PC trager door router?

Pagina: 1
Acties:

• Ronald Koeman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-08 23:44
Ik zit via een breedbandrouter(4poorts switch) op kabelinternet, samen met een andere PC. Op die andere PC worden wel eens spelletjes gespeeld. Ik weet niet precies de specificaties van die PC |:( omdat ik d'r niet bij kan, maar hij is ongeveer 1 a anderhalf jaar oud dus ik schat ongeveer P2 500 ofzo. Maar nu komt het: volgens de eigenaar van die andere pc wordt ZIJN pc trager als MIJN internetkabel in de router zit. Dit merkt hij als hij een spelletje(niet online ofzo) speelt. Hij wil nog wel es m'n internetkabel eruit trekken zodat ie kan spelen :'( . Ik geloof hem wel dat z'n pc trager wordt, maar snap er geen hol van, want die router opereert toch los van z'n PC??? :?
Wie weet hoe dit zou KUNNEN komen?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op zaterdag 06 april 2002 11:38 schreef G0009 het volgende:
Ik zit via een breedbandrouter(4poorts switch) op kabelinternet, samen met een andere PC. Op die andere PC worden wel eens spelletjes gespeeld. Ik weet niet precies de specificaties van die PC |:( omdat ik d'r niet bij kan, maar hij is ongeveer 1 a anderhalf jaar oud dus ik schat ongeveer P2 500 ofzo. Maar nu komt het: volgens de eigenaar van die andere pc wordt ZIJN pc trager als MIJN internetkabel in de router zit. Dit merkt hij als hij een spelletje(niet online ofzo) speelt. Hij wil nog wel es m'n internetkabel eruit trekken zodat ie kan spelen :'( . Ik geloof hem wel dat z'n pc trager wordt, maar snap er geen hol van, want die router opereert toch los van z'n PC??? :?
Wie weet hoe dit zou KUNNEN komen?
[Mierenneukmode]
P2-500 bestaat niet :P
[/Mierenneukmode]

Dat het de fout van de router is kan gewoon niet.
Wat wel kan is dat zijn netwerkkaart wat van de CPU vreet bij netwerkverkeer ( jaja ik bedoel realtek :P ).
Maar dan enkel bij netwerkverkeer.
Laat hem anders in z'n proces lijst kijken.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Ronald Koeman
Op zaterdag 06 april 2002 11:46 schreef Predator het volgende:
Wat wel kan is dat zijn netwerkkaart wat van de CPU vreet bij netwerkverkeer ( jaja ik bedoel realtek :P ).
Er is toch geen netwerkverkeer :?
Alleen tussen zijn PC en de router dan :)
Op zaterdag 06 april 2002 11:46 schreef Predator het volgende:
Laat hem anders in z'n proces lijst kijken.
Ik vraag me af, wat voor process zou door MIJN dataverkeer met de router CPU van hem vreten?

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op zaterdag 06 april 2002 11:53 schreef G0009 het volgende:

[..]

Er is toch geen netwerkverkeer :?
Alleen tussen zijn PC en de router dan :)
[..]

Ik vraag me af, wat voor process zou door MIJN dataverkeer met de router CPU van hem vreten?
Als hij niets down'd/up'd zou dat inderdaad niet kunnen.

Maar als hij er toch van overtuigd is dat jij z'n pc trager maakt waarom trekt hij ZIJN netwerkkabel niet uit :?
Dan kan je tenminste nog i-net'n ;)

• Ronald Koeman
Op zaterdag 06 april 2002 12:01 schreef Predator het volgende:

Maar als hij er toch van overtuigd is dat jij z'n pc trager maakt waarom trekt hij ZIJN netwerkkabel niet uit :?
Dan kan je tenminste nog i-net'n ;)
Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb!!!! |:( |:( |:(

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Als die router als HUB werkt dan kan het wel, met realtek kaartjes enzo, 3com kan het wel aan.

Oplossing zou kunnen zijn dat de kaart op half duplex ingesteld word, met een hub moet dat altijd.

• Ronald Koeman
Op zaterdag 06 april 2002 12:12 schreef FerryHeibrink het volgende:
Als die router als HUB werkt dan kan het wel, met realtek kaartjes enzo, 3com kan het wel aan.
^^ 't is een SWITCH.

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op zaterdag 06 april 2002 12:12 schreef FerryHeibrink het volgende:

Oplossing zou kunnen zijn dat de kaart op half duplex ingesteld word, met een hub moet dat altijd.
breedbandrouter(4poorts switch)
;)

edit:

Te laat :(

Pagina: 1