Toon posts:

HD's pakt ie wel maar de CD-Rom vertikt ie...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 486 100MHz (64Ramm) gekregen en wil daar een MP3 bak van maken opzich niet zo'n probleem, maar hij pakt de hd's goed maar de cd-rom vertikt ie ik heb al 3 andere geprobeert waaronder 1 nieuwe! maar hij pakt ze gewoon niet master slaven en alles staat goed andere kabels geprobeert bios instellingen kloppen etc. iemand een oplossing ?

Verwijderd

is je kabel wel goed ?

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:36
welk OS? Voor Dos moet je drivers laden en MSCDEX.
Bios doet niks met CD-rom, behalve dan modernere die kunnen booten van cd, maar daar houdt het wel mee op

Verwijderd

Ik heb ook eens een keer zo'n soort computer gehad.
Als er een IDE-autodetectie op zit moet je dat eens proberen.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar bekijk, als je een cd-rom indouw zou die toch aangeven moeten worden in het bios ??? ofniet zoms ? maar dat doet ie niet

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zaterdag 06 april 2002 18:42 schreef T-Mug het volgende:
ja maar bekijk, als je een cd-rom indouw zou die toch aangeven moeten worden in het bios ??? ofniet zoms ? maar dat doet ie niet
Bij die oude hap werkte dat niet zo mooi als tegenwoordig..

Probeer toch maar eens dit op te volgen:
Op zaterdag 06 april 2002 14:09 schreef PROnline het volgende:
welk OS? Voor Dos moet je drivers laden en MSCDEX.
Bios doet niks met CD-rom, behalve dan modernere die kunnen booten van cd, maar daar houdt het wel mee op

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:36
Nee, wordt niet aangegeven in de bios. Alleen harddisks.

Verwijderd

in de bios wordt altijd aangegeven wat er aan hardware inzit zelf's op en 486
ik heb ook en 486 als firewall draaien, en ik heb het even getest met cd speler(ook en oudje 8 speed)maar die kwam gewoon in de bios voor.
dus ik denk zelf dat of de kabel niet goed is of de jumpers fout staan.

Verwijderd

Topicstarter
sover dat ik 486 heb gehad werkten de cd-roms erin altijd en zag ze ook in het bios het is alleen zo dammet jammer dat dit moederbord alleen in deze kast past!

kabels zijn goed (nieuw) en met verschillende werkt ie ook niet:( met een 98 boot disk ziet ie ook geen cd-rom :?

Verwijderd

Topicstarter
Schop!
Pagina: 1