Toon posts:

Alweer ADSL en router problemen...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Excuses als dit bericht in het verkeerde forum staat: ik wist niet of ik dit nou in "Internet & Telefonie" of "Netwerken..." moest plaatsen.

Ik heb problemen met het instellen van een netwerk (2 computers via router) en ADSL. Op de FAQ wordt verwezen naar een aantal sites, en ik heb daarnaast ook nog andere sites bekeken. Wat mij opvalt is dat elke site het weer net even iets anders zegt.

Mijn eigenlijke vraag: weet iemand een website waar precies (stap-voor-stap) staat beschreven hoe je een netwerk en tegelijk ADSL aanlegt?

Twee comps: winXP en win98SE. Alle bekabeling is al gelegd, maar nu moet het dus geinstalleerd worden.

Indien een link waar het allemaal precies staat (en ook goed) niet te vinden is:
1. Moet ik eerst het netwerk helemaal in orde maken of eerst zorgen dat de ADSL verbinding (op 1 computer minus router dus) werkt?
2. Moet ik op het netwerk IP's gaan instellen of gewoon automatisch laten?
3. Wat is dat gedoe met het "hacken" van de alcatel modem? Waar is het goed voor, en is het nodig?

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam (+ greetz oid) onderaan elke post zetten.
Zie hier waarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

Verwijderd

Op zaterdag 06 april 2002 13:42 schreef Woutiewout het volgende:
Ik heb problemen met het instellen van een netwerk (2 computers via router) en ADSL. Op de FAQ wordt verwezen naar een aantal sites, en ik heb daarnaast ook nog andere sites bekeken. Wat mij opvalt is dat elke site het weer net even iets anders zegt.
Sja, dat kan natuurlijk, niet iedereen doet hetzelfde, er zijn meer wegen die naar Rome leiden.
Mijn eigenlijke vraag: weet iemand een website waar precies (stap-voor-stap) staat beschreven hoe je een netwerk en tegelijk ADSL aanlegt?
ADSL aanleggen kun je maar beter niet doen, dat doen bedrijven als bijvoorbeeld KPN en bbned wel :+
Je moet eerst een werkend netwerk en dito ADSL verbinding hebben voordat je die verbinding kunt gaan delen als dat is wat je bedoelt.
Indien een link waar het allemaal precies staat (en ook goed) niet te vinden is:
1. Moet ik eerst het netwerk helemaal in orde maken of eerst zorgen dat de ADSL verbinding (op 1 computer minus router dus) werkt?
Neuh, niet persé, het is ook niet eens nodig dat je de twee computers instelt op bestandsdeling ofzo, zolang ze beiden maar met de router kunnen praten :)
2. Moet ik op het netwerk IP's gaan instellen of gewoon automatisch laten?
Kun je zelf kiezen, het router kan waarschijnlijk dmv van DHCP IP's uitdelen aan je computers, dat is wel gemakkelijk om te doen, dan geeft hij gelijk ook een paar andere instellingen door.
3. Wat is dat gedoe met het "hacken" van de alcatel modem? Waar is het goed voor, en is het nodig?
Als je reeds een router hebt hoef je dat niet te doen, maar het is een trucje waardoor je je Alcatel modem als router kunt gaan gebruiken. Maar jij hebt al een losse router zei je :)
Welke router heb je? Vaak kom je met de handleiding van de router al een heel eind.

[forum=4] --> [forum=19]

Verwijderd

Wat voor aDSL verbinding?
Wat voor modem?
Wat voor Router?
Wat voor ICS prog?
Welk systeem hangt aan de modem?
enz....