Surface Pro 4 (Core m3, 4GB, 128GB) + Lumia 640XL Dual Sim (Verkocht ; PCH-DL, 2x Xeon 2.4 D1 SL6VL (@18x133), CM Heatpipes, 4x 512MB Adata Vitesta DDR500, Windowed Stacker, TSP 500W EPS, BroadCom 8prt SATA RAID, 36GB Raptor + 4x 200GB Seagate RAID5)
Verwijderd
Als ik jou was zou ik een oud dual mobo met intel 440BX chipset op de kop tikken, daar een kleine biosverandering in maken, en de tualatin mod uitvoeren, en je hebt de stabielste combo die er is.
wat voor chipset gebruikt dat Iwill bord dan? Ik zou met dual in ieder geval niet voor VIA gaan (als die een dual chipset hebben) ...
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
chipset op iwill is; VIA Apollo Pro266T
Er zijn meer mobos die hiermee uitgerust zijn met helaas minder onboard features,
ook hier hoor je problemen over maar misschien net iets minder.
Dan heb je nog mobos met Via Apollo Pro 133A (Tyan,MSI), deze is helaas minder recent.
Zijn deze Via's dan toch echt minder stabiel dan bijvoorbeeld intel chipsets?
(btw, dual AMD kan ook, maar dat loopt ook zelden meteen lekker en vragen meer power en genereren meer warmte)
Er zijn meer mobos die hiermee uitgerust zijn met helaas minder onboard features,
ook hier hoor je problemen over maar misschien net iets minder.
Dan heb je nog mobos met Via Apollo Pro 133A (Tyan,MSI), deze is helaas minder recent.
Zijn deze Via's dan toch echt minder stabiel dan bijvoorbeeld intel chipsets?
(btw, dual AMD kan ook, maar dat loopt ook zelden meteen lekker en vragen meer power en genereren meer warmte)
Surface Pro 4 (Core m3, 4GB, 128GB) + Lumia 640XL Dual Sim (Verkocht ; PCH-DL, 2x Xeon 2.4 D1 SL6VL (@18x133), CM Heatpipes, 4x 512MB Adata Vitesta DDR500, Windowed Stacker, TSP 500W EPS, BroadCom 8prt SATA RAID, 36GB Raptor + 4x 200GB Seagate RAID5)
Tualatin 1400 ga je niet makkelijk kunnen krijgen... soort van uitgestorven dinosauriers 
Heb ja la gedacht aan een Dual Duron ?
2x Duron 1.3 is ook snel/stabiel en vreet niet zoveel stroom, het zijn allebei Morgan (=Palomino) cores.
Tyan bordjes zijn zeker niet slecht, maar er zijn idd problemen met geheugen, dat kan je beter even doorlezen voor je koopt.
2x Duron 1.3 is ook snel/stabiel en vreet niet zoveel stroom, het zijn allebei Morgan (=Palomino) cores.
Tyan bordjes zijn zeker niet slecht, maar er zijn idd problemen met geheugen, dat kan je beter even doorlezen voor je koopt.
Verwijderd
neem dan nog liever een dual Athlon XP. Sneller en niet heel veel duurder. En die tulatins zijn nogal aan de prijs ook. Als je toch een tulatin setup wilt, zou ik het mooiste 440 BX boardje wat je kunt vinden halen, en die ommodden, werkt waarschijnlijk het bestOp zaterdag 06 april 2002 12:51 schreef XTerm89D het volgende:
Tualatin 1400 ga je niet makkelijk kunnen krijgen... soort van uitgestorven dinosauriers
zucht...beginnen ze weer
mensen..hou toch is op!!!
12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu
VIA chipsets voor Pentium 4 en AMD CPU's zijn naar mijn mening goed, maar VIA chipsets voor Pentium III (= Tualatin) zorgen echt vaak voor problemen, vandaar mijn vraag. Met de dual Intel chipsets van VIA heb ik geen ervaring maar de normale P3 chipsets van VIA zijn slecht, naast veel problemen zijn ze ook nog eens langzaaam.
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Ik zou ook geen VIA nemen zeker niet voor DUAL. Ik heb zelf een Intel en een Serverworks draaien. Geen gezeur. Ik heb weinig goede ervaringen met VIA en Pentium III.
Ik denk trouwens dat een BX niet echt makkelijk aan het werk te krijgen is met Tualatin. Want dan moet je een serverboard vinden dat stabiel op 133 Mhz loopt.
Als voorbeeld de Tyan Tiger 100 pakt al bijvoorbaat geen 133 Mhz processoren.
De enige optie is denk ik een Asus P2B-D rev.106. Maar probleem twee is dan om nog Asus S370-DL slotconverter te vinden.
Ik denk trouwens dat een BX niet echt makkelijk aan het werk te krijgen is met Tualatin. Want dan moet je een serverboard vinden dat stabiel op 133 Mhz loopt.
Als voorbeeld de Tyan Tiger 100 pakt al bijvoorbaat geen 133 Mhz processoren.
De enige optie is denk ik een Asus P2B-D rev.106. Maar probleem twee is dan om nog Asus S370-DL slotconverter te vinden.
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
Verwijderd
Okee, goed alternatief ten opzichte van de VIA chipset borden. Neem een Supermicro bord, de SUPER P3TDLE bijvoorbeeld... Serverworks chipset, superstabiel (uit ervaring
)!
Pagina: 1