Wireless Router direct aan netwerk

Pagina: 1
Acties:

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:50

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Topicstarter
Misschien is de topic-titel een beetje verwarrend, maar ik zal het proberen uit te leggen. Ik was op zoek naar een access point, om mijn draadloze netwerk met mijn LAN te verbinden, zodat ik via mijn server/router/gateway/etc/ kan internetten op mijn laptop en Palmtop. Nu kan ik voor heel weinig geld een Orinoco Wireless RG1000 kopen. Alleen het probleem is, dit is een router (zie http://www.orinocowireless.com/template.html?section=m59&page=129&envelope=95 en ftp://ftp.orinocowireless.com/pub/docs/ORINOCO/BROCHURES/US/RG-1000%20US.pdf). Is dit nu ook als "normaal" Access Point te gebruiken, dus dat de Wireless NIC's gewoon een IP krijgen via de DHCP op mijn server, gewoon bij de Samba-shares in dat netwerk kunnen, en gewoon via de server kunnen internetten, zonder dat deze router iets gaat routen :?

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

Volgens de docs kan ie dus ook transparant bridgen, en dat is wat je wil. Blijkbaar is het ding ook in staat om gebruikt te worden voor DSL achtige omgevingen (hij kan PPPoE) of voor dialup (er zit een modem in). Lijkt me wel een leuk doosje :)