Toon posts:

Software realtime equalizer en ruisfilter

Pagina: 1
Acties:
  • 683 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een .MPG die nogal wat ruis bevat. (heeeeeeeel veel ruis :'( ).

Is er een stukje software die on-the-fly de ruis eruit kan filteren? Zodat ik het direct kan afspelen met iets minder slecht geluid.

Ik heb zo'n el-cheapo on-board geluidskaart en ditto boxjes. Die hebben beiden geen toonregeling.

Wat is natuurlijk kan doen is de streams extracten, cooledit eroverheen en weer samenvoegen. :7 Maar dit kost gigantisch veel tijd.

Verwijderd

Steinberg brengt sinds kort goedkope progs uit die dat kunnen... kijk maar bij Dixons of Dynabyte, die hebben ze wel...

Verwijderd

Topicstarter
Neeh, die kunnen alleen de ruis uit een .WAV file filteren en opnieuw opslaan. :Z

Ik bedoel iets zoals de equalizer of plugins van WinAMP waarmee je tijdens het afspelen het geluid kan aanpassen.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:12

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Op zaterdag 06 april 2002 13:09 schreef tweakerrrr het volgende:
Neeh, die kunnen alleen de ruis uit een .WAV file filteren en opnieuw opslaan. :Z
Blinde vink. Die hebben ook realtime plugins die dat kunnen, namelijk VST- of DirectX-plugins. Als dat niet werkt in jouw toepassing (dat doet het niet, want pas in je 2e bericht post je dat je het in winamp wilt gebruiken), dan moet je je topic maar duidelijker openen.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Oeps. Misschien was ik niet duidelijk genoeg. Nu nog een keer duidelijk stap voor stap:

Ik heb een .MPG file (een filmpje) met extreem veel ruis in het geluid.

Deze speel ik af met Windows MediaPlayer.

Ik zoek een stukje software die de ruis tijdens het afspelen eruit filtert.

Duidelijk genoeg :?

Verwijderd

technisch is het ongetwijfeld haalbaar, maar als je ipv dit te posten gewoon die audio in cooledit had bewerkt was je nu al klaar geweest

Verwijderd

even naar de tijd van je post gekeken en de opmerking dat je al klaar had kunnen zijn klopt misschien niet helemaal :)

maar toch raad ik je aan om gewoon die audio gewoon in cooledit te bewerken en weer terug te zetten, das veel makkelijker...

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 06 april 2002 14:02 schreef MrShaggy het volgende:
even naar de tijd van je post gekeken en de opmerking dat je al klaar had kunnen zijn klopt misschien niet helemaal :)
En als ik een streaming filmpje afspeel lukt dat nooit.

Ik heb al iets gevonden maar met de trial kan je alleen de lage tonen veranderen :(
http://www.blazeaudio.com/products/webeq.html
Ik hoor daarmee dus geen verschil ;(

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Is er een stukje software die on-the-fly de ruis eruit kan filteren?
Gaat ALTIJD ten koste van de geluidskwaliteit omdat de frequenties die worden weggefilterd (die van de ruis) ook in de muziek/het geluid zelf zitten. Geen praktische optie, tenzij je weinig geeft om geluidskwaliteit.

Hoe kom je UBERHAUPT aan je mpg met veel ruis, die ben ik in deze tijd nooit meer tegengekomen. Moet wel een erg oude opname zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 06 april 2002 14:56 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Gaat ALTIJD ten koste van de geluidskwaliteit omdat de frequenties die worden weggefilterd (die van de ruis) ook in de muziek/het geluid zelf zitten. Geen praktische optie, tenzij je weinig geeft om geluidskwaliteit.

Hoe kom je UBERHAUPT aan je mpg met veel ruis, die ben ik in deze tijd nooit meer tegengekomen. Moet wel een erg oude opname zijn.
De muziekkwaliteit doet er niet zoveel toe.

Neuh, is nogal recent.
03.30.02-Panic.Room.TELESYNC-TMMVCD_1.mpg
Heeft nogal veel ruis >:)
Pagina: 1