Werkgroep niet zichtbaar; netwerk werkt wel...

Pagina: 1
Acties:

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik heb een raar probleem. Ik heb de search al gebruikt en daar wat dingen uit geprobeerd, maar dat werkte allemaal niet.

Mijn situatie:
2 PC's die zijn aangesloten op een hardware router met DHCP/NAT en printserver. Op beide PC's is TCP/IP en NETBEUI geïnstalleerd. TCP/IP voor internet/printer, NETBEUI voor lokaal netwerk. Beide PC's hebben een realtek 10/100 kaartje met nieuwste drivers. Beide PC's hebben Windows ME als OS.

Het probleem:
Als ik via 'my network places' mijn netwerk op ga dan zie ik geen werkgroep, echter als ik handmatig de naam in explorer intik (bijv \\pc1) dan kom ik gewoon op de PC, en als ik dan 1 map omhoog ga kom ik keurig in de werkgroep en zie ik alle PC's. Ga ik echter nog een map omhoog dan kom ik in 'entire network' en zie ik weer helemaal niks (terwijl mijn werkgroep hier zou moeten verschijnen).
Nu heb ik maar tijdelijk een shortcut naar mijn werkgroep gemaakt en dat werkt, maar ik wil het gewoon goed hebben..

Ik heb al alle protocollen, drivers, enz verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar dat maakt niet uit.

Iemand nog een idee ??

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

hoelang hen je gewacht na het opstarten? het kan wel eens 15 min. duren voordat ze in je browselist voorkomen

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Dat geldt alleen voor TCP/IP netwerken omdat je dan een browsemaster nodig hebt; bij NETBEUI hoeft dat niet; daar komen ze gelijk te voorschijn (als het werkt).

Om toch even concreet antwoord te geven; ook na enkele uren is er nog niets zichtbaar.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

misschien moet je ze gewoon toevoegen in je host tabel, probeer ook eens alleen tcpip of netBeui ? Vaag probleem wel.