Toon posts:

[mandrake] user club abonnement?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
http://www.mandrakelinux.com/en/club/club-answers.php3
11 maart stond op de website dat ze dringend geld nodig hadden, en dat ze dat konden krijgen als er veel mensen lid werden van de mandrake club.
Als lid word er jaarlijks 85 euro van je rekening afgeschreven, of maandelijks 7 euro.

Nu is die actie een succesje geworden, 3500 leden hebben zich aangemeld 0,15% van de mandrake gebrukers volgens linuxcounter. Hun bedrijfsvoering word daarom aangepast, ze richten op 55.000 leden zodat ze maandelijks $385.000 binnenkrijgen.

Wat vinden jullie hiervan?
Ik persoonlijk wil graag iets terug doen voor de linux community, maar om maandelijks geld van m'n rekening af te l;laten schrijven krijg ik kriebels.
Net zoals operation Hailstorm en Blackcomb van M$ (alleen al de namen geven mij de rillingen) elke maand krijg je dan naast electricisteit,telefoon,internet ook nog een M$ rekening thuis waar je voor de tijd dat je office gebruikt geld aan Bill Gates moet gaan betalen. brrr

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je neemt in feite een support abonnement af, je hebt dan namelijk ook recht op suport van Mandrakeexpert.com, + voor je inschrijving heb je ook recht op extra goodies die je bij een normale download versie niet hebt.

Het is net iets anders dan een donateurs-idee, maar dan met gespreide betaling.
Daarnaast geldt dat je dit ábonnement ook weer op kunt zeggen, en je distro+progs blijven gewoon werken.
Net zoals operation Hailstorm en Blackcomb van M$ (alleen al de namen geven mij de rillingen) elke maand krijg je dan naast electricisteit,telefoon,internet ook nog een M$ rekening thuis waar je voor de tijd dat je office gebruikt geld aan Bill Gates moet gaan betalen. brrr
* alt-92 denkt dat je MS software er dan wél mee uitscheidt :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Opzich wel leuk van mandrake.
Ze hebben een aantal abonements vormen begrijp ik waarvan de silver het interesants is. Je krijgt nl suppord en de mogelijkheid om non-free produkten te downloaden.

Opzich wel interesant dus :)

Verwijderd

Het alternatief zal misschien zijn om zoals Suse de iso's niet of later pas beschikbaar te stellen op ftp.
Of zoals Libranet, 5 piek vragen per gedownloade iso.

En ze zijn niet zo groot als Redhat, die tegenwoordig vooral bestaat van service contracten.

Ze zouden ervoor kunnen kiezen om de Debian tour op te gaan, en een non-profit organisatie te worden, maar dat betekent dat er wat mensen ontslagen gaan worden, en dat zou toch wel erg jammer zijn.
En ik denk niet dat er eventjes een tweede VA software gevonden wordt die een flinke ftp/http beschikbaar stelt, met een flinke bandbreedte erbij. Ik zie dat Sun of HP niet doen bijvoorbeeld. Daar zijn de tijden toch iets te mager voor.

Ik denk dat als dit werkt, dat het wel als een goed idee bestempeld kan worden. (Als het niet werkt iets minder :D )