messiah modchip voor ps2...

Pagina: 1
Acties:
  • 242 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-12 11:14
ik heb net wat zitte rondzoeken voor informatie hierover maar ik het geen flauw id wat ik nu kan vertrouwen

er zijn blijkbaar zoveel bedriegers dat ik niet weet wat ik nog moet geloven en wat niet

ik had net naar een ombouwer in de koopjeskrant gebelt en die zei dat ie die messiah in de loop van volgende week in beperkte oplage binnenkreeg...

nu wil ik een paar dingen weten

1) ik heb model no. SCPH-30004, betekent dit nu dat ik versie 4 heb?

2)Bestaat die messiah modchip nu echt? en is ie nu echt zo goed als ze zeggen (geen stomme foto's als bewijs aub, gewoon ervaringen van mensen die hem al een tijdje hebben)

3) hoe moeilijk is dat inbouwen nu? want voor 175 euro kan ik em laten inbouwen, maar bij lik-sang staat ie voor 100 euro te koop, en als het echt gewoon wat draadjes solderen is wil ik het gerust zelf probere (hoe zit dat ook bij mijn specifiek model? is dat een makkelijk model of een moeilijk?)

4) waar kan je hem ECHT bestellen dat ik zeker weet dat ie ook aankomt (is die lik-sang te vertrouwen) (en is er ook een lange leveringstijd?)

5) zijn er eigelijk betere TE VERKIJGEN alternatieven?

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12 14:37
beter alternatieven zijn er nog niet :\

www.plextor.nl is volges mij wel te vertrouwen :)

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

• Mastakilla
Op zaterdag 06 april 2002 13:07 schreef 3CLipZ het volgende:
beter alternatieven zijn er nog niet :\

www.plextor.nl is volges mij wel te vertrouwen :)
en is dit nu uit ervaring dat je spreekt?

want ik ben nog altijd niemand te vertrouwen tegengekomen die em heeft

bestaat die messiah chip echt?

Verwijderd

De chip bestaan wel degelijk, maar is idd nogal duur als je hem laat inbouwen. Zelf inbouwen is goedkoper, maar met enige ervaring met solderen (SMD) meot het makkelijk kunnen. Zelf zit ik nog steeds met een NEO 2.2 oplossing en ik kan er mee leven :)

Verwijderd

De messiah(lite) bestaat gewoon.
Heb hem nl zelf.

Perfect ding. Alles direct boot (PAL/JAP/USA PS2 PS1) en geen gedoe met EA Patches en 74 minuten CD's.

Alleen het inbouwen is niet zo simpel...alleen als je vrij veel soldeer ervaring hebt is het zelf te doen, zo niet dan zou ik het gewoon laten doen. Of koop een pre-modded exemplaar. ;)

• Mastakilla
Op zaterdag 06 april 2002 15:26 schreef kwakkel128 het volgende:
De messiah(lite) bestaat gewoon.
Heb hem nl zelf.

Perfect ding. Alles direct boot (PAL/JAP/USA PS2 PS1) en geen gedoe met EA Patches en 74 minuten CD's.

Alleen het inbouwen is niet zo simpel...alleen als je vrij veel soldeer ervaring hebt is het zelf te doen, zo niet dan zou ik het gewoon laten doen. Of koop een pre-modded exemplaar. ;)
messiah lite??

nog nooit van gehoord

kan je me ff de verschillen met de gewone messiah uitlegge?

en zijn er zo nog meer bestaande messiahs?

Verwijderd

Mijn broer had een messiah gekocht... hij wou hem zelf inbouwen, maar was voor hem ONMOGELIJK werk! Hij heeft zelf al de NEO2.2 ingebouwd maar messiah was te moeilijk. Dus over je vraag van zelf inbouwen... kijk maar op plextor.nl en dan kun je de foto's zien wat je moet solderen. En dan kun je zelf bepalen of je het kunt! Je kunt de chip persoonlijk afhalen(of laten opsturen) bij www.psxshop.nl Heb er zelf ook 1 daar gehaald persoonlijk maar weer doorverkocht omdat ik toch liever de cube wil :)
Collega van me heeft WEL de messiah zelf ingebouwd. Heeft hem veel zweet en tranen gekost. De makkelijkste PS2 om de messiah in te bouwen is V5 en de moeilijkste V4.
Hoop dat dit geholpen heeft!

• Mastakilla
Op zaterdag 06 april 2002 15:28 schreef Zero00 het volgende:
Mijn broer had een messiah gekocht... hij wou hem zelf inbouwen, maar was voor hem ONMOGELIJK werk! Hij heeft zelf al de NEO2.2 ingebouwd maar messiah was te moeilijk. Dus over je vraag van zelf inbouwen... kijk maar op plextor.nl en dan kun je de foto's zien wat je moet solderen. En dan kun je zelf bepalen of je het kunt! Je kunt de chip persoonlijk afhalen(of laten opsturen) bij www.psxshop.nl Heb er zelf ook 1 daar gehaald persoonlijk maar weer doorverkocht omdat ik toch liever de cube wil :)
Collega van me heeft WEL de messiah zelf ingebouwd. Heeft hem veel zweet en tranen gekost. De makkelijkste PS2 om de messiah in te bouwen is V5 en de moeilijkste V4.
Hoop dat dit geholpen heeft!
heb ik nu de V4?

thx voor deze nuttige post

Verwijderd

Goeie vraag! Ik zou het niet weten!

Verwijderd

Op zaterdag 06 april 2002 12:56 schreef Mastakilla het volgende:
ik had net naar een ombouwer in de koopjeskrant gebelt en die zei dat ie die messiah in de loop van volgende week in beperkte oplage binnenkreeg...
Ik zou je aanraden zelf een chip te bestellen bij een gerespecteerde shop. Ik heb die van mij bij Divineo (.co.uk) besteld en was 4 dagen later binnen. Bellen netjes om je bestelling te confirmeren en shipment is ook echt wat er op de website staat. (alleen CC naar Nederland, COD doen ze niet).
1) ik heb model no. SCPH-30004, betekent dit nu dat ik versie 4 heb?
Nee check even op wat forums, daar staan meestal posts met "What version do I have", voorbeeld is het forum van www.ps2-news.org (modchip section)
2)Bestaat die messiah modchip nu echt? en is ie nu echt zo goed als ze zeggen (geen stomme foto's als bewijs aub, gewoon ervaringen van mensen die hem al een tijdje hebben)
Ja zeker en het is echt de ultimate chip op dit moment. Ik heb zelf ook in laten bouwen, het swappen met mijn neo2.2 en AR is een nachtmerrie vergeleken met dit gemak.
3) hoe moeilijk is dat inbouwen nu? want voor 175 euro kan ik em laten inbouwen, maar bij lik-sang staat ie voor 100 euro te koop, en als het echt gewoon wat draadjes solderen is wil ik het gerust zelf probere (hoe zit dat ook bij mijn specifiek model? is dat een makkelijk model of een moeilijk?)
Het is moeilijk, de legs van de chip zijn echt dun (op moederbord) je moet wel redelijk goed zijn in solderen wil je dit met succes volbrengen. Ik zelf heb het bij een chipper gedaan in rotterdam voor 125 euro (dan leverde ik dus wel zelf de chip a 110 euro). Ik zou hem trouwens niet bij Lik-Sang bestellen, voordat je dat ding dan eens hebt ben je zo 3 weken verder. Versie 3 schijnt erg moeilijk te zijn qua solderen, Versie 4 is daarentegen beter te doen.
4) waar kan je hem ECHT bestellen dat ik zeker weet dat ie ook aankomt (is die lik-sang te vertrouwen) (en is er ook een lange leveringstijd?)
Ik zelf heb hem bij Divineo besteld, www.divineo.co.uk Levertijd die staat aangeven is ook de daadwerkelijke levertijd, das ook wel fijn om te weten :)
5) zijn er eigelijk betere TE VERKIJGEN alternatieven?
Nee niet beter, wel goedkoper. Swappen kan natuurlijk ook gewoon en dan kan je voor 100 euro all-in al klaar zijn. Persoonlijk vond ik het echt irritant dus was het me die 240 euro totaal wel waard. Maar dat vond ik..wat jij vind is belangrijker :)

Succes ermee

PS. op de site van Divineo heet dat ding een Bootmaster. Gewoon een clone maar precies hetzelfde.

• Mastakilla
thx voor de info

ben mijn versie nog aant onderzoeken
maar het verschil tussen de light en de full hebbik ondertussen al ontdekt

maar wat is dat eigelijk over dat je na de ombouw geen dvd meer kan spelen? je moest dan een dvdX gebruiken ofzo?!

en hoeveel kans is er dat na een tijd die laser moet afgesteld worden? ik lees dat veel mensen hier last van hebben, net zoals velen ook klagen over het lawaai van de dvd-rom na de ombouw...

slijt deze dan sneller door die messiahchip

dat zijn toch nog wel ff dingen die ik eerst wil weten hoor :)

Verwijderd

Op zaterdag 06 april 2002 16:28 schreef Mastakilla het volgende:
thx voor de info

ben mijn versie nog aant onderzoeken
maar het verschil tussen de light en de full hebbik ondertussen al ontdekt

maar wat is dat eigelijk over dat je na de ombouw geen dvd meer kan spelen? je moest dan een dvdX gebruiken ofzo?!

en hoeveel kans is er dat na een tijd die laser moet afgesteld worden? ik lees dat veel mensen hier last van hebben, net zoals velen ook klagen over het lawaai van de dvd-rom na de ombouw...

dat zijn toch nog wel ff dingen die ik eerst wil weten hoor :)
No pain no gain... hij zit bij mij ook in een versie 4,het schijnt juist de gemakkelijkste te zijn qua ombouw ik zal wel zien wanneer m'n laser het begeeft,en al zou die het begeven weegt dat toch nooit op tegenover het voordeel.

Bijgaand een plaatje van het meest lastige te solderen gedeelte de helse dvd controller! maar aardig gelukt dacht ik zo >:) laat je niet foppen door de afmeting van het geheel op de foto want die is geschoten op macro mode *D

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~lnvdsche/pictures/priegol1.jpg

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
Op zaterdag 06 april 2002 18:48 schreef loekos het volgende:

[..]

No pain no gain... hij zit bij mij ook in een versie 4,het schijnt juist de gemakkelijkste te zijn qua ombouw ik zal wel zien wanneer m'n laser het begeeft,en al zou die het begeven weegt dat toch nooit op tegenover het voordeel.

Bijgaand een plaatje van het meest lastige te solderen gedeelte de helse dvd controller! maar aardig gelukt dacht ik zo >:) laat je niet foppen door de afmeting van het geheel op de foto want die is geschoten op macro mode *D

[afbeelding]
Solderingen zien er wel goed uit. Als je het goede materiaal hebt (soldeerbout met station en een ZEER kleine punt) (tinzuiger misschien ook handig) dan moet dit toch goed te doen zijn toch?

Verwijderd

Op zaterdag 06 april 2002 20:17 schreef BlackMage het volgende:

[..]

Solderingen zien er wel goed uit. Als je het goede materiaal hebt (soldeerbout met station en een ZEER kleine punt) (tinzuiger misschien ook handig) dan moet dit toch goed te doen zijn toch?
Goed te doen wil ik echt niet zeggen, een soldeer pomp heeft mij met dit project al een keer uit de stront gered.

het is gelukt maar achteraf realiseer ik me dat het heel goed fout had kunnen gaan.
dus als je zelf in wilt bouwen,oefen eerst wat op vergelijkbare friemels uit een kapotte video recorder ofzo.

Ik ga niet zeggen dat het goed te doen is want de ene mens is de ander niet,wat ik wel weet is dat ik uitermate trots ben op het geklaarde klusje,als ik nog eens zoiets van plan ben zorg ik eerst dat ik een soort van horlogemakers bril op me giegel zet want het een en ander is eigenlijk gewoon te klein om met het blote oog te zien waar je mee bezig bent 8-)

Verwijderd

Op zaterdag 06 april 2002 16:28 schreef Mastakilla het volgende:
thx voor de info
..maar wat is dat eigelijk over dat je na de ombouw geen dvd meer kan spelen? je moest dan een dvdX gebruiken ofzo?!
Nou ik kan nog prima DVD kijken op mijn ps2. 2x Reset indrukken en erin dat schijfie. Of ie regiovrij is dat weet ik eigenlijk niet. Moet ook zeggen dat het me niet echt boeit, ik heb hem immers voor het gamen gekocht.

Dat ie sneller slijt is waar. De reden hiervoor is dat door het gebruik van CDr's de lens meer moet zoeken. Hij wordt dus intensiever gebruikt. Vooral bij Versie 1 & 2 ps2's schijnt dit een probleem te zijn na verloop van tijd. De lasers in de V3 en hoger zijn van een betere kwaliteit en gaan ook langer mee. Maar net als Lenkos al zei de mogelijkheid dat ie kapot gaat weegt niet op tegen de voordelen qua "kostenbesparing" (mag jij raden hoe ;))

Qua geluid kan ik geen enkel verschil merken als met m'n Neo 2.2. Dat cdr's meer geluid maken dan originele DVDs is zeker een feit. Zet hem dus gewoon in een onderkast met een gleuf voor je draden. Heb ik zelf ook en is top.

Verwijderd

ik moet hem ook even inbouwen in mijn versie 3
wordt een kunstwerkje

• Mastakilla
ik heb dus net vernomen dat ik de V3 heb

deze is naart schijnt nog moeilijk om om te bouwen

weet iemand misschien wat fotootjes online staan waar deze V3 pal versie volledig omgebouwd is?
dan kan ik beter een id vormen wat me te w8en staat...

• [FrEEzEr]
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-10 17:16
Mastakilla dit soort dingen staan je te wachten >:)

Keb ook een versie 3 dus ik zit in het zelfde schuitje :'(

iMac i7, 8GB | MacMini (2,0-GHz/4GB) | Playstation3 | Wii | Panasonic 42pz85

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Op zaterdag 06 april 2002 18:48 schreef loekos het volgende:

....
[afbeelding]
Terin, wat een _PRUTSWERK_ is dat zeg. Nog nooit van Wirewrap draadjes of spoelwikkel-draad gehoord :?
Dit is echt vragen om problemen. Zo zou ik mijn PS2 niet graag omgebouwd terug krijgen.

Senile! Senile Oekaki

• Mastakilla
Op zondag 07 april 2002 13:28 schreef _bas_ het volgende:

[..]

Terin, wat een _PRUTSWERK_ is dat zeg. Nog nooit van Wirewrap draadjes of spoelwikkel-draad gehoord :?
Dit is echt vragen om problemen. Zo zou ik mijn PS2 niet graag omgebouwd terug krijgen.
nope daar hebbik nog nooit van gehoord...

heb je daar misschien een afbeeldingetje van en wat is er dan allemaal beter aan?

Verwijderd

[..]

:Z

Verwijderd

[..]

kenjy wire lijkt me een betere naam
wirewrap nog nooit van gehoord
en het ziet er echt niet slecht uit die soldering
en het is echt een tering chip om in te bouwen hoor
dus ik vindt het best netjes

• -=marauder=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-12 07:22
jah, weer een beetje laat.
maar www.hotbit.nl doet ook prima werk, je kan er op wachten maar bij mij liep ie 2 uur uit. hij moest "boodschappen" doen.
€200
het is het waard >:)

Verwijderd

Hier een foto van m'n V3 PS2 met messiah.
Ik heb spoelwikkel-draad gebruikt. Werkt prima >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.infinity-party.nl/ps2/IM00084.jpg

Messiah Inside
Pagina: 1