Toon posts:

Geen beeld en piepen bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Mijn computer geeft bij opstarten geen beeld en gaat piepen.. dan weer stil.. en weer piepen.. enz.

Verder gebeurt er niks (zichtbaars).

Enig idee wat er aan de hand is en hoe ik dit op zou kunnen lossen?

Alvast bedankt.

Dirk

• LAN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

LAN

Geheugen brak?
(ander geheugen proberen, eventueel in een andere bank prikken)

Videokaart aandrukken (misschien zit ie niet goed in het slot)

Verwijderd

Kijk eens in het boekje van je moederbord, daar staat een schema van die piepjes en wat ze betekenen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. ik heb de hele handleiding doorgespit, maar staat geen signaal-betekenis schema in helaas.

Zal ook even kijken naar het geheugen en ff overplaatsen. Thanks alvast.

• LAN
  • Niet online

LAN

wat voor moederbord heb je? hoeveel piepjes geeft ie?

Verwijderd

Topicstarter
thanks! Hij doet het weer.. 1 van de geheugenchippies bleek kapot te zijn. Heb die er uitgehaald en nu doet ie het weer flex.

Hij piepte btw met een lange piep - korte pauze - lange piep frequentie..

maar in ieder geval thanks again! You guys are toppie..!

en een MS-6117 moederbord (http://www.msi.com.tw)

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:36
da's ook weer gefixt :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu nog wel een ander probleempje (had ik jullie net stiekem niet verteld, maar ik was bezig met het flashen van mijn bios)..

Als ik m'n bios wil flashen (bios is van 97, ouwe mobo) met de nieuwste versie van de MS-6117, dan zegt ie dat het type nummer niet overeenkomt. Ik durf dus niet zomaar te flashen.. Of kan dat geen kwaad en is het heel normaal dat ie dat zegt?

Ik moet 'm flashen, omdat ik win2000 er op wil zetten en 'm alleen maar vanaf de CD kan opstarten. Als ik setup in dos start zegt ie dat dat programma niet in DOS mode kan opstarten namelijk.

Naja... anders maar gewoon win98 :p.

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:36
als je zeker weet dat dat het nieuwste BIOS is en het bij jou mobo hoort, zou ik het erop wagen.

maak wel ff een back-up van het BIOS dat je nu hebt !

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja, dat was ik vergeten te melden.. als ik een backup van m'n ouwe bios wil maken crasht ie ook. Blijft ie gewoon eeuwig zeggen dat ie bezig is met backuppen.

Maar stel dat ik hem straks geflashed heb en dat het niet goed gaat. Is ie dan helemaal gesloopt, of zit er dan gewoon een foute bios in die later weer over te flashen is?

Ik weet btw wel zeker dat het de nieuwste bios is.. tenzij Microstar een fout op haar website heeft staan...

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-08 20:46

boesOne

meuh

Als je met een totaal verkeerd bios flashed, dan post je pjoeter niet meer en boot ie dus ook niet. opnieuw flashen zit er dan niet meer in. Sommige mobo's hebben een jumper om hem in de recovery stand te zetten.. Dan probeert ie van de floppy een bios file in te lezen.. in dat geval heb je nog een kans als je verkeerd flashed.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Verwijderd

crash dit...crash dat...

vervelend...koop een nieuw mobo :)

• Laurent
  • Niet online
Op zaterdag 06 april 2002 11:49 schreef -boesOne- het volgende:
Als je met een totaal verkeerd bios flashed, dan post je pjoeter niet meer en boot ie dus ook niet. opnieuw flashen zit er dan niet meer in. Sommige mobo's hebben een jumper om hem in de recovery stand te zetten.. Dan probeert ie van de floppy een bios file in te lezen.. in dat geval heb je nog een kans als je verkeerd flashed.
Jep, dus het lijkt me beter als je een nieuwe BIOS te pakken hebt die niet van zulk soort rare problemen geeft, want het is best wel een groot risico nu dat je je CMOS vernaggeld.
Op zaterdag 06 april 2002 12:37 schreef The1 het volgende:
crash dit...crash dat...

vervelend...koop een nieuw mobo :)
Hier heeft de topicstarter natuurlijk niet zoveel aan, je kan net zo goed zeggen 'nieuwe computer kopen :P' maar dat is geen echte oplossing :).
Pagina: 1