GeForce II GTS passief koelen?

Pagina: 1
Acties:

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Zou ik met een Zalman koeler (ZM-NB32) m'n Asus v7700 passief kunnen koelen of zou hij dan te warm worden :? (zonder overclocken) Nu zit er een klein fannetje op dus ik denk zelf dat het niet zoveel uitmaakt :)

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:50
Heb hier een GF2mx 400 die is standaard passief gekoeld. Maak er van niet gekoeld, zelfs geen heatsinks. Zou zeggen. Klok je GTS terug naar die speed. Haal de fan eraf en ga dan langlaam overklokken naar je huidige snelheid. Zie je artifacts dan wordt ie te heet.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• internetinfo
  • Laatst online: 11:59
toen ik mijn Leadteck Winfast geforce 3 ti200 kocht, zat er ook alleen maar een heatsink op. En aangezien die toch wel wat heter wordt moet die van jou dat ook wel kunnen.

alleen heb ik er ff artic tussen gepropt en een PIII fan opgezet :9

Verwijderd

Heb jij zeker een van de eerste Leadtek Winfast Gf3Ti200's...die van mij heeft en een heatsink (zo'n grote over alles heen) en een fan..

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Mijn MX 400 is ook bedekt met een heatsink, tsja gekoeld kun je het niet noemen, maar het werkt wel :)

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
ik Heb hier een asus v7700 GTS 32MB.

ik heb hem ook passief gekoeld, gewoon standaard koelertje eraf halen en bijv een fop 32 koelblok erop zetten (ben je wel een pci slot kwijt) en als je dan toch bezig bent zou ik ook ineenkeer ramsinks kopen.

en zelfs met deze setup heb ik m altijd ge-oced van

core 200 --> 225
mem. 333 --> 380

passief dus :9

temperatuur op de core word max. 45 graden

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
Op zaterdag 06 april 2002 13:36 schreef CB het volgende:
Heb jij zeker een van de eerste Leadtek Winfast Gf3Ti200's...die van mij heeft en een heatsink (zo'n grote over alles heen) en een fan..
nee, hij heeft een ti200 T en jij een TDH
die T's hebben alleen tv-out als extra en worden vaak oem verkocht.

Verwijderd

Ja klopt ik heb een TDH..
Dus dat is het verschil..nou ja als de T er toen ik hem kocht ook had gelegen voor minder, had ik die gekocht, koelertje kost toch weinig..

Verwijderd

Kan makkelijk passief koelen. Ik heb GeForce 2 GTS overgeclocked op 225/380 en nog passief gekoeld. (alleen heatsinkje) :9

Verwijderd

ik heb een elsa 511 geforce 2 mx400 ook pasief gekoeld met en heel klein vinetje vanuit de fabriek meschien voor die van jouw een iets groter vinetje erop en gaan

• kutkip
En dan is die heatsink dus ook wel groot genoeg en past deze ook :?

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

kweet het niet, dan kan je beter voor die andere kopere van zalman gaan, anders krijg je misschien witte stipjes (niet altijd artifacts !)

deze bedoel ik, werkt toppie zonder fan http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=20

4015Wp west (Dordrecht)

• kutkip
zinloze tekst >:)

• kutkip
Op zaterdag 06 april 2002 15:19 schreef Tutti-frutti het volgende:
kweet het niet, dan kan je beter voor die andere kopere van zalman gaan, anders krijg je misschien witte stipjes (niet altijd artifacts !)

deze bedoel ik, werkt toppie zonder fan http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=20
Die is wel errug groot en ook veeel duurder he, als het met die andere zou kunnen gebruik ik liever die :) En nogmaals: ik ga die kaart niet OC'en :)

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Op zaterdag 06 april 2002 14:52 schreef computerboer22 het volgende:
ik heb een elsa 511 geforce 2 mx400 ook pasief gekoeld met en heel klein vinetje vanuit de fabriek meschien voor die van jouw een iets groter vinetje erop en gaan
Ik heb ook die kaart en heb hem gewoon passief gekoeld en hij loopt stabiel op 250/190 >:)

• Bartez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 10:09
sorry, ff schop.....

zit zelf ook naar deze koeler te kijken,

dus als ik een Powercolor GeForce 2 GTS 32 MB heb, die ik NIET overklok, dan zou zo'n koeler in principe genoeg zijn?

(zit er btw standaard een koelertje op deze kaart als je hem koopt, ik weet dat namelijk niet, omdat ik hem van iemand overgekocht heb.....)

en ten tweede, hoe wordt deze op je videokaart gemonteerd, ik heb namelijk TV-out erop, en heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het misschien helemaal niet past......wie kan mij vertellen hoe dit zit?

• Bartez
iemand?

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
een tv-out is toch niet zo groot? of is het zo'n heel kastje met video-in erop? en inprincipe zou het toch wel te modden zijn >:) als het niet past...?!

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Bartez
ok, maar zou dat genoeg koelen denk je? of met er persé een koeler op staan blazen?

Verwijderd

hm, ik zou er niet die ZM-NB32 voor nemen eigenlijk.
Ik heb zelf een geforce 2 pro met een Zalman ZM17CU en dat gaat net goed. Je moet ook wel een beetje redelijke airflow in je kast hebben. Ik heb zelf 2x papst 8412NGL outtake fans en m'n geforce 2 pro word ongeveer 65 graden stressed.

• Bartez
ik heb een papst ngml 80mm + alpha 8045 op cpu zitten, als outtake heb ik 2x papst ngl en intake ook 2x papst ngl

zou dat genoeg zijn? en weet jij toevallig of die zalman past op een geforce 2 gts MET tv-out?

btw....hoe meet jij je temp van je video kaart?

Verwijderd

Op zaterdag 15 juni 2002 17:09 schreef Bartez het volgende:
ik heb een papst ngml 80mm + alpha 8045 op cpu zitten, als outtake heb ik 2x papst ngl en intake ook 2x papst ngl

zou dat genoeg zijn? en weet jij toevallig of die zalman past op een geforce 2 gts MET tv-out?
dat moet lukken denk ik zo, de core van de GTS en de pro zijn verder hetzelfde geklokt en jij hebt dan nog meer airflow als mij.

mijn videokaart heeft ook tv-out maar dat was verder geen probleem.
Past allemaal ruimschoots
btw....hoe meet jij je temp van je video kaart?
Ik heb een leadtek kaartje met hardware monitoring. Met de drivers van leadtek kun je dan temperatuur van GPU, memory, voltages en toerental van de fan uitlezen. Je videokaart moet het dus wel ondersteunen, en volges mij is er geen enkele GTS die al hardware monitoring had. Begon net een beetje toen de pro uitkwam geloof ik.

• Bartez
perfect, toppie!

btw.....zitten bij jouw die out take fans ook BOVEN je videokaart?

ik heb ze daar namelijk wel zitten.

ik heb wel de legen sloten (2x) onder mijn videokaart open gegooid......

echter zitten mijn intake fans wel lager.....

Verwijderd

Op zaterdag 15 juni 2002 17:31 schreef Bartez het volgende:
perfect, toppie!

btw.....zitten bij jouw die out take fans ook BOVEN je videokaart?
yup...
echter zitten mijn intake fans wel lager.....
dat je intake fans hebt is vooral ook wel mooi aangezien die (bij mij in elk geval) echt nog een beetje lucht tegen de heatsink van de videokaart aanblazen wat een boel uitmaakt voor de temperatuur. Ik heb er alleen voor gekozen om alleen outtake fans te doen omdat dat wat gunstiger was voor m'n processor.

Verder heb ik trouwes nog wel Arctic Silver adhesive gebruikt in plaats van het meegeleverde spul van Zalman, maar zoveel zal dat denk ik niet uitmaken :)

• Bartez
perfect, dus je denk dat het zeker veilig is......want wat voor temperatuur mag zo'n kaartje krijgen eigenlijk?

btw.....hoe zo was het beter voor je cpu om geen intake fans te hebben?

trouwens: hoe bevestig je dat cool rib om je videokaart? en is die er ook nog eventueel af te halen later?
en je had dus geen problemen met die tv-out? of moest je nog iets verbuigen?

en.....wordt de lucht van de cpu fan NAAR de cpu geblazen, of wordt het er juist vanaf gezogen?

Verwijderd

Op zaterdag 15 juni 2002 17:41 schreef Bartez het volgende:
perfect, dus je denk dat het zeker veilig is......want wat voor temperatuur mag zo'n kaartje krijgen eigenlijk?
Ik denk zeker dat het veilig is :)
tsja, ik gok dat ze een graad of 80 toch zeker wel mogen hebben... als ik het een beetje vergelijk met processors die 90-95 graden mogen worden en wat rekening hou met het feit dat een GPU op een PCB zit.
btw.....hoe zo was het beter voor je cpu om geen intake fans te hebben?
Ik heb dezelfde processorkoeler als jou en ik heb 'm op zuigen staan zodat de warme lucht er aan de bovenkant uitkomt. Die outtake fans trekken die warme lucht vervolgens weer mooi weg. Dat is beter dan de warme lucht eruit duwen met intake fans. Zowel een intake als een outtake had misschien ook nog een mooi compromis geweest, maar voorin hoor ik de fan wat meer omdat hij daar wat dichter tegen het roostertje aanzit :)
trouwens: hoe bevestig je dat cool rib om je videokaart? en is die er ook nog eventueel af te halen later?
cool rib :?
bedoel je de heatsink? Die lijm je helaas permanent vast. En die lijm is ook loeisterk, je trekt eerder de chip van de videokaart af dan dat de koeler later weer loskomt.
en je had dus geen problemen met die tv-out? of moest je nog iets verbuigen?
hoefde echt nix verbogen te worden
als je wilt kan ik nog wel even pics maken

• Mosez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

Op zaterdag 06 april 2002 15:19 schreef Tutti-frutti het volgende:

Die heb ik ook op mijn V7700 geplakt zitten, draait als een tiet. 50 graden met case-fan erop gericht bij 240/410.

[Edit] Heb er ook een FB-165 bij (80 mm fan met beugel) trouwens. Voor de liefhebber: de hele zooi is te koop.

Mooi zitten? Barcelona chair!

• Bartez
ik ben een liefhebber......wat heb je precies in de aanbieding?

en PsyFlux.....pics.....zouden erg leuk zijn... :)

• Mosez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

Op zaterdag 15 juni 2002 18:24 schreef Bartez het volgende:
ik ben een liefhebber......wat heb je precies in de aanbieding?

en PsyFlux.....pics.....zouden erg leuk zijn... :)
Hoort hier eigenlijk niet thuis, maar omdat je erom vraagt: http://www.tweakers.net/aanbod/50611 :).

Mooi zitten? Barcelona chair!

• Bartez
ok, dus 75 euro voor videokaart, + heatsink + fan en beugel?

ben erg geinterreseerd.......

heb je wat meer info betreffende de videokaart?
tv-out?
specs...?
conditie?

en die beugel.....is dat een zelfgemaakte, of ook een van zalman? (die heeft ze ook namelijk)

mail me anders ff:

bvstrien@home.nl

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.kooij/geforce1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.kooij/geforce4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.kooij/geforce5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.kooij/geforce7.jpg

• Bartez
kikkuh foto's.....maaruh....jij hebt toch geen tv-out, of wel?, bij mij zit er echt een enorm kastje...

Verwijderd

jawel, gewoon die ronde aansluiting op het bovenste plaatje. Links van de blauwe VGA connector. Misschien ben je in de war met een DVI aansluiting of tv-in?
Die heb ik helaas niet :/

• Bartez
nee, ik heb precies dezelfde afbeeldingen, alleen zit er een of ander afdekplaatje voor.....erg wazig, op dit plaatje is het wel een beetje te zien, zie roze omlijning:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/joostverel/geforce2gts.jpg

Verwijderd

hm, misschien nog elektromagnetische afscherming oid.
ik vraag me af of het dan veel kwaad kan om het eraf te halen?
Pagina: 1