Toon posts:

[wc] geen cpu fan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanochtend mijn waterkoeling ingebouwd *D. Draait perfect, temperatuur op 38 °C na een uur gamen en een stuk stiller in huis ;)

Het enige probleem is nog dat bij het opstarten het mobo begint te piepen omdat de cpu fan niet draait. Nu heb ik al in de bios gezocht maar ik kan niet vinden waar ik dat uit kan zetten. Ben in het bezit van een MSI K7T266 pro2 (AMI Bios versie 1.45)

• Tead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-02 00:42

Tead

nnb

Ik had het zelfde probleem, nu heb ik het RPM draadje van een radiator fan verlengt en op me mobo geprikt waar normaal dus de CPU fan zit, hij moet echter wel op 12v of 5 v draaien want hij stuurt de RPM pulse over de geledraad (van de fan) en de zwarte en bij 7v heb je geen zwart dus geen signaal.

Suc6 :7

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

misschien een grote weerstand maken tussen de + van de fanheader en de rpm-meting? Gewoon bedriegen dus.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:48
• Radiatorfan aansluiten :?
• bios flashen :?

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Peertje NL
  • Laatst online: 31-01 20:52
bios updaten als je dat nog niet gedaan hebt, en optie uit zetten.

Reality beats fiction by far!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 06 april 2002 12:34 schreef Tead het volgende:
Ik had het zelfde probleem, nu heb ik het RPM draadje van een radiator fan verlengt en op me mobo geprikt waar normaal dus de CPU fan zit, hij moet echter wel op 12v of 5 v draaien want hij stuurt de RPM pulse over de geledraad (van de fan) en de zwarte en bij 7v heb je geen zwart dus geen signaal.

Suc6 :7
hmm.. mijn 12 cm sunon Fan uit een oude 368 server heeft geen RPM draadje en loopt nu op 7 volt, whehehe.. je zou zeggen dat dat in de bios wel uit te zetten moet zijn... misschien een bios update?

• Peertje NL
  • Laatst online: 31-01 20:52
tja lezen is moeilijk he

Reality beats fiction by far!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:29

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb dezelfde mobo, je moet in je bios naar et scherm gaan waar je de FSB en Multiplier kan instellen. Daar staat ie halverwege in et scherm. Kep nl. ook watercooling.

Anders, zet gewoon een casefan erop.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 06 april 2002 17:09 schreef Karreman het volgende:
Ik heb dezelfde mobo, je moet in je bios naar et scherm gaan waar je de FSB en Multiplier kan instellen. Daar staat ie halverwege in et scherm. Kep nl. ook watercooling.

Anders, zet gewoon een casefan erop.
thnx, het is inmiddels na een bios update gelukt!
Pagina: 1