[kennisnet] van buiten naar binnen, liefst snel

Pagina: 1
Acties:

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-08 08:03

decramy

root@birdie:~#

Topicstarter
K weet niet of dit al es geweest is, maar search 'kennisnet buiten binnen' leverde nix op...

Ik ben op zoek om op een veilige manier Kennisnet binnen te komen.

Je hebt dus een PC binnen kennisnet (linux) en die wil ik met een SSH dingetje kunnen zien.
We hebben het aan de praat gehad met de httptunnel, maar dat ging traag...

Wie weet er een betere/snellere oplossing??

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En wat is hier advanced aan :?
Move > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zaterdag 06 april 2002 04:45 schreef decramy het volgende:
...
Ik ben op zoek om op een veilige manier Kennisnet binnen te komen.
...
systeembeheerder vragen O-)

• mr_daTA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

mr_daTA

Probeert student te zijn

Als je dit aan de praat hebt gekregen dan denk ik dat het komt door een foutieve config van Nltree. Ze hebben een aantal wijzigingen doorgevoerd aan de config, MSN doet inmiddels ook weer namelijk.

Verbindingen naar het Kennisnet vanuit de grote boze internetwereld zijn niet toegestaan. Het hoort ook niet te kunnen eigenlijk.

D'r zijn grofweg twee opties.

A. Je bent systeembeheerder en je wilt dit voor elkaar hebben. In dit geval kun je samen met de ICT-coordinator een gemotiveerd verzoek sturen aan het ministerie van OCW. Zij zullen de aanvraag behandelen en eventueel krijg je de benodigde poort 22 in dit geval open. Nltree zal deze handeling voor je uitvoeren.

B. Verkeer naar binnen is mogelijk als het om webservices gaat. Hiervoor kan de school zelf een reverse-proxy aanvraag indienen. Ik heb het niet getest maar ik denk dat je dan wel kunt tunnelen. Ik raad het je wel af, NLtree is er niet blij mee namelijk. Daarnaast handel je op dat moment in strijd met het diensverleningscontract.

Mocht je geen systeembeheerder zijn en gewoon als leerling aan het klooien zijn, DOE DAT NIET!. De school kan en voor zover ik weet zal in veel gevallen ernstige maatregelen nemen tegen de persoon.

En voor systeembeheerders....
http://www.nltree.com/home/website_uitnodiging.htm

Chance favors the prepared mind

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-08 08:03

decramy

root@birdie:~#

Topicstarter
We hebben in overleg met onze systeembeheerder de httptunnel opgezet.

En jij zecht dat je port 22 gewoon moet aanvragen?
k -> zal t ff melden bij m >:)

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:33

Tux

of ff langs gaan op de scheveningseweg in den haag >:)

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Pagina: 1