Toon posts:

memtest fouten ---> proc. mobo of mem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

in memtest krijg ik met alle drie de dimm's een hele lijst met errors in dezelfde test (test 5)
ik heb ze al individueel getest en in verschillende banken, de errors blijven hetzelfde.
..veel bsod's, erg instabiel.

Nou is memtest86 een betrouwbaar progje, maar alle drie de dimm's kaputt met errors in dezelfde test, is er niet een diepere oorzaak, misschien mijn l2-cache of mijn voeding..
kan een voeding uberhaupt voor dit soort fouten zorgen en hoe test ik mijn voeding en proc???

alvast verschrikkelijk bedankt :) ben radeloos

Verwijderd

Topicstarter
..trap..

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kan je de dimms niet in een andere pc testen? Of van iemand 100% goed geheugen lenen om daarmee te testen?

Dan weet je heel snel het antwoord :)

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Specs plz!

webOS all the way!

Verwijderd

Topicstarter
thnx.

Heb er ander geheugen in gedaan van apacer en dat gaf dezelfde fouten--> geheugen is dus goed..
1) memtest86 progje was brak
2) proc is brak. (l2-cache)
3) mobo is brak.
4) voeding loopt te kloten

1) lijkt me niet waarschijnlijk
2) zou kunnen, proc is maand geleden vervangen en die zat er maar een maand in
3) a7v133's zouden niet de stabielste moederborden zijn en via geeft natuurlijk vaak problemen
4) ik weet niet in welke fouten dit zich manifesteert

specs: xp1700+, a7v133, 3 *hdd, a-open 300 w voeding, 2 * 256 + 1 * 512 (dane-elec)

Verwijderd

heb je last van je geheugen dan ?????

loop hij vast ????????

als het nee is
laat het lekker zitten dan
ik snap niet waarom je je druk maakt

ik heb vroeger een pc-100 32mb gehad dat ding was zo brak als ik weet niet wat
heb het al 6maanden op de kast gegooit
nu doet hij het weer zonder fouten of vast lopen
pc's zijn net wijfen ze weten niet wat ze willen

Verwijderd

Topicstarter
..mwahh..hij is behoorlijk instabiel ja, bsod's 0x8e 0x1d 0xa0 0x7e noem maar op...alhoewel hij na de windowsupdates stabieler ging lopen loopt hij gewoon nog wel eens vast......niemand weet trouwens wat hij/zij wil

Verwijderd

Topicstarter
Ook bij het installeren loopt hij vast, ging goed nadat ik fat i.p.v ntfs had gebruikt.

is trouwens geen van mijn schijven,ze zijn getest.

l2-cache uitzetten helpt niet voor de memtest.

Weet iemand wat voor problemen een voeding allemaal kan geven en of er een softwarematige manier van testen is??

bedankt.

Verwijderd

Fouten in Test 5 van Memtest is een bekend probleem.
De problemen doen zich vooral voor als je er een Athlon XP in propt, niet met een Duron Spitfire of Athlon Thunderbird.

Verwijderd

Topicstarter
...maar wat betekent dat dan?...dit fouten zeggen dus helemaal niente?

• Wupsje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2024
Ik heb ook wel eens gehad op van die mobo's met alles onboard dat op bepaalde addressen het geheugen gewoon standaard fouten gaf..

Maakt niet uit wat voor geheugen je waar stopt.. Altijd precies op dezelfde plaats in dezelfde test dezelfde fouten.

Uiteindelijk lag het volgens mij gewoon aan al die onboard (video, geluid & netwerk).

Wupsje

Verwijderd

Topicstarter
.hmmm..okay, wou toch al een nieuwe mobo dus..THNX

Verwijderd

De Abit KG7 en KR7 zijn berucht vanwege dit issue, vooral in combinatie met XP processoren. Ik heb zelf een KG7 gehad, dat ding gaf en fouten met memtest86 (test5) en liep bovendien om de haverklap vast. Ik heb toen mijn Infineon geheugen geruild voor een nieuw exemplaar, dat hielp niks. Tenslotte heb ik het moederbord teruggestuurd naar de leverancier; ervoor in de plaats kreeg ik een Gigabyte GA7-DXR+ en die loopt prima (met dezelfde processor, geheugen enzovoorts) Geen fouten met memtest86 en ook geen vastlopers meer.

Verwijderd

Topicstarter
...bedankt, dit maakt het wel erg makkelijk, misschien dan maar een a7v333 :P

Verwijderd

Op dinsdag 09 april 2002 00:33 schreef Bramiozo het volgende:
...bedankt, dit maakt het wel erg makkelijk, misschien dan maar een a7v333 :P
Wat een onzin, IMO is het een bug in Memtest86, die het geheugen op 1 of andere manier niet goed aanspreekt in combinatie met een Athlon XP
Gooi er es een Duron Spitfire in en test em dan nog es

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Ik krijg 8 fouten in test 5 met systeem in sig. De test duurde bij mij ong 45min, om je even een vergelijking te geven.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg er meer dan 2 miljoen >:)

..maar ok, een nieuwe proc. zou dit allemaal kunnen verhelpen, maarja dan heb ik een oud moederbord met een oude proc. nehh denk dat een nieuw moederbord dan beter is, de prijzen van die oude procs staan trouwens absoluut niet meer in verhouding.
Wat een onzin, IMO is het een bug in Memtest86, die het geheugen op 1 of andere manier niet goed aanspreekt in combinatie met een Athlon XP
Gooi er es een Duron Spitfire in en test em dan nog es
....dit betekent?, volgens je specs zou je hetzelfde probleem kunnen hebben....ik neem aan dat hij dan bij jou niet vastloopt om de haverklap.
Ik krijg trouwens een foutmelding in xp, dit volgens MS alleen door het geheugen veroorzaakt kunnen worden, maar het geheugen is dus getest en goed bevonden.

Verwijderd

Topicstarter
dit volgens MS alleen door het geheugen veroorzaakt kunnen worden, maar het geheugen is dus getest en goed bevonden.
tja, die integratiecursus he, is toch best lastig.

Verwijderd

Topicstarter
hij loopt nu stabieler, heb het geheugen op 100 mhz gezet, zal memtest86 wel weer een gooi geven
Pagina: 1