Toon posts:

Roze troep of zelf prut kopen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg dus volgende week mijn Coolermaster t/m 2000+ cooler binnen. Nu is de vraag, moet ik die rotzooi er onder uit halen en dan zelf koelprut aanschaffen?

Als het maar 3/4 graden schilt heb ik geen zin om al die artic spull aan te gaan schaffen.

Iemand ervaringen met de coolermaster coolertjes en die hem ook met de bijgeleverd roze troep er op heeft zitten?
Liefst iemand met een xp2000+

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 20:21
!!!SEARCH!!!

maargoed, die kauwgum is niet veel waard, ga toch maar voor ASII of III, zeker met zo'n leuke 2000+ cpu, toch zonde als die te warm wordt he. Zeker als je in de toekomst wil oc'en

Verwijderd

Met Arctic Silver scheelt het tot een graad of 6 a 7 maximaal.

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:05
Op zaterdag 06 april 2002 11:52 schreef Rataplan_ het volgende:
!!!SEARCH!!!
Ahum |:(

topic-starter: die koelprut is opzich wel goed, maar als je van plan bent te gaan OC'en, kan je beter Artic Silver II of III kopen

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
http://www.dansdata.com/goop.htm

Een test van verschillende koelpasta's (inclusief pindakaas en een of andere stroop).

Verwijderd

Niet zeuren en gewoon gebruiken, als die koeler geschikt is voor die processor zal hij het echt wel doen, en waarom zou je moeilijk doen als het makkelijk kan. Je kan van coolermaster sowieso geen topprestaties verwachten, dus is het niet eens lonend om daar arctic silver te gebruiken.

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

zeker geen kaugomprut gebruiken!~

Als je je handen om een tubetje ASIII kunt slaan...deze gebruiken.

Goed dun laagje aanbrengen zodat deze bijna transparant is en dan de goed schoongemaakte koeler erop!! Wel ook eerst je CPU goed vetvrij maken.

Scheelt zoiezo een redelijke hoeveelheid graden. Ook met een coolermaster. Ook met niet overclocken zal je systeem een stukkie stabieler lopen door de lagere temp van je proc!

reserveringshouder Tesla Model 3

Verwijderd

Wat je moet doen is ALLE roze kauwgom prut eronder uit halen. Tis net plastic en dat geleidt (stroom en warmte) voor geen meter.

Als je alle prut eraf hebt (snel weggooien) moet je ff met wasbenzine de overige troep eraf halen. Dan droog maken en opnieuw met wasbenzine schoonmaken (doekje zonder vrijkomende vezels). Waarschijnlijk wordt je doekje een beetje grijzig (kleine stukjes alu). Dan doe je een klein beetje koelpasta op je heatsink (ongeveer waar hij de processor gaat raken) en dan veeg je dat mooi uit. Daarna veeg je het er weer af en doe je een flinterdun laagje (mbv bankpasje) op je processor. Het laagje moet net niet meer transparant zijn. Koeler derop, fan aansluiten en gaan met die banaan.

Op deze manier heb ik met een Coolermaster een Athlon XP 1800+ op 1900+ gekregen bij 37,5 graad.

Verwijderd

Topicstarter
wel jammer dat die artic silver zo duur is terwijl je maar zo weinig nodig hebt :(

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Als je niet gaat overclocken, en je koopt een koeler die geschikt is voor je CPU (dus als een een 2000+ koopt dan neem je minstens een 2000+ geschikte koeler), dan kun je die prut gewoon laten zitten. Je CPU wordt dan idd iets warmer, maar dat is geen probleem.

Waarschijnlijk krijg ik nou half tweakersnet over me heen. maar die koeler+pasta is getest door de fabrikant en het werkt gewoon.
Ik heb zelf ook ASII er tussen zitten, maar alleen omdat ik overclock.

• Semper Fight
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-03 13:00

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Ik zou die kauwgum eraf halen, en vervangen door ASIII.

Vreemde is wel dat ASIII een Inwerktijd heeft van een aantal dagen. :?
Weet iemand precies waarom dit zo is?

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

Pagina: 1