Toon posts:

cgi forum

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

In CGI scripting ben ik absoluut een newbie. Het is me ooit gelukt een formulier te maken via CGI, maar that's it.

Mijn vraag (btw, volgens mij is dit hier nog niet behandeld :))
Ik wil graag een forum op mijn site (wie niet), maar dan één zonder reclame (dus geen UBB of EZBoard).

Nou heb ik ergens een editable script voor een forum vandaan gehaald dat ik in mijn cgi-bin directory heb geplaatst.

De webpagina heb ik op www.mijnsite/forum geplaatst, met daarin de link naar dat script. Helaas geeft hij een internal server error...

Wat doe ik verkeerd?

Verwijderd

heb je het script de goeie permissie gegeven (CHMOD 755)

is de eerste regel wel het path naar perl?
meestal
#!/usr/bin/perl

Verwijderd

Topicstarter
Mephisto,

Ja op allebei....

• Tuinhark
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-02 19:40

Tuinhark

Retro

UBB heeft standaard geen reclame toch?

Verwijderd

De vrije versie van UBB wel, maar dat is zo herschreven... >:)

Verwijderd

Topicstarter
oh, is ook mogelijk. Misschien dat de reclame niet eens mijn belangrijkste reden is. Dat is namelijk de snelheid.

Ik heb namelijk gewoon een website die wordt gehost door kpn en dat is lekker snel. 's Avonds wordt het in Amerika (of waar UBB ook zit) errug traag.

Het is trouwens wel gelukt nu. Ik krijg geen internal server error meer.
Ik krijg nu de melding:
-----------
There Was An Error!

Error Opening File: Permission denied
-----------

Mmm... nadeel is dat ik hier met coffeecup ftp werk en daar niet duidelijk is welke chmod ik gebruik. ik moet 755 hebben en ik heb nu de volgende instellingen:
user : read write execute
group: read exec.
world: read exec.
Is dat 755?

• The Source
  • Laatst online: 14:40
nu we het toch over forums hebben... Dit PHP forum waar komt dat vandaan, wie heeft het gemaakt en is het te koop of shareware. De site www.android.nl verwijst naar fokzine.nl

Is mis eigenlijk wel de notify e-mail functie die UBB heeft.

• Tuinhark
  • Laatst online: 18-02 19:40

Tuinhark

Retro

Dit PHP forum is door Arjen en Jorma geschreven. Ik denk dat je heel wat topics hebt gemist in 'Lieve Adjes'. :) Kijk maar ff of je nog iets nuttigs ziet staan daar.

Als je nog een (gratis) PHP forum zoekt, kijk dan even bij http://freshmeat.net en zoek op 'orum' (ja, zonder 'f' :)) of klik even op mijn huisje. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Thx Tuinhark!!!

Veel bruikbare fora / forums daar!! 't Is wel ff klooien, maar het werkt wel :):)
Pagina: 1