Toon posts:

aanschaf geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op zoek naar een nieuw systeem(AMD 1800,moederbord met KT333 chipset)met een geluidskaart die het volgende kan: Gamen,midi (muziek van keyboard opnemen en bewerken),DVD (dus 5.1)en last but not least geluid(spraak)van datrecorder monteren en muziek eronder zetten met wavelab. Dit moet met hoge kwaliteit want het is voor radio. De techneuten van het werk van mijn man zeggen dat soundblaster kaarten een te hoge basisruis hebben hiervoor. Maar welke kaart moet ik dan kiezen? De nieuwe terratec heeft geen goede midi heb ik begrepen. Hoontech heeft geen 5.1 kaart. Wie heeft hier verstand van en kan mij verder helpen?
Groet Rastaa

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 12:16
Philips Acoustic Edge (Retail) moet je wel digi uit gebruiken anders ruist ie veel...
Terratec SoundSystem DMX 6Fire 24/96 5.1: eax,a3d 24bit 96khz (volledig dus niet alleen digitaal zoals de creative) kost echter wel 240 euro

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

Topicstarter
Die terratec kaart heb ik inderdaad overwogen, totdat ik las dat er geen goede midi mogelijkheden opzaten. De philips kende ik nog niet, ga ik even bekijken.

rastaa

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij de philipskaarten gekeken. Verschillende reviews zeggen over deze kaart dat er ook veel ruis op zit. Jij noemde dat ook al. Moet ik niet overwegen om liever twee kaarten aan te schaffen en wat kan ik dan verwachten?

groet rastaa

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 12:16
Op zaterdag 06 april 2002 12:35 schreef rastaa het volgende:
Ik heb bij de philipskaarten gekeken. Verschillende reviews zeggen over deze kaart dat er ook veel ruis op zit. Jij noemde dat ook al. Moet ik niet overwegen om liever twee kaarten aan te schaffen en wat kan ik dan verwachten?

groet rastaa
2 kaarten is 2 geluidsbronnen....

Als je echt geld teveel hebt: EWS88 of EWS64XL (isa) Oud, maar goed.... de EWS88 een 8 in en 8 uit... ews64 heeft wat minder maar daar in tegen wel 2x midi in en uit...

Philips zijn DAC zuigt, de kaart is wel goed. Als je een externe DAC gebruikt zullen de prestaties niet tegenvallen.

Ikzelf heb een Live! (de allereerste uit Amerika) en ben hier tevereder over, alhoewel ik hierna geen creativa ga kopen, maar dat uit principes.

De AWE32 die ik nog heb liggen valt ook erg met met vervorming en ruis. En deze is uitermate goed met midi (hier hangt mijn midi keyboard ook aan)

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

ik zou op zoek gaan naar een kaart met een digitale uitgang, dan heb je van ruis sowieso geen last

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Ik ben erg tevreden over mijn Audigy :)

Verwijderd

[topic=309815/1/50]

Let niet teveel op het ruisfabeltje over de Philipskaarten, beluister ze liever zelf even. Dit is echt een verhaal wat van mond tot mond gegaan is en die test van hardware.info neem ik al helemaal met een korreltje zout, er staat wel meer onzin op die site. :{

Ik heb dus de Philips Acoustic Edge en ruis heb ik nog niet eruit gekregen, wat ik van mijn ouwe SB64PCI niet kan zeggen.

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op zondag 07 april 2002 21:09 schreef Courage het volgende:
[topic=309815/1/50]

Let niet teveel op het ruisfabeltje over de Philipskaarten, beluister ze liever zelf even. Dit is echt een verhaal wat van mond tot mond gegaan is en die test van hardware.info neem ik al helemaal met een korreltje zout, er staat wel meer onzin op die site. :{

Ik heb dus de Philips Acoustic Edge en ruis heb ik nog niet eruit gekregen, wat ik van mijn ouwe SB64PCI niet kan zeggen.
De Acousitc Edge heeft wel ruis, maar alleen in samenwerking met creative speakers en wie wil die nou hebben :r

Dat hardwareinfo daarmee getest heeft zecht dus eigenlijk al genoeg over hoe ze testen :D

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 19:08
Ik zou voor een Terratec Sixpack 5.1 gaan, want die Soundblasters willen nog wel eens vette kuren vertonen in WinXP. De Terratecs hebben daar geen last van.

Goed kaartje voor een mooie prijs (dacht iets van 90 euro ofo)

Ps, ik geloof dat er geen midi-problemen zijn... maar dat weet ik niet zeker.

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Op zondag 07 april 2002 22:44 schreef Saekerhett het volgende:
Ik zou voor een Terratec Sixpack 5.1 gaan, want die Soundblasters willen nog wel eens vette kuren vertonen in WinXP. De Terratecs hebben daar geen last van.

Goed kaartje voor een mooie prijs (dacht iets van 90 euro ofo)

Ps, ik geloof dat er geen midi-problemen zijn... maar dat weet ik niet zeker.
Ik heb een Soundblaster Live! en een SixPack hier liggen... ik kan je garanderen, ik zou liever harddiskdata corruptie hebben dan naar de miserabele tonen luisteren die die Sixpack produceert: gespetter, constant, geluid uit 2 boxen wat je ook probeert, men reageert niet op support mails :(

Ik zou zeggen blijf ver weg van Terratec
Pagina: 1