelding]

is de S niet uitgeveegd ofzo?
kheb er zelf een ledje op aangesloten, en niets uit geveeg echt TB_led op mijn epox mb

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

waarschijnlijk gewoon een standby led hoor, die gaat knipperen als ie op StandBy is... test maar ff

edit:

oh ja TurBo kan ook nog.. zit er ook een TBSWTCH ofzo?

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
misschien een turbo led, die heb ik ook op een van mijn oude AT-kasten zitten, heb alleen nog nooit een moederbord gezien die dit ondersteund

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:45
TB_led is iets uit de oude doos en het betekend Turbo Led

op sommige mobo's nog terug te vinden ja maar de turbo switch is al een tijdje weer weg

(486)

Repareren doe je zo.

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Op zaterdag 06 april 2002 14:59 schreef Darkmagic het volgende:
misschien een turbo led, die heb ik ook op een van mijn oude AT-kasten zitten, heb alleen nog nooit een moederbord gezien die dit ondersteund
thnx dude, xie het net in mijn gevonden handleiding, 133mhz led aan/100mhz led uit :)

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Zet je pc eens uit en haal de stekker uit het stopcontact dan stopt ie met branden :P
[als je pc gewoon uitstaat brand ie zeker nog wel?]

Verwijderd

e
Op zaterdag 06 april 2002 15:00 schreef Fresco het volgende:
Zet je pc eens uit en haal de stekker uit het stopcontact dan stopt ie met branden :P
[als je pc gewoon uitstaat brand ie zeker nog wel?]
:( :'( :r |:(

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zaterdag 06 april 2002 14:59 schreef Darkmagic het volgende:
Ghehe... dan heb je niet lang genoeg ervaring.

In de tijd van de 8086-tjes en de 80286-jes hadden die mobo's dus nog wel turbostanden. Bovendien hadden de kasten toen ook de turboswitch en turboled (of schermpje met de frequentie waarop de cpu draaide... getal werd hoger in de turbostand)

Het hele nut is mij nog steeds niet duidelijk waarom die op een pc zaten... Ik draaide stug op turbostand (duh)

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:45
Op zaterdag 06 april 2002 15:01 schreef wfvn het volgende:

[..]

In de tijd van de 8086-tjes en de 80286-jes hadden die mobo's dus nog wel turbostanden. Bovendien hadden de kasten toen ook de turboswitch en turboled (of schermpje met de frequentie waarop de cpu draaide... getal werd hoger in de turbostand)

Het hele nut is mij nog steeds niet duidelijk waarom die op een pc zaten... Ik draaide stug op turbostand (duh)
Later ook nog wel hoor ...

op de 386 en 486 zitten ze ook

vanaf de P1 heb ik ze niet meer gezien

Repareren doe je zo.

Verwijderd

ksnap idd ook niet wat turbo inhoud? wie wil z'n pc nou slomer laten lopen? :r

dit is eiglijk ook zo bij Overclocken... maar dan heb je kans op b00m en bij turbo niet... :?

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zaterdag 06 april 2002 15:03 schreef Sine het volgende:

[..]

Later ook nog wel hoor ...

op de 386 en 486 zitten ze ook

vanaf de P1 heb ik ze niet meer gezien
Hm... 80386 heb ik overgeslagen... de 80486 heb ik ook gehad en daar zit er inderdaad ook 1 op

Verwijderd

Op zaterdag 06 april 2002 15:01 schreef wfvn het volgende:

[..]

tubro knopje heb ik wel eens gebruik wanneer je insaine antieke games op je toen nog rete coole amd x5-133 wilde draaien :P ander ging t een beetje te snel :P

Verwijderd

vriend van mij heeft een 286.. antiek ding man :D

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
tis btw niet het verschil in 100mhz en 133 mhz... maar wel turbo led. in handleiding staaty het als volgd : "Turbo LED indicator - LED ON when higher speed is selected." Houd dat in als je hem oced heb ? (istie wel nm)

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Op zaterdag 06 april 2002 15:05 schreef Tutti-frutti het volgende:
tis btw niet het verschil in 100mhz en 133 mhz... maar wel turbo led. in handleiding staaty het als volgd : "Turbo LED indicator - LED ON when higher speed is selected. Houd dat in als je hem oced heb ? (istie wel nm)
oud moederbord? klinkt zo vaag :+

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
tja wat is oud, tis een epox 8kta3+ vorig jaar gekocht!

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Op zaterdag 06 april 2002 15:06 schreef Tutti-frutti het volgende:
das niet zo oud.. geen idee
btw ik heb geen ISA slotten meer jij nog 1tje zeker ;)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Bij ons op school wilden de 386jes nog wel eens vastlopen tijdens het booten als ie op turbo stond... dus moest ie altijd op 10 MHz ipv 40 MHz :(

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Op zaterdag 06 april 2002 15:07 schreef Demoniac het volgende:
Bij ons op school wilden de 386jes nog wel eens vastlopen tijdens het booten als ie op turbo stond... dus moest ie altijd op 10 MHz ipv 40 MHz :(
wow :o

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zaterdag 06 april 2002 15:06 schreef Tutti-frutti het volgende:
Geinig bordje :)
Afbeeldingslocatie: http://www.ripnet-uk.com/new_images/ep-8kta3_small.jpg

Vooral die 2 nummer-leds

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Op zaterdag 06 april 2002 15:09 schreef wfvn het volgende:

[..]

Geinig bordje :)
[afbeelding]

Vooral die 2 nummer-leds
leg uit... ;)

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Is gewoon Turbo Led mode..

Als je een knopje Turbo op je kast zit (zoals vroeger met 486-66Mhz die kon je ook op 33Mhz laten draaien) Als je Turbo knop indrukte ging het ledje branden en had je de Turbo mode.....

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
maar 1 ding... kheb geen turbo aansluiting :+ , mar ik denk dat het hier om je instellingen in de bios gaat. tis namelijk een 1ghz @ 1,4 ... dus turbo ? ik ga hem nu ff op 1 ghz zetten kijken oftie dan brand

4015Wp west (Dordrecht)

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Op zaterdag 06 april 2002 15:13 schreef Tutti-frutti het volgende:
maar 1 ding... kheb geen turbo aansluiting :+ , mar ik denk dat het hier om je instellingen in de bios gaat. tis namelijk een 1ghz @ 1,4 ... dus turbo ? ik ga hem nu ff op 1 ghz zetten kijken oftie dan brand
(lol quote op mezelf) maaruh, ik hem op 1ghz, en zelfs 933 mhz gezet, ledje blijft branden, misschien heb ik wel een turbo moederbord ;)

4015Wp west (Dordrecht)

• Da-WiZZy0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-08 01:39
edit: Oops

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Bij mijn mobo is het zo: er zit idd een turboled aansluiting op maar heeft natuurlijk geen turbo-switch of wat dan ook. De aansluiting zit er om compatibiliteitsredenen en de handleiding raadt aan het te zien als een aansluiting voor je powerled.

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
ok dan, maar dan is het eigenlijk wel vaag.

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Mischien aansluiten als netwwerkled. Gewoon parallel aan de netwerkkaart led aansluiten en je led heeft weer nut.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:09
(die stomme belg zal het hier eens gaan zeggen zie!)
Ter duidelijkheid: De Turboknop en -led:
De eerste PCgames werkten aan de snelheid van de processor, en toen er snellere processoren kwamen gingen de oude spelletjes te vlug. Daarom stak men in de PC's een turboknop, zodat de PC trager werkte met oude spelen. Standaard moet de PC in de turbostand werken.
(/die stomme belg zal het hier eens gaan zeggen zie!)

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• lama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-07 13:13
Op zaterdag 06 april 2002 23:16 schreef naftebakje het volgende:
(die stomme belg zal het hier eens gaan zeggen zie!)
Ter duidelijkheid: De Turboknop en -led:
De eerste PCgames werkten aan de snelheid van de processor, en toen er snellere processoren kwamen gingen de oude spelletjes te vlug. Daarom stak men in de PC's een turboknop, zodat de PC trager werkte met oude spelen. Standaard moet de PC in de turbostand werken.
(/die stomme belg zal het hier eens gaan zeggen zie!)
komt nog verhaaltje bij, dit turbo functie was gewoon een ander kristal(in onze woorden, multiplier), en een oude rot - modder die zette andere kristallen in zijn 486 bordje, of zette een switch met 125 kristalen erop, een nadeel, de sporen toendertijd(baggerkwaliteit pcb) lieten nog wel eens los als je er zoveel elec over heen liet vliegen ;), ik weet het uit ervaring
Pagina: 1