[Mandrake + VMWare] Moet ik nog ergens op letten

Pagina: 1
Acties:

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Ik wil graag zo Mandrake 8.2 installeren onder VMWare. De vorige keer dat ik een Linux-distro installeerde onder VMWare (RedHat 7.2) bleef hij hangen bij het opstarten en nu wil ik dat niet weer krijgen natuurlijk. Daarom vraag ik of iemand tips heeft voor de install van Mandrake onder VMWare. Moet ik nog ergens op letten? Bijv. de grote van de virtuele disk/nog geen grafische kaart selecteren?

• Dionysus
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hou je aan de help file van Vmware daar staat precies beschreven hoe Mandrake geïnstalleerd moet worden. En ook welke videokaart je moet selecteren en dat je niet direct grafische moet opstarten.
Kwa harde schijf Vmware gebruikt toch zo'n harde schijf die kan groeien tot een bepaald maximum wat jezelf aangeeft. Ik zou zeggen stel hem daarom niet te klein in het werkt altijd veel makkelijker met wat ruimte op een systeem.
Het enige wat bij mij nog problemen gaf was het installeren van de geluidskaart op het guest systeem. Het moet natuurlijk wel kunnen, maar heb er zelf nog geen tijd ingestoken om het werkend te krijgen.

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Ik krijg de laatste stap niet voor mekaar. X zegt dat hij de config file niet kan aangeven. Hoe moet ik dit doen?