Hoe groot is de kans dat je pc vlam vat?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.493 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52238

Topicstarter
Ik heb mijn computer altijd aanstaan 24 uur per dag
hoelang houd hij dit vol en hoe groot is de kans dat er wat kan gaan branden???

want ik woon alleen in een vrijstaand huis en niemand ziet het als het huis in brand staat!!!!!!!!!!!!!!

of had ik dit topic ergens anders moeten plaatsen?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46253

zo als ik al die reacties zie zijn er weinig mensen die dat weten zeker weinig pc 's die in de hens gegaan zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:45

Tux

Ik denk dat de kans vrij klein is.

Ik heb hem vaak aanstaan. Maar als ik bijv. op vakantie ga of een paar dagen niet thuis ben gaat ie wel uit.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
computers zijn redelijk geschikt om 24/7 te draaien... de mijne doet het al jaren en ik nog nooit gehoord dat er ooit een pc in vlam gevat heeft....

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:04

GaMbiNo

1337

Ik heb daar ook nog nooit van gehoord en mijn server staat soms ook enkele maanden achter elkaar aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13610

Weinig kans, of je moet papier en housnippers in je voeding gaan doen enzo ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zaterdag 06 april 2002 13:18 schreef Alfredt het volgende:
computers zijn redelijk geschikt om 24/7 te draaien... de mijne doet het al jaren en ik nog nooit gehoord dat er ooit een pc in vlam gevat heeft....
Idd. en ik ken ook webservers die al 2 jaar non-stop draaien (ok, misschien een reset tussendoor voor een kernel update :)).

Dat een PC zomaar vlam vat heb ik nog nooit eerder gezien, een PC kan natuurlijk wel zomaar vlam vatten als je de schakelaar op de voeding op 115V zet en aansluit op 230V :). (maar dat laatste lijkt me logisch :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-06 14:45
De kans is miniem, daar in een pc weinig ontvlambaars zit.
Je huis zal dus nooit in brandt staan hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-02 14:14

creative8500

freedom.

Op zaterdag 06 april 2002 13:21 schreef XTerm89D het volgende:
De kans is miniem, daar in een pc weinig ontvlambaars zit.
Je huis zal dus nooit in brandt staan hoor ;)
Waarom die t :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26032

Ik denk dat die kans heel klein is :)

Hier staat een computerparkje van een 25 tal machines en die draaien allemaal 24/7 op 100 % load (door Seti). De helft ofzo draait nu al bijna 3 jaar zonder een kick te geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Op zaterdag 06 april 2002 13:22 schreef cREATiVe8500 het volgende:

[..]

Vroeg ik mij ook al af :?
Het is volgens mij gewoon in brand staan ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28741

Op zaterdag 06 april 2002 13:25 schreef Bartjuh het volgende:
knip
Kijk eens naar de 1e post van de topicstarter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 00:23
Op zaterdag 06 april 2002 13:25 schreef Bartjuh het volgende:

[..]

Vroeg ik mij ook al af :?
Het is volgens mij gewoon in brand staan ...
lees de openingspost eens.
want ik woon alleen in een vrijstaand huis en niemand ziet het als het huis in brandt staat!!!!!!!!!!!!!!
Overigens zijn er genoeg mensen die het zien als je huis in brand staat hoor, maak je daarover maar niet ongerust. Een brandend huis zie je al km's ver :)

Het is niet uit te sluiten dat er door kortsluiting brand kan ontstaan. De kans daarop is echter niet groot aangezien er alleen op je trafo 240V staat. Ik ben het in praktijk (bij bedrijven met 100-en tot 1000-en servers) ook nog nooit tegengekomen. De kans dat je TV spontaan vlam vat als deze in stand-by mode staat is nog groter:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Op zaterdag 06 april 2002 13:22 schreef cREATiVe8500 het volgende:
Topicstarter maakte die spelvout, zo te zien :).

Ook hier staat server aan.. Zolang je een goede ventilatie hebt en de temperatuur niet te hoog wordt, is de kans daarop héééél (:P) klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Op zaterdag 06 april 2002 13:29 schreef 1Nismo1 het volgende:

[..]

Kijk eens naar de 1e post van de topicstarter :)
ixxie ut al :) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50375

nou .. bij mij thuis (studentenhuis) is een paar jaar terug iemand voor een maand naar india vertrokken. Hij had toen zijn printer aan laten staan. Deze was dus in brand gevlogen (hoe weet ik ook niet..kortsluiting?) en er was een flinke brand ontstaan met heel wat rook en water-schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20797

Er kan altijd iets mis gaan maar je verwacht bijvoorbeeld van een wekker dat ie ook niet spontaan in de fik vliegt, maar het kan altijd. Hier heb ik het nog nooit gehad gelukkig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-06 17:27
Over vlam vatten,

Nou de pc op het werk( Amd k2/3 350 Mhz), waar een database en faxprogramma op draait staat zo'n 8 maanden per jaar onafgebroken te draaien nooit geen troubles.

Enige wat we doen als het bedrijf dicht gaat elke dag is de monitor uitzetten thats all.

En mocht ie vlam vatten dan hebbe we een probleem, het bedrijf waar ie staat bestaat voor het groootste deel uit houtbouw :+

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Op zaterdag 06 april 2002 13:47 schreef Cybersijp het volgende:
Over vlam vatten,

En mocht ie vlam vatten dan hebbe we een probleem, het bedrijf waar ie staat bestaat voor het groootste deel uit houtbouw :+
Als je hout als een probleem ziet dan valt het nog wel mee. Als de boel affikt, ben je in ieder geval van dat probleem af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja maar mijn pc staat op een houten bureau en onder een houten plank met wat boeken erop

en ook vraag ik ook nogal al veel van men video kaart
door visualisation van winamp en dergelijke

ook de stekker doos waar de pc op aangesloten zit is aardig warm!!!!

en zit alsjeblieft niet zo te mierennueken over die t |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Laatst online: 10:26
Aaarg ... Dubbel

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
De kans dat een computer vlam vat is idd minimaal

op het bedrijf waar ik werk staan ALLE computers 24/7/365 aan

Alleen het uitzetten van de monitor is niet onverstandig

1 hij gebruikt het meeste energie
2 hij is het gevarlijkste ivm in brand vliegen
Op zaterdag 06 april 2002 13:49 schreef junky_xl het volgende:

ook de stekker doos waar de pc op aangesloten zit is aardig warm!!!!
Kijk en dat is nou minder

vast niet omdat er zoveel stroom doorheen gaat
eerder een slecht contact in de stekkerdoos / stekker
daar zijn dus wel al vaker brandjes door onstaan

(heb zelf eens megemaakt dat ik een gloeiend hete stekker uit een stekkerdoos trok en de pennen achterbleven in de stekkerdoos)

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Op zaterdag 06 april 2002 13:49 schreef junky_xl het volgende:
Ja maar mijn pc staat op een houten bureau en onder een houten plank met wat boeken erop

en ook vraag ik ook nogal al veel van men video kaart
door visualisation van winamp en dergelijke
Wat is de reden dat je winamp door laat draaien als je weg bent ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Op zaterdag 06 april 2002 14:00 schreef sverzijl het volgende:

[..]

Wat is de reden dat je winamp door laat draaien als je weg bent ? :)
Streamripper :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26261

Ik heb hier 24 uur per dag 3 pc's in één kamer aan staan, en als ik de deur en het raam gesloten houdt, merk ik dat wel aan de kamertemperatuur. :)

Maar in de fik vliegen? Nee, die kans is kleiner dan de lotto winnen, dus daar heb ik geen schrik voor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35631

bedankt tweakers kan ik mijn ouders er eens van overtuigen dat een pc die dag en nacht aanstaat geen vlam vat :) Wil graag een server laten draaien ( Counterstrike, wwwserver ) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50278

mijn verwarming is 3 pc's 24/7 aan laten staan.
lekker warm 's avonds op mijn kamertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Op zaterdag 06 april 2002 14:09 schreef lennert het volgende:
bedankt tweakers kan ik mijn ouders er eens van overtuigen dat een pc die dag en nacht aanstaat geen vlam vat :) Wil graag een server laten draaien ( Counterstrike, wwwserver ) :Y)
Vertel je er dan ook meteen bij dat dit dan jaarlijks zo'n +/- €200 aan stroom verbruikt ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gprins
  • Laatst online: 21-06-2024

gprins

Crtl + Alt + Del

Misschien is het wel verstandig om 1 keer in het half jaar de pc open te schroeven en ff schoon blazen i.v.m. stof enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
Op zaterdag 06 april 2002 14:27 schreef sverzijl het volgende:

[..]

Vertel je er dan ook meteen bij dat dit dan jaarlijks zo'n +/- €200 aan stroom verbruikt ? :)
Mwaah ...

10€ per maand en dan heb je een bak met veel hdd's er in

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja idd een nuttige tip :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12654

Die kans is niet zo groot hoor. Vertrouw op mij, overclock dat ding, koop een zeer goedkope koeler, en je pc ziet er nog net zo nieuw en ongeschonden uit als mijn pc-tje:

Afbeeldingslocatie: http://home.introweb.nl/~einstein/images/jpg/coolingproblem.jpg

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47391

weinig kans, maar als het aant het bliksemen enzo is zet ik hem toch wel liever af (want comp is hoogfrequent en da trekt bliksem aan) ofwel zet je op je stopcontact een overspannings beveiliging (en ook best op andere hoogfrequent dingen, zoals tv, videospeler, dvd, micro golf,...)
want als de bliksem toch eens zou kunnen inslaan en de comp staan aan, veel kans da ge hem kunt weggooie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Op zaterdag 06 april 2002 14:29 schreef Sine het volgende:

[..]

Mwaah ...

10€ per maand en dan heb je een bak met veel hdd's er in
Hangt ook sterk af of je je CPU belast of niet (scheelt bij AMD >50Watt) en wat voor monitor je hebt. Mijn schatting van 200 euro komt vanaf mn kWh meter. 287kWh in 87 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44965

Op zaterdag 06 april 2002 14:41 schreef sverzijl het volgende:

[..]

Hangt ook sterk af of je je CPU belast of niet (scheelt bij AMD >50Watt) en wat voor monitor je hebt. Mijn schatting van 200 euro komt vanaf mn kWh meter. 287kWh in 87 dagen.
lijkt me dat je monitor 's nachts uitstaat want meeste mensen slapen dan
en voor server heb je ook nie echt een monitor nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Op zaterdag 06 april 2002 14:43 schreef spear_of_fear het volgende:

[..]

lijkt me dat je monitor 's nachts uitstaat want meeste mensen slapen dan
en voor server heb je ook nie echt een monitor nodig
Je moest eens weten hoeveel mensen hun ene PC die ze hebben en waarop ze alles doen een 'server' noemen (en er dus gewoon overdag op werken -> monitor best handig:). Monitor kost je idd alleen overdag stroom, aangenomen dat de meesten hun monitor uitzetten 's nachts.
Kans is ook groter dat je monitor in de fik vliegt dan je PC, nog een reden dus om hem snachts uit te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafioso
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:14
Vorig jaar met kerst had ik een lan-party bij iemand thuis, met z'n 8 oid.. Wij lekker CSen met z'n alle, komt r opeens dikke rook walm uit de voeding geblazen, wij schrikken ons natuurlijk helemaal de tievus. Snel powercord uit de pc getrokken. En toen open gemaakt.
Toen zagen we dat er op 1 of andere manier kortsluiting was ontstaat bij de pc speaker, en de draadje die daar aan vastzaten waren al helemaal verkoold!

Als wenet op dat moment ff buiten waren ofzo (sneeuwballen gooien :)) dan was zeker weten die pc in de fik gevlogen !, maar gelukkig is er dus niets ernstigs gebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneet
  • Laatst online: 05-06 16:32

magneet

Magnetic enhanced

pc vliegen niet zo snel in de fik, laptops des te sneller als ze hun warmt niet kwijt kunnen. Is wel een een gebruiker mee aan komen zetten : zat op bed te werken met laptop op de dekens dat vond de laptop dus niet zo fijn

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaDaJoker
  • Laatst online: 26-01 09:20

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Zou zonde zijn als je huis affikt zonder dat iemand het ziet.

Ik bedoel: Als dat woninkje in de hens staat kun je d'r net zo goed wat mensen van laten genieten... >:)

Specs? Zie ondertitel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Laatst online: 12:11

Pogostokje

* twiet *

Het gaat natuurlijk altijd goed. ;)

Maar als je het echt niet vertrouwt of je ouders er niet meer van kunnen slapen dan kan je altijd nog een rookmelder ophangen. Of nog beter, koppel die rook/brandmelder aan een degelijk alarmsysteem dat kan bellen naar een beveiligingsbedrijf die evt. de brandweer kan bellen ofzo. Kost je wel wat meer, maar dan hoef je je weer iets minder zorgen te maken. Ook handig bij inbraak, kan de politie ze buiten opwachten. :)

Owww... nou heb ik het niet over die Gamma alarmsystemen he. :r

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47107

De Intranet server draait nu 35 dagen zonder dat die warmer is geworden dan 30 graden.

Hij staat dan wel in de kelder in een hok met betonnen muren om zich heen.

De kelder is al zo 10 graden dus lekker koel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-06 12:28

tweakerbee

dus..?

Tsja, mijn comp staat nu ook bijna 4 dagen aan, en m'n server staat 67 dagen te draaien. Klote Nuon ook altijd met hun stroomstoringen :(

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-05 19:34
de kans dat je compuutje in de fik vliegt is heel erg klein... a: ze zijn gemaakt om hele dagen aan te kunnen staan en b: alles in de computer is zwakstroom ( jaja op de voeding na) en met zwakstroom kun je niet zo snel iets in de fik laten vliegen. tja en dan de voeding, de kans dat daar iets mee gebeurd is net zo groot als dat je tv of stereo in de hens vliegt. tja en als je je compuutje gaat overclocken... ahum als je het goed doet ( zonder goedkope koelers enzo >:) ) is de kans alsnog niet groot

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel100
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06 12:19
De monitor zou eventueel wel een minuscule kans hebben om in de fik te vliegen. De pc kan ik me echter niet voorstellen (lage voltages enzo).

De voeding zou technisch gezien de grootste kans hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47391

ik ben er toch al in gelsaagt om mijn scherm te laten afbranden ze
'k zet comp aan en ineens komt er rook uit mijn scherm :(
maar ja nu is die 15" vervangen door een 17" :P

(was waarschijnlijk slecht contact, want af en toe viel ie al uit en moest ik de kabel er een beetje omhoog duwen voor terug beeld te hebbe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Dit is behoorlijk veilig, maar het is wel slim om eens in de, pak m beet, 2 maanden ff je PCtje open te schroeven, stof weghalen (vooral je PSU fan even eruit halen en schoonmaken). Want als je PSU fan door al t stof vast komt te lopen kan t behoorlijk warm worden in je voeding :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-06 22:46

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Ben ik nou gek of komen er steeds meer n00bz bij hier?

Nu dit topic, net iemand over hoe hij moest oc'en...
daarvoor nog 1tje...

plz use the search :)
(of denk logisch na ;))

ennuhm, owjah, NOFI natuurlijk...

als ik hier iemand mee kwets willie dat dan binnen 24 uur zeggen dan zal ik in overweging nemen deze post te verwijderen >:)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimrod|IA
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Kan natuurlijk wel in de brand vliegen door bijv koeler die niet draait of stof wat op je kaarten/PC ligt.
Als je je pc 24/7 wil aanlaten staan heb ik maar 1 advies.
Vaak schoonmaken en koeler's controleren. Zorg voor een redelijke airflow zodat als er een koeler uitvalt je cpu/Gpu altijd nog lichtjes gekoeld wordt.
succes

>Systeemspecs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rstegers
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-05 07:22
Het grootste risico zit in de voeding. Daarin verzamelt zich nogal wat stof. Tot nu heb ik het een keer meegemaakt dat een voeding 'ontplofte'. Een flinke dreun, rook + brandlucht. Verder geen schadelijke gevolgen (in dat ene geval). Voeding vervangen en het werkte weer.

Zoals al meer mensen hebben gemeld is het stofvrij maken van je pc dus eigenlijk het enige wat je kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Mijn pc & router staan ook altijd aan. Heel soms staat mijn p4 uit, nu staat ie ook al weer 4 dagen aan ofzo. Strax weer ff rebooten :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interstice
  • Laatst online: 20-03 16:51

Interstice

Hallo?

Op zaterdag 06 april 2002 14:07 schreef SunStorm het volgende:
Ik heb hier 24 uur per dag 3 pc's in één kamer aan staan, en als ik de deur en het raam gesloten houdt, merk ik dat wel aan de kamertemperatuur. :)

Maar in de fik vliegen? Nee, die kans is kleiner dan de lotto winnen, dus daar heb ik geen schrik voor. :)
Als mijn pc in de hens vliegt ga ik onmiddelijk een lot kopen :+
Op zaterdag 06 april 2002 14:41 schreef sverzijl het volgende:

[..]

Ehhh Die in je meterkast? En je hebt dus 87 dagen zonder koelkast tv internet modem, en al je andere electroschie apparatuur gedaan? Anders denk ik dat je die kosten er wel van af mag trekken.

Proud member of Tacopsclan [CLS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Zorg dat je PC niet is overgeklokt. Dit kan een extra risico zijn. Verder is de monitor een groter risico. Laat je monitor niet altijd op stand-by staan. Zet hem uit als je er niet mee werkt. Dit scheelt ook in het energiegebruik.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
ik zou me meer zorgen maken om al die vage adaptortjes van hub, printer, speakers e.d. die dingen zijn soms van zeer slechte kwaliteit en ik heb zelfs adaptors gezien waar niet eens een zekering ofzo in zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10-2024
Op zondag 07 april 2002 15:02 schreef Tyrian het volgende:
Zorg dat je PC niet is overgeklokt. Dit kan een extra risico zijn. Verder is de monitor een groter risico. Laat je monitor niet altijd op stand-by staan. Zet hem uit als je er niet mee werkt. Dit scheelt ook in het energiegebruik.
:? NIET OVERKLOKKEN :?

Mijn pc en server staan onder mijn buro (hout). Server is 24/7 aan tenzij ik en mijn ouders tegelijkertijd op vakantie gaan. Dan is het zinloos om hem aan te hebben staan alleen voor ftptje te draaien. En dan zijn we milieubewust dus gaat de pc uit.

Om brand te voorkomen als ik thuis ben heb ik een grote blandblusser onder mijn buro staan (10 liter) en boven allebei de pc's hangt aan de onderkant van mijn buro vlak boven de voeding een rookdetector die waarschuwt. Niet echt nodig maar ja je weet maar nooit.

als we niet thuis zijn? ja euh kortsluiting kan altijd gebeuren met alle apparatuur in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kjev
  • Laatst online: 02-01-2024
Op zondag 07 april 2002 14:53 schreef Interstice het volgende:
Ehhh Die in je meterkast? En je hebt dus 87 dagen zonder koelkast tv internet modem, en al je andere electroschie apparatuur gedaan? Anders denk ik dat je die kosten er wel van af mag trekken.
Wel eens gehoord van die leuke apparaatjes die je in je stopcontact plugt en daarin je andere apparatuur :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Op zondag 07 april 2002 14:53 schreef Interstice het volgende:

denk eens na zeg:) Gewoon een kWh meter (conrad dingetje) in de wcd waar de PC/monitor/printer/hub aanhangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Tja, mijn bak gaat 's avonds meestal uit. Zonder monitor/printer/speakers ed, moet het wel kunnen. Zorg wel voor voldoende ventilatie (dat ie z'n warmte kwijt kan).

Je hebt ook systemen welke bij een te hoge temperatuur automatisch uitschakelen, misschien is dat wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51501

als je pc in de fik vliegt of denkt dat het al kan gebeuren kan je hem nog altijd casemodden in een brandkast, die dingen houden de brand buiten dan zal het van binnen naar buiten ook niet zo snel gaan :).

alleen als je naar lan's gaat heb je wel een steekkarretje nodig. >:) ze zien je daar al aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42018

mijn pc staat ook 24/7 aan. Heb nog nooit problemen gehad denk ook niet dat het kwaad kan ik zou alleen regelmatig zorgen dat er geen stof in de computer zit anders is de kans op kortsluiting uiteraard groter. Ik maak de mijne dus regelmatig schoon van binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35769

Op zaterdag 06 april 2002 13:17 schreef dot_goeroe het volgende:
zo als ik al die reacties zie zijn er weinig mensen die dat weten zeker weinig pc 's die in de hens gegaan zijn
ik weet het wel zeker keb het nog nooit meegemaakt

ze moeten er tegen kunnen

hang er gewoon een rookmelder boven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooGLaNDeR
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 19:42

HooGLaNDeR

- = I am immortal =-

Server die bij me ouders thuisdraait, draait al 3 jaar nonstop. (enkele reboot en upgrade na)
Maar de essentie van dit verhaal is dat het best kan en qua stroom zal het ook meevallen.
Een tv op standby verbruikt meer stroom en vormt een groter gevaar wat brandgevaar betreft. Jaarlijks vliegen er nog redelijk wat tv's in de fik, waardoor huizen affikken.

Ik heb geen achtervolgingswaanzin. Maar dat wil niet zeggen dat niemand mij achtervolgd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Op zaterdag 06 april 2002 13:17 schreef dot_goeroe het volgende:
vind je het gek als het topic er nog maar 3 minuten staat???

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20579

Tsja, als je de boel echt wilt 'beveiligen', moet je ff een gips-case-mod doen. Dat werkt brandvertragend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Laatst online: 27-05 12:50
Ik zelf ga er vanuit dat het wel iets mee valt.
Kijk het is een ander verhaal als je eraan gaat prutsen.
Bv. voeding cooler eruit of OC'en.

Ik heb nu 2 servers in m'n kleding kast staan, moet er niet aan denken als er 1 in de fik vliegt.
Gewoon niet aan kloten en dan zal het wel mee vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51205

Die kans op een brandende pc is echt heel klein. Ook al krijg je kortsluiting, of vliegt je cpu spontaan in de fik, er zitten haast geen brandbare stoffen in een pc.
Enige nadeel is dat als je heel fanatiek aan een goede airflow hebt gewerkt, je het eventuele vuur wel veel zuurstof geeft. :9

En het is al eerder gezegd, de kans dat je wekker, tv, droger, wasmachine, gloeilamp en radio in brand vliegen is veeeeeel groter.

btw, rookmelders redden je, wat de brandoorzaak ook is!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:11

joker1977

Tweakert

Op maandag 08 april 2002 08:34 schreef ericjanvanputten het volgende:
als je pc in de fik vliegt of denkt dat het al kan gebeuren kan je hem nog altijd casemodden in een brandkast, die dingen houden de brand buiten dan zal het van binnen naar buiten ook niet zo snel gaan :).

alleen als je naar lan's gaat heb je wel een steekkarretje nodig. >:) ze zien je daar al aankomen.
Ja daag! Als je de boel kapot wilt hebben, moet je dat doen. Of denk je dat de ventilatie in zo'n ding erg groot is? Zo'n ding is luchtdicht gemaakt, dus geen aanvoer van verse lucht ---> geen koeling...

En als je vervolgens een brandkast zo verandert dat er wel ventilatie optreedt, is het geen brandkast meer........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12654

Afbeeldingslocatie: http://home.introweb.nl/~einstein/images/jpg/coolingproblem.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campos
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-06 10:05
heb in m'n hele leven 1 Elco van een voeding zien ploffen en wat rookpluimpjes uit een pc, maar niets geen brand. Zolang je maar snel genoeg de pc uitzet moet dat goed gaan. De kans dat de pc zo spontaan in de fik vliegt is vrij nihil.
Pagina: 1