Toon posts:

loopt mijn DDR 333 op de goede snelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan me iemand een programmatje noemen waarmee ik de fsb kan zien waar mijn ddr op loopt.

Ik heb sinds kort een asus a7v333 mb met een xp1800+ en Twinmos 2700 Ram, maar nu weet ik niet of het geheugen op de goede fsb loopt vandaar

Verwijderd

sisoft sandra

Verwijderd

Topicstarter
heb en oudere, die herkent de chipset al niet en de nieuwe zou dat ook nog niet kennen.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 17:57
Kijk anders even in je BIOS (er zit toch wel een manual bij je bord :? ). Of check het met Sisoft Sandra.

edit:
Ah, ik zie de known issue die jij bedoelt op hun site. Still no fix

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al in mijn bios gekeken natuurlijk..... maar ik mot een progje hebben voor het te checken

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

waarmee ik de fsb kan zien waar mijn ddr op loopt
Je geheugenbus is iets anders als de FSB. Oftewel: waarmee ik kan zien waar mijn DDR geheugenbus op loopt.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag iets geef daar eens antwoord op, daar heb ik iets aan. Ik weet ook wel dat dat niet hetzelfde is...

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Tsjongejonge, ik probeer je gewoon iets te leren. Als je niets wilt leren in het leven ga dan in een huisje op de hei wonen zonder contact met de buitenwereld. En bovendien, als je het allemaal zo goed weet, waarom maak je dan niet een normale post waarin je blijk geeft van je tweakerschap :Y)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals als je nu eens antwoord geeft op mijn vraag. Dan leer ik precies wat ik wil weten ????

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Gebruik een systeeminfo programma als SiSoft Sandra of kijk in je BIOS, daar staat de instelling ook nog wel eens in.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 17:57
Je kan idd vantervoren wel even aangeven wat je al gedaan/geprobeerd hebt. Als ieder je een mogelijke oplossing aanbiedt maar vervolgens te horen krijgt dat je dat al geprobeerd hebt, schiet 't ook niet erg op (plus dat ik me de moeite van m'n reply had kunnen besparen).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al met sisoft geprobeert maar die ondersteund de chipset nog niet !!! dait staat een paar post hier boven ook al. En in de bios kan ik niet uitlezen alleen maar instellen, en die instelling wil ik controleren

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

dan neem je toch gewoon aan dat de instelling zoals je die in je BIOS zet echt wel doorgevoerd wordt.

Misschien kan een van de C'T programmaatjes voor RAM en cache metingen/info zoals
ftp://ftp.heise.de/pub/ct/ctsi/ctcm17a.zip
ftp://ftp.heise.de/pub/ct/ctsi/ctramtst.zip
ftp://ftp.heise.de/pub/ct/ctsi/ctspd092.zip
het wel voor je melden?

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet zeker of dat DE instelling is er staat namelijk cpu/memory frequency ratio... die kan ik dan instellen op auto, 1/1 en 4/5

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

tsja dat staat er toch duidelijk?
CPU moet je zien als FSB, dus met een 133MHz bus en 1/1 loopt je geheugen ook op 133MHz (266MHz) ... met een 133MHz bus en 4/5 loopt je geheugen op (133 / 4) * 5 = 166MHz ... et voila, dat kun je zelf ook wel berekenen toch?

Verwijderd

Topicstarter
Dat had ik al gedaan maar ik wil een progje voor het te controleren..... ik vind de pcmark score een beetje tegen vallen

ik had met 266 een score van 2844 en met 333 een score van 3105

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op zaterdag 06 april 2002 13:31 schreef -Phantom- het volgende:
Dat had ik al gedaan maar ik wil een progje voor het te controleren..... ik vind de pcmark score een beetje tegen vallen

ik had met 266 een score van 2844 en met 333 een score van 3105
tsja, dat is er een duidelijk verschil dus neem ik aan dat de instelling van het geheugen qua frequenties goed gaat, waarom zou je dat dan nog willen checken? Een andere snelheid draait het heus niet op hoor.

Pagina: 1