Toon posts:

Maximale weerstand UTP-kabel

Pagina: 1
Acties:
  • 397 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een mooie kabel gekregen met 24 aders. Deze kabel wil ik misschien ooit nog wel eens gaan gebruiken voor een netwerk. Nu heb ik hem vandaag getest maar hij werkt niet :(. Mijn vraag is: Wat is het maximale aantal Ohms dat zo'n kabel mag hebben?

M.v.gr
Moby

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
De truuk van utp en storing is dat de adres per 2 (in een paar) gedraaid zijn, en dat deze paren onderling ook nog weer in elkaar gedraaid zijn.
Dus ik denk niet dat jou kabel het ooit gaat doen als hij niet voor utp gemaakt is!

En lees de faq eens met betrekking tot begroetingen onder post's!
FAQ

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Verwijderd

Topicstarter
De aders zijn wel in elkaar gedraaid, dus dat zal het probleem niet zijn. Vermoedelijk heeft het dus met de weerstand te maken.
En omdat ik volgens de regels niet meer mag groeten en bedanken doe ik dat dus ook niet meer :(

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:34
j_iscool: Die 24 aderige kabels zijn gewoon netwerkkabels. Ze worden meestal gebruikt in combinatie met speciale connectoren op sommige switches. Op die manier kan je in een keer 6 verbindingen leggen.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Op zaterdag 06 april 2002 21:12 schreef FatalError het volgende:
j_iscool: Die 24 aderige kabels zijn gewoon netwerkkabels. Ze worden meestal gebruikt in combinatie met speciale connectoren op sommige switches. Op die manier kan je in een keer 6 verbindingen leggen.
Aha, dat kan ja, maar ik zei er ook bij dat als hij niet voor netwerken gemaakt is dat het waarschijnlijk niet gaat werken.

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

De impedantie van een UTP-kabel hoort rond de 100 Ohm te zijn.
Maar dit is de impedantie (wisselstroom), niet de gewone Ohmse weerstand als je met een gelijkstroom weerstands-meter gaat werken.

Dit soort 12-of-meer-paars kabels wordt bij netwerken gebruikt om patch-panels te verbinden met elkaar, of met hubs met een RJ-21 connector (dat is een connector die lijkt op die van SCSI-I, dus zoals Centronics-printer-connector maar dan met 50 contacten, en wordt vastgeschroefd i.p.v. geklikt met beugeltjes).

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

lijkt me handig als je switch ergesn weet ik veel waar is en je putertjes niet in de buurt staan :) scheeld enorm veel kabeltjes trekken :)
Pagina: 1