Alle ideeen welkom
Verwijderd
Het is absoluut niet nodig om NICs van hetzelfde merk of type te gebruiken. Heb je er wel aan gedacht dat je een cross kabel moet gebruiken als je geen switch of hub hebt?
je mag verwachten dat de leverancier de goeie pakt als ik vertel wat ik wil....waaraan herken ik een crosskabel ( uiteraard moetje die gebruiken) ?
Op de kabel staat: Verified to EIA/TIA 568A cat5
Oke geef toe het is de eerste keer !
Op de kabel staat: Verified to EIA/TIA 568A cat5
Oke geef toe het is de eerste keer !
Verwijderd
Kijk die kabel even na. Dat kan vrij makkelijk met het blote oog. Kabel naar onder, lipje van je af, dan zit pin 1 links. Dat is normaal oranje/wit. Is dat aan beide kanten het geval heb je dus een rechte kabel en is dat de reden dat het niet werkt. Is het wel cross, zit er aan de andere kant groen/wit op pin 1.
Als de kleuren in dezelfde volgorde zitten bij beide stekkers is de kabel niet geschikt voor jou.
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh
Nee hoor, het is echt bruin/bruin-wit, bruin/bruin bestaat nietOp zaterdag 06 april 2002 14:15 schreef Dante het volgende:
recht is bruin/bruin en bij de ander wit/bruin
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
Verwijderd
Bruin/bruin is gewoon helemaal bruin..die bestaat wel.Op zaterdag 06 april 2002 14:16 schreef Wirf het volgende:
[..]
Nee hoor, het is echt bruin/bruin-wit, bruin/bruin bestaat niet
ja, maar dan heb je er maar 1 van in je kabel, twee volledig bruine draadjes zijn er niet in je UTP kabelOp zaterdag 06 april 2002 14:20 schreef Afketser het volgende:
[..]
Bruin/bruin is gewoon helemaal bruin..die bestaat wel.
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
Verwijderd
Maar dat zegt ie toch ook niet dat ie dat heeft?!Op zaterdag 06 april 2002 14:23 schreef Wirf het volgende:
[..]
ja, maar dan heb je er maar 1 van in je kabel, twee volledig bruine draadjes zijn er niet in je UTP kabel
kan het ook niet helpen, maar ze zijn beide bruin; maar de kabel gaat gewoon terug naar Amserfoort !
Tot straks zegt Dante
Tot straks zegt Dante
Pagina: 1