Toon posts:

Wat is sneller?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een rare vraag ... maar ik weet het zelf niet 100% zeker ...

Wat is sneller:
-Een pentium 3 450 mhz?
-Een celeron 733 mhz?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Door de bank genomen, de Celeron, no doubt. Heeft minder cache, maar wél op full speed (in tegenstelling tot de 225MHz L2 v.d. P!!!450).
Bedenk dat de illustere Celeron 300A@450 destijds al net zo snel was als een PII450 :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
de celeron lijkt me duidelijk sneller, beide intel achtig en die celly heeft een veelhogere clock.

en dat ie wat minder cache heeft, maakt ook niet uit, hij heeft dat niet nodig

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt guys :) ... ik weet genoeg........

Verwijderd

Die celeron werkt helaas wel op een fsb van 66mhz, terwijl de P3 450 op een bus van 100mhz werkt.
Dat betekent dus ook dat met die celly je geheugen op een bus van 66mhz werkt, tegen de 100mhz bus van de P3.

Als je een beetje leuk mobo hebt, kun je die P3 met gemak naar een bus van 133mhz gooien, dat betekent dan dat je 600mhz hebt met een bus van 133mhz :) :)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

De C733 loopt ook nog op een 66MHz FSB (toch?) maar toch zal het systeem sneller zijn met die CPU erin

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:18

Scatman_II

R9500 Pro >:)

MjaH, dit soort vragen mochten toch niet?
maargoed, wie ben ik... :P

Ennuhm, ik zou zeggen open SiSoft ofzow, klik op benchmark m'n cpu, staat er zow een hele lijst onder van resultaten van andere sysjes...

Dan zul je zien dat dat ding toch echt wel behoorlijk sneller is ;)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Die celeron jah :)

Verwijderd

hih die celly trekt die p2 450 er echt niet uit in de practijk hoor dat kan je wel vergeten hij mag dan meschien sneller lopen maar die p2 450 is toch sneller

• jkf
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-06-2025

jkf

Mits even zwaar en zelfde behuizing en vanaf gelijke hoogte losgelaten: even snel >:)

P II 233 @ begane grond, rip (1997-2007), vervangen door vituele server uptime,

Verwijderd

Ik ben inderdaad ook van mening dat het verschil in mhz de lagere bussnelheid goed maakt.

De cpu zal dan misschien wel sneller zijn, maar het systeem is trager. :)

Ik ga dus voor de P3 450. :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmz ... oude vertrouwede SunStorm ( It's me ... Kornovich ;) ) ... ik denk dat ik maar naar jouw mening ga luisteren ... vooral dat mijn memory dan op 66 mhz gaat lopen bevalt me niet zo ... :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 06 april 2002 10:49 schreef Scatman_II het volgende:
MjaH, dit soort vragen mochten toch niet?
maargoed, wie ben ik... :P

Ennuhm, ik zou zeggen open SiSoft ofzow, klik op benchmark m'n cpu, staat er zow een hele lijst onder van resultaten van andere sysjes...

Dan zul je zien dat dat ding toch echt wel behoorlijk sneller is ;)
Perfect idee van je ... brb :)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

het verschil tussen 100 en 66 MHz memory bus is bij die processoren nog helemaal niet zo groot als je zou denken. In benchmarks misschien wel maar bij normaal gebruik valt dat eigenlijk nog best mee, mede omdat er veel gebruik gemaakt wordt van de cache (die bij de Celly op full speed loopt en bij de P2 slechts op 225 MHz).

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Offtopic

heej, fiets! :) :)
Jou heb ik al lang niet meer gezien kerel!

/offtopic

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 06 april 2002 11:07 schreef SunStorm het volgende:
Offtopic

heej, fiets! :) :)
Jou heb ik al lang niet meer gezien kerel!

/offtopic
Hehe :) ... ik spreek je wel op icq :D

Verwijderd

Topicstarter
Hmz ... keb net ff sisoft weer geprobeerd ... en uit alle tests was de celeron 600 veeeel sneller als de pentium 3 500
Dan zou het verschil tuseen en celeron 733 en een pentium 3 450 nog wel veel groter zijn ... ik ga dus maar voor de celeron733 ... duidelijk........

Verwijderd

Op zaterdag 06 april 2002 11:25 schreef korn het volgende:
Hmz ... keb net ff sisoft weer geprobeerd ... en uit alle tests was de celeron 600 veeeel sneller als de pentium 3 500
Dan zou het verschil tuseen en celeron 733 en een pentium 3 450 nog wel veel groter zijn ... ik ga dus maar voor de celeron733 ... duidelijk........
benchmarks zeggen geen ruk

draai maar eens 3d studio max op een p2 450 en een celly 600 wedden dat die p2 450 hem dr uit draaid

Verwijderd

Topicstarter
Hmz ... maar dat is typisch zo'n programma wat ik niet gebruik ... hooguit fotosoep.

En in de benchmarks verscheelde de score toch wel heel erg veel hoor ... terwijl dat het verschil tussen een p3 500 en een celeron 600 was.... nu is het verschil tussen een p3 450 en een celeron 733 ... ik denk toch dat de celeron in de meeste dingen een stuk sneller is......

• JSI
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 09:19

JSI

Op zaterdag 06 april 2002 11:32 schreef korn het volgende:
Hmz ... maar dat is typisch zo'n programma wat ik niet gebruik ... hooguit fotosoep.

En in de benchmarks verscheelde de score toch wel heel erg veel hoor ... terwijl dat het verschil tussen een p3 500 en een celeron 600 was.... nu is het verschil tussen een p3 450 en een celeron 733 ... ik denk toch dat de celeron in de meeste dingen een stuk sneller is......
Ik weet wel zeker van niet, heb ze allebei hier staan in een netwerkje en de Pentium is stukken sneller in normaal gebruik. (office en inet)
Ik heb een P3 450 en een celly 733 met dezelfde config. :)

Verwijderd

Ik zou zelf voor die PIII 450 gaan.
kan je later ook nog upgraden naar een hogere PIII.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 07:10
Op zaterdag 06 april 2002 10:39 schreef floduR het volgende:
...en dat ie wat minder cache heeft, maakt ook niet uit, hij heeft dat niet nodig
Mag ik jouw cache hebben dan? Please? 8-)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Op zaterdag 06 april 2002 12:04 schreef snakeeye het volgende:
Ik zou zelf voor die PIII 450 gaan.
kan je later ook nog upgraden naar een hogere PIII.
kan met die celly ook maar je ken ook die celly op 100 mhz fsb laten lopen dan is ie wel een heel stuk sneller

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 07:10
Op zaterdag 06 april 2002 12:12 schreef mrneo911nl het volgende:
[..]
kan met die celly ook maar je ken ook die celly op 100 mhz fsb laten lopen dan is ie wel een heel stuk sneller
van 733 naar 1100 Mhz? Da's wel een forse stap denk ik. Maar als het lukt, race je zo p3 eruit jah, waarschijnlijk op elk gebied :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Op zaterdag 06 april 2002 12:18 schreef 0siris het volgende:

[..]

van 733 naar 1100 Mhz? Da's wel een forse stap denk ik. Maar als het lukt, race je zo p3 eruit jah, waarschijnlijk op elk gebied :)
goeie cooler kopen en gaan er voor >:)

Verwijderd

Ik heb op mijn werk een Asus Cusl2-c, en dat zijn echt wel goede oc-bordjes, maar ik krijg de Celly 667 wat erop zit echt niet op 100fsb. :(

Hoger dan 85 wil ie niet...
En ik heb ooit eens een celly 700 gehad, en die wou ook niet hoger dan 83fsb...
En beide waren zeer goed gekoeld, dus ik denk niet dat ze zo makkelijk op 100 te krijgen zijn.

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
Op zaterdag 06 april 2002 11:01 schreef jkf het volgende:
Mits even zwaar en zelfde behuizing en vanaf gelijke hoogte losgelaten: even snel >:)
[miereneukmodus]
gewicht zal weinig uitmaken

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Als ik moest kiezen ging ik voor de Celeron, 'k had mijn 700 ook op 1150 draaien O+

Verwijderd

Topicstarter
Ach ja ... ik krijg gratis een pentium3 500 mhz van SunStorm ... dus problem solved!

Thanks Sunstorm ;)..........!
Pagina: 1