Toon posts:

Notebook harddisk houdt partities niet vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben hier een laptop staan (Micostar MD-9663), deze was geinstalleerd met Windows XP, de laptop functioneerde perfect. Van de een op de andere dag deed hij niks meer en alle partities waren verdwenen?????

Op zich geen probleem denk je dan, we beginnen opnieuw. Maar dat pakte anders uit, Windows XP cd erin en hij zag netjes de HD zonder partities, druk je dan op "creeer partitie" dan doet die niks????.

Tweede optie:
Windows 98 cd-rom erin, FDISK opgestart, partitie aanmaken en klaar, maar na het opstarten was de partitie weer verdwenen????

Derde optie:
Partities aanmaken met PartitionMagic, hij maakt ze netjes aan, formateerd ze. Opnieuw opstarten en weg partities.

We hebben ondertussen een andere HD in de laptop gezet, maar dit mocht niet baten.

Wie weet een oplossing

Verwijderd

Mischien een bootsector virus. Doe es een "fdisk /mbr" onder DOS en probeer het dan nog eens.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 06 april 2002 11:36 schreef SaintNightmare het volgende:
Mischien een bootsector virus. Doe es een "fdisk /mbr" onder DOS en probeer het dan nog eens.
Tja, maar de tweede HD die we hebben geprobeerd was een splinternieuwe? dat mag dan toch niet uitmaken?

Verwijderd

Virussen kunnen verbluffende dingen doen. Maak van allebei de bootsector maar schoon (met fdisk /mbr).
Je zal waarschijnlijk elke disk een keer als primary in je syteem moeten hangen want ik geloof dat fdisk /mbr alleen voor de primary werkt.

Als je bedoelt dat beide schijven al als enige in je systeem hebben gehangen zou het wel eens aan je bios kunnen liggen want een virus kan zich voor zo ver ik weet niet vastpinnen in flash.

Kijk bovendien je boot floppy's eens na of daar geen virus op zit. Als je een originele Windows CD hebt zal daar geen virus op zitten. Alhoewel, Windows is natuurlijk het grootste virus dat er bestaat >:)

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:45
En een healing sessie door mARCO?

Flickr | Lego collectie

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-04 15:18

_mARCO_

Hier staat niks

Op maandag 08 april 2002 19:01 schreef TAG_Speedy het volgende:
En een healing sesie door mARCO?
WTF? Leer een vak ofzo Robje! :)

En wat is een 'sesie' trouwens?

sigloos

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

eerst ekkes debuggen, vervolgens partitoneren.

Verwijderd

Heb ik ook gehad met een Fushitzooi notebook
en wat denk je mijn Systemboard was defect. :(
Pagina: 1