HighBrightness bij lang gebruik schadelijk ?

Pagina: 1
Acties:

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
Hoi

Ik heb sinds kort een HighBrightness monitor van IIyama, en deze functie is echt geweldig voor DVD & games. Nu is het probleem dat ik steeds vaker "vergeet" om dit uit te zetten als ik terug ga naar Windows.

Is het schadelijk voor de monitor om dit lang te gebruiken bij stilstaande beelden ? Dit aangezien er een gigantische dot licht van die bak af komt met OPQ (High Brightness) aan.

Verwijderd

Op zaterdag 06 april 2002 13:21 schreef CyberTijn het volgende:
Hoi

Ik heb sinds kort een HighBrightness monitor van IIyama, en deze functie is echt geweldig voor DVD & games. Nu is het probleem dat ik steeds vaker "vergeet" om dit uit te zetten als ik terug ga naar Windows.

Is het schadelijk voor de monitor om dit lang te gebruiken bij stilstaande beelden ? Dit aangezien er een gigantische dot licht van die bak af komt met OPQ (High Brightness) aan.
Ik denk dat het allerslimst is, om even naar www.iiyama.nl te gaan, en dan naar support, het mailadres opvragen en dan een mailtje te sturen naar hun met je vraag.
Zij zullen het, het beste weten
:)

• CyberTijn
Op zaterdag 06 april 2002 14:47 schreef Thomas1985 het volgende:

[..]

Ik denk dat het allerslimst is, om even naar www.iiyama.nl te gaan, en dan naar support, het mailadres opvragen en dan een mailtje te sturen naar hun met je vraag.
Zij zullen het, het beste weten
:)
hey jij bent slim zeg, jij komt er wel!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:03
geen ID, ik heb nu een Philips want mijn vorige IIyama is kapot :'(

• misterpro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-05-2024

misterpro

Pretentious Bastard

Heb ook een lief IIyama'tje...

En 'k moet zeggen, ik bezig die high-brightness nie... vind het zo al meer dan goed genoeg ('k kom wel van ne slechtere monitor voordien, die heel donker weergaf, dus maybe da...)

Volgens mij kan da high-brightness spul laten opstaan geen kwaad...

En zelf als het kwaad kan, ge hebt der prolly ook 3 jaar garantie op dus... *D

-----
just a thought

A busstation is where the bus stops
A trainstation is where the train stops
On my desk, I've got a workstation...

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Ja! als je te lang hetzelfde beeld houd (bv je desktop) is dat schadelijk voor de beschermingslaag op je monitor. Tenminste dat heb ik mij door iemand van iiyama laten vetrellen dus dat zal dan wel zo zijn :?

Verwijderd

Op zaterdag 06 april 2002 17:20 schreef kutkip het volgende:
Ja! als je te lang hetzelfde beeld houd (bv je desktop) is dat schadelijk voor de beschermingslaag op je monitor. Tenminste dat heb ik mij door iemand van iiyama laten vetrellen dus dat zal dan wel zo zijn :?
Dat is inderdaad zo ja, maar dat heeft niks met high-brightness te maken. Iiyama raadt aan om als screensaver altijd "blank screen" te gebruiken. Dit is dus een zwart scherm. Zo slijt de buis het minste. Uitzetten is altijd nog beter natuurlijk. En nogmaals: met high brightness heeft dit niks te maken.

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Op zondag 07 april 2002 00:02 schreef Eizo het volgende:

[..]

Dat is inderdaad zo ja, maar dat heeft niks met high-brightness te maken. Iiyama raadt aan om als screensaver altijd "blank screen" te gebruiken. Dit is dus een zwart scherm. Zo slijt de buis het minste. Uitzetten is altijd nog beter natuurlijk. En nogmaals: met high brightness heeft dit niks te maken.
Het heeft in zoverre wel met high brightness te maken dat de beeldbuis sneller slijt naarmate de helderheid hoger is. Overigens kunnen moderne beeldbuizen heel wat hebben. Monitors overlijden veel vaker aan andere defecten dan een versleten beeldbuis.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:46
Op zondag 07 april 2002 08:35 schreef polaris het volgende:
Het heeft in zoverre wel met high brightness te maken dat de beeldbuis sneller slijt naarmate de helderheid hoger is. Overigens kunnen moderne beeldbuizen heel wat hebben. Monitors overlijden veel vaker aan andere defecten dan een versleten beeldbuis.
Mee eens...

Er zouden 2 vervelende nadelen kunnen gebeuren van een verhoogde brightness:
- je kanon is eerder door zijn levensduur heen (oudere monitoren hebben een zichtbare lagere lichtopbrengst, met veel highbrightness aan, zal dit wat eerder gebeuren)
- je scherm kan sneller "inbranden", maar dat is gewoon kwestie van een screensaver (waar die dingen oorspronkelijk voor bedoeld zijn...)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-08 20:45

almightyarjen

When does the hurting stop?

Op zondag 07 april 2002 08:35 schreef polaris het volgende:

[..]

Ja, maar na een paar jaar intensief gebruik, zal je je beeldbuis al aardig achteruit zien lopen... |:(

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Verwijderd

Waar the f*ck zit die functie dan???
heb een Vision Master Pro 413 (17")

Verwijderd

oh zie het al... 2 seconde de menu knop inhouden :)

• CyberTijn
Op donderdag 25 april 2002 00:56 schreef AoD_Lunatic het volgende:
oh zie het al... 2 seconde de menu knop inhouden :)
Mijn HM704UCT heeft daar een aparte knop voor :)
Pagina: 1