[netwerk kaart] Doet het opeens niet meer

Pagina: 1
Acties:

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
Ik heb een Realtek 8029 gewoon zo'n standaard ding, hij hangt in een BNC netwerk en ik draai over het algemeen Windows XP (maar Linux en Win98, alles werkt prima).
Nix mee aan de hand, de PC die er naast staat (plus nog wat andere PC's) zitten via datzelfde BNC netwerk aan een HUB die aan internet hangt (ja dat mag hier, heb verschillende IP's)
Nadat ik mijn toetsenbord heb veranderd (keyboard met DIN stekker aangesloten via een DIN<-->PS/2 plug) terwijl ik mijn PC had aanstaat, doet mijn netwerk kaart opeens raar :(
De realtek geeft aan gewoon active te zijn en enabled (lampje van Line brand (ook al is de kabel eruit)) maar hij kan geen DHCP server vinden en maakt er zo'n windows IP van 169.....
Ook als ik het IP vast instel kan ie de rest van het netwerk niet vinden.

De PC ernaast (Winbond netwerk) doet 't prima. Vind wel de DHCP server etc.
Nou heb ik die NIC (Winbond) in mijn 1e PC gezet. Geeft ie aan: Cable Unplugged :(

iemand een ID?

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Verwijderd

Hmm, dat lijkt erop alsof je een conflict hebt.
Heb je al eens geprobeerd de nic in een ander slot te rossen? :)

Verwijderd

Check je bekabeling eens, haal alles even los en maak het weer vast. Komt vaker voor met BNC.

• KnoppenSpook
Ja ook al geprobeerd

Hij zit helemaal in z'n 1tje op IRQ 10 en deelt wat I/O zut met een PCI to USB convertor.

Kan je opeens een conflict krijgen als je je keyboard veranderd? (was een keyboard zonder windows toets toen verwisseld met een met windows toets, terwijl de pc lekker aan het draaien was)

• KnoppenSpook
Kabels is het niet, wat een kabel-punt verder doet alles het gewoon (PC2) en ik heb ook die plug in PC1 gehad

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op zaterdag 06 april 2002 10:42 schreef KnoppenSpook het volgende:
Nadat ik mijn toetsenbord heb veranderd (keyboard met DIN stekker aangesloten via een DIN<-->PS/2 plug) terwijl ik mijn PC had aanstaat, doet mijn netwerk kaart opeens raar :(
Heb je nadat je dit gedaan hebt al eens een reboot geprobeerd?

• KnoppenSpook
nog even een weetje

als ik de netwerk kaart disable en daarna weer enable zegt windows dat ie een nieuw netwerkverbinding heeft. Nou prima ik klik op het ballonetje en krijg de wizard
Ondertussen een nieuw ballonetje met Local Area Network #5 Connected (10Mb) Als ik dan kijk naar het IP is dat 0.0.0.0 (invalid IP adress) een tijdje later is het weer 169.254 etc (Automatic Private Address)

• KnoppenSpook
ja zeker wel een paar keer al (gereboot) (heb ook een andere NIC erin gezet en doe ik nog net niet terwijl het bakkie aanstaat ;))

• KnoppenSpook
is mijn moederbord soms stuk gegaan (alleen voor NIC's) doordat ik dat toetsenbord heb verwisseld :?

Verwijderd

dat kan

• KnoppenSpook
tja zou kunnen
hier mijn hardware

1: AGP werkt (heb beeld :-))
2: hauppage TV (week niet of die werkt)
3: NIC werkt niet (komt van 4)
4: leeg, maar NIC wrkt ook hier niet
5: SBLive werkt (heb ook geluid :-))
dan 3 ISA's leeg

zou het dan kunnen dat nummer 3 en 4 (PCI 2 en 3 dus) samen stuk zijn en de rest niet?

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op zaterdag 06 april 2002 11:49 schreef Masta-T het volgende:
dat kan
Nou, het lijkt me erg stug. Door er een ander toetsenbord aan te hangen gaat een mobo toch niet kapot lijkt me hoor.
Op zaterdag 06 april 2002 12:00 schreef KnoppenSpook het volgende:
1: AGP werkt (heb beeld :-))
2: hauppage TV (week niet of die werkt)
3: NIC werkt niet (komt van 4)
4: leeg, maar NIC wrkt ook hier niet
5: SBLive werkt (heb ook geluid :-))
dan 3 ISA's leeg
Als je niet weet of die werkt, gebruik je hem kennelijk ook niet? Haal hem er eens uit dan. Haaldesnoods ook )tijdelijk) je SBLive eruit, dan kan je proberen of het wel werkt, met een extra IRQ beschikbaar.

Met hardware problemen altijd proberen met zo min mogelijk hardware de boel aan de gang te krijgen, en vervolgens er stuk voor stuk dingen bij plaatsen. :)
Pagina: 1