Toon posts:

sb 128 ineens kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren na een reboot komt er ineens geen geluid meer uit mijn SB 128. Opnieuw geprobeerd de drivers te installeren maar dat werkt ook niet. Kan het zijn dat de kaart het heeft begeven of kan dat bijna niet?
Heb een compaq pessario 5700 (p III 500, win 98, DirX 8.0)

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:24
je kan proberen om de kaart eruit te halen windows te starten, de drivers verwijderen, opnieuw opstarten en de kaart er weer in doen.

edit:

* internetinfo heeft niet goed gelezen

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja, de eerste indicatie was dat mijn Game Voice steeds de melding gaf dat de internet conn. lost was terwijl die gewoon werkte, of dit gewoon een verkeerde foutmelding van die GV is of dat het probleem ernstiger is weet ik niet.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost gewoon een aanbieding bij de mediamarkt gehaald

Verwijderd

droog :P

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Een echte tweaker :)

Zonde van je geld, als je tenminste ook zo'n crappy ding hebt gehaald als een SB128. Wat heb je gekocht?

Verwijderd

hehe wat 'n kut kaart is da ook

Verwijderd

ehm, misschien ooit je ingang op je uitgang aangesloten (van de soundkaart dan >:))? Dan kun je hem nl. wegpleuren.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op maandag 08 april 2002 18:59 schreef The_Rabbit het volgende:
ehm, misschien ooit je ingang op je uitgang aangesloten (van de soundkaart dan >:))? Dan kun je hem nl. wegpleuren.
Waarom :? je doet dan het uitgaand signaal op het ingaaande aansluiten, wat maakt dat uit

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Waarom: per ongeluk ;)
Wat gebeurt er dan: het kleine beetje achtergrondruis wat een geluidskaart altijd heeft wordt versterkt en opgenomen en weer versterkt en weer opgenomen enz. Er ontstaat overbelasting. Een geluidskaart heeft geen begrenzing dus binnen de kortste keren heb je je kaartje gesloopt.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Op maandag 08 april 2002 20:23 schreef The_Rabbit het volgende:
Waarom: per ongeluk ;)
Wat gebeurt er dan: het kleine beetje achtergrondruis wat een geluidskaart altijd heeft wordt versterkt en opgenomen en weer versterkt en weer opgenomen enz. Er ontstaat overbelasting. Een geluidskaart heeft geen begrenzing dus binnen de kortste keren heb je je kaartje gesloopt.
Ik snap het nog steeds niet. Ik snap wel dat de ruis versterkt kan worden weergegeven, maar niet waarom dat je geluidskaart zou kunnen 'overbelasten'.

Hij stuurt immers alleen een signaal naar de uitgang, wat door je boxen wordt weergegeven. Je zou hoogstens je boxen kunnen slopen of je hoort gewoon een enorme herrie.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Dat is het em nou juist. Het signaal gaat niet naar de boxen, maar weer naar de input. Dat signaal blijft de soundkaart verwerken en outputten, tot het te sterk wordt en dus de kaart 'opblaast'.
Pagina: 1