"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Anoniem: 34259
Volgens mij bevat de snarentheorie juist 10 dimensies hoor want als jij zegt dat er 0 dimensies bestaan zou de wereld waar wij in leven, dus de 3d wereld, niet kunnen bestaan.
Wat jij denkt is volgens mij dat snaren gewoon aparte deeltjes zijn naast de normale deeltjes die we al kennen. Maar de snaren zijn juist de kleinste deeltjes die er kunnen bestaan en alles is er uit opgebouwd. De frequentie van het trillen van die snaren bepaalt wat voor deeltje het gaat worden.
Wat jij denkt is volgens mij dat snaren gewoon aparte deeltjes zijn naast de normale deeltjes die we al kennen. Maar de snaren zijn juist de kleinste deeltjes die er kunnen bestaan en alles is er uit opgebouwd. De frequentie van het trillen van die snaren bepaalt wat voor deeltje het gaat worden.
Of ik zit fout, maar een snaar is een 1 dimensionale lijn en de snarentheorie zegt dat er 11 dimensies zijn.
Snaren kunnen zich ook van het ene punt van het heelal helemaal naar de andere kant van het heelal bevinden. Een enorme lijn.
Snaren kunnen zich ook van het ene punt van het heelal helemaal naar de andere kant van het heelal bevinden. Een enorme lijn.
Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?
er zijn er 9 in de snaartheorie en geen 10 of 11Op zaterdag 06 april 2002 10:11 schreef AxzZzel het volgende:
Of ik zit fout, maar een snaar is een 1 dimensionale lijn en de snarentheorie zegt dat er 11 dimensies zijn.
het zijn er 9, 10 of 11...daar is men nog niet over uit.
(vraag me niet waarom, ik kijk slechts flogiston
)
(vraag me niet waarom, ik kijk slechts flogiston
Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]
Anoniem: 26266
Er zijn 5 varianten van de string-theory, allemaal met 10 dimensies
Er is ook de M-theory, die probeert de vijf varianten te verenenigen. Deze heeft 11 dimensies.
Er is ook nog een zesde theorie, die deeltjes met imaginaire massa (tachyonen) toe staat, en heeft maar liefts 26 dimensies.
Maar deze theorie is een buiten beentje, en heeft niet veel aanhangers.
Er is ook de M-theory, die probeert de vijf varianten te verenenigen. Deze heeft 11 dimensies.
Er is ook nog een zesde theorie, die deeltjes met imaginaire massa (tachyonen) toe staat, en heeft maar liefts 26 dimensies.
Maar deze theorie is een buiten beentje, en heeft niet veel aanhangers.
Dit artikel zal wel wat voor opheldering zorgen:
http://physics.about.com/library/sw/blswstring.htm?iam=howstuffworks_SKD&terms=string-theory
http://physics.about.com/library/sw/blswstring.htm?iam=howstuffworks_SKD&terms=string-theory
Anoniem: 26266
Dan wil ik de volgende site aanbevelen: http://superstringtheory.com/
Hier wordt het vrij goed uitgelegd, en is ook aardig wat achtergrond info te vinden.
Hier wordt het vrij goed uitgelegd, en is ook aardig wat achtergrond info te vinden.
In de W&L policy staat duidelijk waaraan een startpost moet voldoen, en deze startpost voldoet daar helaas niet aan. Lees de policy eens. Deze kan op slot...
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.