Pinnacle PCTV Vision start niet voor 2e keer op

Pagina: 1
Acties:
  • 248 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54
Wanneer ik PCTV Vision voor de 2e keer opstart dan krijg ik de melding:
Het PCTV apparaat is reeds in gebruik of is nog niet aangesloten. Sluit de hardware aan en probeer het opnieuw.

Wanneer een ander programma het apparaat gebruikt (Studio, PCTV Radio oder PCTV Twain Treiber) sluit het dan van tevoren af.
Ik gebruik windows XP. Ik heb al bij Google groups gekeken, en daar vond ik dat je via taskmanager server.exe moest afsluiten. Dat werkt wel, maar het is zo onhandig :(

Verwijderd

Je moet eens even kijken of je in je taskmanager nog een service hebt draaien die "server.exe" heet. Als je die stopt doet ie het namelijk meestal weer. Die service hoord volgens mij bij Pinnacle, want ik ken 'm nergens anders van.

Mij overkomt het soms dat ie niet voor de 2e keer wil starten. Gebruik je de laatste 'update' van de pinnacle site?

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54
Ik heb al bij Google groups gekeken, en daar vond ik dat je via taskmanager server.exe moest afsluiten. Dat werkt wel, maar het is zo onhandig :(
Die wist ik dus al :)

Zonder server.exe werkt PCTV niet.

Verwijderd

Op zaterdag 06 april 2002 13:18 schreef cREATiVe8500 het volgende:

[..]

Die wist ik dus al :)

Zonder server.exe werkt PCTV niet.
Zooow, ook goedemorgen :P.. Sowwy ;(

• Johnny5
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08-2025
HEY! dit wil ik idd ook weten! ik heb net een nieuwe kaart met dit probleem. kan dit echt niet makkelijker?

edit:
sterker nog, dit werkt niet! hoe kun je dit maken? ik kan echt niet meer opstarten.
(hij maakt overigens wel geluid :? )
HELLUP!!

Verwijderd

Bij mij start hij ook nooit voor de 2e keer moet ik eerst weer de assistent draaien voordat ie het weer doet.

Alles is nu zo verneukt, dat ik de hele software opnieuw moet installen incl. alle updates en weer opnieuw de zenders opzoeken :( kost zoveel tijd :' herinstalleren gaat ook niet omdat ie dan een 1 of andere vage foutmelding geeft dat er al een update geinstalleerd is, terwijl ik wil HERinstalleren :?

En dan krijg je volgens mij ook nog eens problemen met allerlei registersleutels :(

Maar het komt bij mij allemaal doordat windows xp met irq's kloot van de pinnacle tv software enzo, daar hangt de software van Pinnacle bij mij vaak op... ik ben er ooit erg actief mee bezig geweest om het op te lossen, fora's enz. allerlei stuff gedownload, vraag me niet allemaal wat het was, maar niks hielp.

• Johnny5
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08-2025
hmm, ik heb een best wel sterk vermoeden dat het niet aan de drivers ligt. nog meer idees?

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:46
wij hebben hier ook een PCTV Rage en daar werkt alles prima, nergens problemen mee

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Verwijderd

Ik heb hier de pctvpro, en heb hetzelfde probleem, had al een topic erover, maar kan hem niet meer terugvinden. Wat bij mij werkt: als je die assisant helemaal uitdraait, je weet wel die test van pinnacle om te kijken of je hardware werkt enzo, dan doet ie het weer :? :?
Ik ben er nog steeds niet uit, tis niet leuk elke keer die klotetest te draaien. Ik krijg ook geluid, maar geen beeld :(
Dat Pinnacle hier niets aan doet zeg |:(

Verwijderd

Ah ik heb mijn topic al gevonden...

PCTV Pro start 1 x op vervolgens niet meer onder XP

Zoals jullie zien zijn jullie niet de enige met het probleem...

Verwijderd

Ik heb hier een zeer vergelijkbaar probleem; daarom ligt de kaart al meer dan een jaar uit m'n pc.

Onder Windows 2000 start PCTV Vision 1x, en als ik het dan weer start, hangt de hele PC. Niet alleen het programma, maar alles. Niks reageert meer. Ik heb deze kaart geprobeerd op een Gigabyte GA-6BA (440BX), Asus a7v133 (KT-133a), ABit KT7-RAID (KT-133) en een bord met een SiS chipset.

Allemaal draaiden ze Windows 2000 of XP, en allemaal hadden ze hetzelfde probleem. De 5.0 versie van de drivers heb ik nog niet uitgeprobeerd, omdat de kaart niet in m'n PC zit.

Ik heb een tijd geleden met Pinnacle gemailed, maar ze bleven volhouden dat de kaart onder Win2k bij hen perfect werkte. Ik heb hem op 4 borden geprobeerd, met vele, vele verschillende instellingen, en hij draait gewoon niet. 1x, en daarna: pats. Hangen. Na een reboot werkt hij wel weer 1x. Volgens Pinnacle lag het aan de PC (Yeah right, 1 probleem op 4 verschillende configuraties, terwijl onder Win98 alles wel werkt :r) en niet aan Win2k of aan hun drivers. Volgens mij zijn hun 2k/XP drivers brak.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
VB -> AV

Verwijderd

hebben jullie (die met problemen) DirectVobSub draaien dat was bij mij het probleem, deze deinstalleren en de problemen waren voorbij !!

Verwijderd

Neehoor dat draai niet, voor degenen met problemen. kunnen zij eens proberen de assistant door te lopen, duurt maar minuutje, en dan kijken of je pctv wel weer kunt opstarten?

Verwijderd

ik heb exact dezelfde kaart met exact dezelfde problems .. ook ooit een topic erover geopend ..
de oplossing was bij mij als volgt:
begin met een clean installatie van de kaart, als XP vraagt om te installen, doe je dat niet!
vervolgens handmatig toevoegen, en de drivers updaten naar de nieuwste (5.02 geloof ik??)
overigens is het server.exe van Pinnacle, dit zorgt ervoor dat je teletekst kan bekijken .. (localhost)

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Het beste is om de drivers te deinstalleren, daarna een nieuwe installatie te doen en NIET de twain drivers installeren, dus wegvinken, dit was voor mij de oplossing.

Verwijderd

In de systray staat als het goed is het icoontje voor de teletekst, je moet het vinkje voor automatisch opstarten uitzetten, en dat icoon afsluiten.
Anders worden er bestanden vastgehouden.

Verwijderd

Probleem is heel simpel op te lossen. DSCaler gebruiken. Kwaliteit is hiermee ook vele malen beter.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 14:24:
Probleem is heel simpel op te lossen. DSCaler gebruiken. Kwaliteit is hiermee ook vele malen beter.
Yep
maar DSCALER vertikt het als je je TV out aan heb staan :) ( overlay mist die dan :'(

die pinnacle bende werkt dan wel,

maare wat help is zorgen dat die Teletext server NIET met windows mee start, dan zal die ook niet meer starten met PCTV als het goed is :) sub6

Verwijderd

DSCaler werkt bij mij wel op TV-Out. Met TVTool tenminste wel. Is wel grappig, TV kijken op je tv via je PC.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 september 2002 @ 16:30:
DSCaler werkt bij mij wel op TV-Out. Met TVTool tenminste wel. Is wel grappig, TV kijken op je tv via je PC.
/me heb een hekel aan TV tool, en aangezien Nview standaard met de Detinators mee komt :)

• Trance-Denial
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04-2022

Trance-Denial

gestroomlijnde bassline

Nou, ik heb dus ook dat probleem dat m'n pctv niet voor de tweede keer wil starten... tenzij je die Assistant weer draait (#@|&' !)

Maar ik las ergens op het Pinnacle forum dat er cd's waren met slechte drievrs op?
De 5.10 patch haalt bij mij trouwens niet uit, en een optie op de TWAIN drivers niet te installeren heb ik. Ik heb wel (denk ik) DirectVobSub geinstalleerd, dus die ga ik er eens afsmijten om te zien of dat iets helpt..

Ook op het Pinnacle forum kennen ze dit probleem

Hier staat wat van slechte drivers die op de CD stonden

Hier een tweaker die blijkbaar meer gelukt heeft?

Details:
Windows XP (no SP1), SBLive, Abit BH6 + Celly 700@945

Oewa oewa

Pagina: 1