Toon posts:

Realtec 3189 vs 3com 905TX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 netwerkkaarten van bovenstaande types.

Nu vraag ik me echt wat het grote verschil is in beide (behalve het 3voud van de prijs voor de 3com).

Ik hoor dat de 3com minder de CPU belast? Is dat waar en is dit een groot verschil?

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:51

OMX2000

By any means necessary...

Er is een test geweest over de overklokbaarheid van netwerkkaarten, en 3com kwam niet zo goed uit de bus... En ja het klopt 3com netwerkkaarten ontlasten je CPU wat meer, maar of je dat in de praktijk merkt?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• FastBunny
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

[miereneukmode]
Het is Realtek 8139
[/mierenneukmode]

Een 3com heeft een lagere cpu belasting. En de 3com heeft een hogere doorvoorsnelheid. Moet je niet denken dat ie 3 keer zo snel is. 3com haalt 90Mbits terwijl de gemiddelde Realtek 70Mbits haalt. Maar omdat de Realtekjes lekker goedkoop zijn en voor thuis gebruik genoeg zijn zou ik lekker die nemen :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• I_stealth_I
  • Laatst online: 15:46

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik heb een AMD 1700+ met 512 MB DDR en een 7200 RPM HD op ATA100

en als ik met mijn realteckkie even een file van 850 Mb weg pomp met een snelhied van 8300 kB/s dan heb ik een processor belasting van 30~40% Dus als je niet een snelle processor hebt, dan kub je beter voor 3Com gaan omdat deze een eigen verzendprocessor heeft :)

/dev/null

Verwijderd

Topicstarter
Een lagere CPU belasting?

Hoeveel zou dat dan bedragen?

Of neemt hij alles over van de CPU?

• Smirnoff
  • Laatst online: 09:29
Op zaterdag 06 april 2002 09:33 schreef OMX2000 het volgende:
Er is een test geweest over de overklokbaarheid van netwerkkaarten, en 3com kwam niet zo goed uit de bus... En ja het klopt 3com netwerkkaarten ontlasten je CPU wat meer, maar of je dat in de praktijk merkt?
Waarom zou je in godsnaam je netwerkkaart willen overclocken ;)

Net zoiets als je monitor gaan overclocken :7

• Kawa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:19
Op zaterdag 06 april 2002 12:53 schreef Smirnoff het volgende:

[..]

3com werkt nog goed op een hogere fsb dan de gemiddelde realtek. Je kan dus verder overclocken

[edit] typo

Verwijderd

3com heeft een lagere CPU belasting... je merkt er bij thuisgebruik eigenlijk niet zoveel van, dus een Realtek is goed genoeg voor thuis :P

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 07:10
tja, dit heb ik pas tig keer verteld, dus nu maar even in het kort: met realtek kun je mazzel hebben, maar het hoeft niet: ze bouwen de chipset voor op de netwerkkaart, niet de netwerkkaart zelf. Het hangt dus af van de implementatie van de fabrikant van de netwerkkaart of de netwerkkaart als geheel ook netjes werkt. Ik heb goede 8139's gezien, en slechte. De 8139 heb je in A, B en C revisie geloof ik. Die revisie's zullen er niet voor niets zijn, waarschijnlijk kun je het beste voor die C revisie gaan, tenzij nu mensen gaan roepen dat dat juist een but-revisie is, dat weet ik gewoonweg niet zeker....

ach...in een volgend leven lach je er om!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:52
maar als je realtek 8139 NIC kapot gaat door een te hoge PCI mhz bus (bijvoorbeeld 45mhz) issie dan kapot gegaan omdat niet gekoeld werd (dus dat die te warm werd)?? OF is dat niet zo

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:45
Je kunt idd met een realtec geluk hebben

ik heb er al veel van in systeemjes gezet om ze aan een netwerkje met weinig verkeer te knopen (textverwerking ed)
zonder veel problemen

maar als er veel data overheen moet dan pleur ik er toch liever een ander kaartje in
ook als het om meerdere kaarten in 1 systeem gaat

en dan hoeft dat niet meteen een 3com te zijn
intel heeft ook hele mooie kaartjes net zoals netgear btw

Repareren doe je zo.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Op het gevaar af dat ie in NT alsnog wordt gesloten: HA->NT

Verwijderd

Op zaterdag 06 april 2002 12:56 schreef Kawa het volgende:

[..]

3com werkt nog goed op een hogere fsb dan de gemiddelde realtek. Je kan dus verder overclocken

[edit] typo
nonsens, ik heb hiero 5 realteks liggen, die in een celeron 433@541 hebben gehangen, maw 83 mhz bus

83/2=41.5mhz lijkt me niet laag...een als je een 133 mhz plank hebt, dan kun je tot 162mhz gaan voordat je pcibus deze snelheden bereikt.

maw je geheugen zal in dat geval eerder zaniken dan je nic's...

Verwijderd

Op zaterdag 06 april 2002 12:53 schreef Smirnoff het volgende:

[..]

Goed idee :9

Maar ontopic: 3Com kaarten komen met een levenslange garantie. MIJN ERVARING (geen flame) is dat ze makelijker configureerbaar zijn, sneller zijn en het altijd doen. Met realteks heb ik vaak problemen gehad ze aan het werk te krijgen onder Windows.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:30
Mijn ervaring is dat Realtekjes het in princiepe altijd doen, en ook snel. 3Com is duur, maximaal 5% sneller, maximaal 5% minder CPU gebruik dan realtek en geeft relatief veel problemen.
Mijn favoriet is Intel (of AMD-gebaseerde kaartjes), maar voor huis-tuin-en-keuken gebruik zou ik gewoon realtek nemen.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Pagina: 1