Ik heb een Realtek 8029 gewoon zo'n standaard ding, hij hangt in een BNC netwerk en ik draai over het algemeen Windows XP (maar Linux en Win98, alles werkt prima).
Nix mee aan de hand, de PC die er naast staat (plus nog wat andere PC's) zitten via datzelfde BNC netwerk aan een HUB die aan internet hangt (ja dat mag hier, heb verschillende IP's)
Nadat ik mijn toetsenbord heb veranderd (keyboard met DIN stekker aangesloten via een DIN<-->PS/2 plug) terwijl ik mijn PC had aanstaat, doet mijn netwerk kaart opeens raar
De realtek geeft aan gewoon active te zijn en enabled (lampje van Line brand (ook al is de kabel eruit)) maar hij kan geen DHCP server vinden en maakt er zo'n windows IP van 169.....
Ook als ik het IP vast instel kan ie de rest van het netwerk niet vinden.
De PC ernaast (Winbond netwerk) doet 't prima. Vind wel de DHCP server etc.
Nou heb ik die NIC (Winbond) in mijn 1e PC gezet. Geeft ie aan: Cable Unplugged
iemand een ID?
Nix mee aan de hand, de PC die er naast staat (plus nog wat andere PC's) zitten via datzelfde BNC netwerk aan een HUB die aan internet hangt (ja dat mag hier, heb verschillende IP's)
Nadat ik mijn toetsenbord heb veranderd (keyboard met DIN stekker aangesloten via een DIN<-->PS/2 plug) terwijl ik mijn PC had aanstaat, doet mijn netwerk kaart opeens raar
De realtek geeft aan gewoon active te zijn en enabled (lampje van Line brand (ook al is de kabel eruit)) maar hij kan geen DHCP server vinden en maakt er zo'n windows IP van 169.....
Ook als ik het IP vast instel kan ie de rest van het netwerk niet vinden.
De PC ernaast (Winbond netwerk) doet 't prima. Vind wel de DHCP server etc.
Nou heb ik die NIC (Winbond) in mijn 1e PC gezet. Geeft ie aan: Cable Unplugged
iemand een ID?
/me weet geen leuke quote voor in zijn signature