[HD]Hoog piepend geluid, maar Powermax==OK!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 22:28

PromWarMachine

Forsaken Archer

Topicstarter
Dat is de hele samenvatting eigenlijk :)

Sinds vanavond hoorde ik (viel het me op, misschien was hij er al langer, maar niet langer dan een dag iig) een hoge piep, na wat research bleek het m'n harde schijf te zijn.

Het betreft een Maxtor 60 gig, 7200 rpm van nog geen half jaar oud.

De FAQ vertelde mij dat de HD waarschijnlijk op z'n eind liep en adviseerde daarbij het programma Powermax van fabrikant Maxtor, die gaf echter geen enkele problemen aan.

Maar de harde schijf voelde bij het openschroeven nog warm aan, is dit normaal of zou een HD fan installeren de oplossing zijn? Alvast bedankt voor de reacties.

/edit
Ohwjah, er is niets over geclocked en/of andersinds hardwarematig noch softwarematig omhoog gekrikt.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Topicstarter
Weet niemand het? Als hij er dood van gaat moet ik asap naar de winkel, maar ja, morgen is het zondag en ik wil wel graag eerst weten of ik het niet zelf op kan lossen natuurlijk.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 11:34
Op zaterdag 06 april 2002 14:55 schreef PromWarMachine het volgende:
Weet niemand het? Als hij er dood van gaat moet ik asap naar de winkel, maar ja, morgen is het zondag en ik wil wel graag eerst weten of ik het niet zelf op kan lossen natuurlijk.
ga anders gewoon naar die winkel daar kunnen ze hem wel testen en zetten ze maybe ( als ze aardig zijn :P ) je fille's meteen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSI
  • Laatst online: 03-10-2021

JSI

Dit is al een aantal keer langsgekomen.

Ik had hem ook, na even informeren bleek dat
bijna alle Maxtor schijven hier last van hebben.
Dit hoor je het beste als je hem in een rem. rack hebt
zitten.
Je kan het iets verhelpen door hem in een coolermaster te zetten, maar helemaal weg krijg je het niet.

Ik was het zat, heb hem verkocht en ben nu de gelukkige bezitter van de 120GXP (IBM) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

De 20gb DM60+ van mijn vader heeft het ook, en daar is het op een gegeven moment minder geworden. Ik geloof dat ie het nou nog steeds doet, en het geluid zit er al een jaar in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Topicstarter
Op zaterdag 06 april 2002 15:54 schreef RS_003 het volgende:

[..]

ga anders gewoon naar die winkel daar kunnen ze hem wel testen en zetten ze maybe ( als ze aardig zijn :P ) je fille's meteen over.
Ze zijn niet aardig :{

En ik maar denken dat Maxtor 't beste merk was, het is nu al weer iets minder, ze heeft een nachtje rust gekregen :+

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Mijn 20 GB Western Digital maakt ook een hoog piepgeluid, net als een televisie, alleen nog iets zachter.
Hij diet dit al sins de eerste dag. Ik heb me er nooit zorgen over gemaakt en ik heb er geen problemen mee gehad.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Topicstarter
Op zondag 07 april 2002 13:13 schreef Tyrian het volgende:
Mijn 20 GB Western Digital maakt ook een hoog piepgeluid, net als een televisie, alleen nog iets zachter.
Hij diet dit al sins de eerste dag. Ik heb me er nooit zorgen over gemaakt en ik heb er geen problemen mee gehad.
Zit jij 14 uur per dag te computeren?
Staat je computer 24 uur per dag aan?
Slaap jij op letterlijk 30 cm van je HD af?

Dan piep (:+) je wel anders denk 'k :P

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 16:55
Op zondag 07 april 2002 13:13 schreef Tyrian het volgende:
Ik heb dat probleem nu ook mijn mijn 20 Gb WD. Maar die van mij piepte niet vanaf het begin.

Mijn computer begin nu ook vaak te crashen bij het opstarten dat ik in een flits een BSOD zie en dan bam.. reboot.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:27
Op zaterdag 06 april 2002 06:19 schreef PromWarMachine het volgende:
Dat is de hele samenvatting eigenlijk :)

Sinds vanavond hoorde ik (viel het me op, misschien was hij er al langer, maar niet langer dan een dag iig) een hoge piep, na wat research bleek het m'n harde schijf te zijn.

Het betreft een Maxtor 60 gig, 7200 rpm van nog geen half jaar oud.

De FAQ vertelde mij dat de HD waarschijnlijk op z'n eind liep en adviseerde daarbij het programma Powermax van fabrikant Maxtor, die gaf echter geen enkele problemen aan.

Maar de harde schijf voelde bij het openschroeven nog warm aan, is dit normaal of zou een HD fan installeren de oplossing zijn? Alvast bedankt voor de reacties.

/edit
Ohwjah, er is niets over geclocked en/of andersinds hardwarematig noch softwarematig omhoog gekrikt.
7200rpm HD's kun het beste goed koeler, dwz een 80mm casefan ervoor of een HD koeler gebruiken.