Toon posts:

Firewire werkt niet in games?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu komt een heel verhaal:

Ik heb hier twee pc's staan met beide XP Prof. erop, en ze zijn met elkaar verbonden dmv firewire.
De één gebruikt daar een Audigy voor, en de andere doet het via een firewirekaart van Sitecom.

Gewoon onder windows loopt het netwerk perfect, maar ik krijg het niet aan de gang in een spel, in dit geval Red Alert 2. :(
Je kunt/moet in RA2 de netwerkkaart opgeven dmv het mac-adres.
Nu is dit het probleem niet, ik heb de mac-adressen van beide firewirekaarten gevonden, en ik kan ze ook selecteren in RA2, maar het werkt gewoon niet. :(

Nu ben ik gaan zoeken, en kwam ik uit een programmaatje dat zorgt dat je naast het tcp/ip protocol ook het ipx protocol kan gebruiken: FireNet.
Speciale XP-versies gedownload, versie 2,5. Eén versie was zelfs speciaal voor de Audigy.
Nadat ik alles geinstalleerd had, en de hele readme van het programma heb doorgespit, werkte het nog steeds niet. :?

Heeft er iemand misschien een idee wat ik verkeerd gedaan zou kunnen hebben, want ik snap het nu allemaal niet meer...

Ik heb trouwens de search gebruikt, maar daar heb ik helaas ook nix kunnen vinden...

Verwijderd

Topicstarter
Right, niemand heeft een mogelijke oplossing voor me?
Op heel f*cking internet is er niets fatsoenlijks over te lezen, maw: Je suis f*cked. :(

Verwijderd

Firewire is de draad.
Firenet zorgt voor firewire herkenning als netwerkdraad.

Volgens mij doet Firenet slechts aan TCP/IP over firewire, niet IPX/SPX (Red Alert x).

En anders moet je de ipx/spx frametypes handmatig op hetzelfde type instellen binnen Red Alert.

Test eens door slechts ipx/spx als firewire protocol te gebruiken en dan te pingen naar de andere pc.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 06 april 2002 18:37 schreef BBL the 2nd het volgende:
Firewire is de draad.
Firenet zorgt voor firewire herkenning als netwerkdraad.
Das onzin. Firewire is niet de draad, maar een andere, meer bekende benaming voor de IEEE 1394 busstandaard.
Volgens mij doet Firenet slechts aan TCP/IP over firewire, niet IPX/SPX (Red Alert x).
Sorry hoor, maar wederom is dit ook onzin. Als ik de twee computers gewoon verbind met een firewirekabel, wordt meteen een tcp/ip protocol aangemaakt.
Voor gewoon onder windows heb ik dus geen FireNet nodig. :)

Firenet is er wel degelijk voor om te zorgen dat je wel een ipx/spx protocol hebt.

Pingen heb ik al geprobeerd, met succes trouwens. :)

Ik heb op 1 van de 2 pc's een netwerkbrug geinstalleerd, omdat ik er buiten die firewirekaart ook nog een nic in heb zitten die in verbinding staat met de server.
Voor internet te delen dus. :)

Die netwerkbrug overkoepelt als het ware de nic en de firewire kaart, zodat ze samen gebruik maken van hetzelfde ip, subnetmasker, mac-adres.

Deze netwerkbrug heeft trouwens een ander mac-adres dan de nic en de firewirekaart als er geen netwerkbrug is.

Maar goed, ik heb het nog steeds niet aan de gang...

Verwijderd

OK, ik dacht dat FireNet puur voor TCP/IP zorgde over Firewire.

krijg je t wel werkend met normale netwerkkaarten?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, met gewone nic's is het geen probleem, maar wat wel een probleem is dat het eigenlijk te traag is.

Met gewone nic's haal ik helaas maar 1mb per seconde up/download. En als het dan wat te druk op de map wordt, gaat het echt te traag..
Pagina: 1