Crashende pc bij counter-strike

Pagina: 1
Acties:

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 11:33
Ik ben een fanatiek CS speler... maar iedere keer weer heb ik last van crashes... ene keer na 1 min, andere keer na 2 uur spelen, steeds verschillend...

Als ie crasht blijft geluid haperen en werkt ctrl+alt+del ook niet meer...

Dis 3e install al van Win2k en iedere keer zijn er nieuwe drivers opgezet voor videokaart, geluidskaart, 4in1 enz... dus lijkt me eigenlijk een hardware probleempje... maar wat...
Dacht eerst hitte, maar na terugklokken blijft ie et nog steeds doen temp komt ook niet boven de 40 graden uit.

Misschien iemand een theorie?

In me kast zit:
Duron 650@866 (133)
Msi K7T Turbo
2x vaag merk 256mb ram
Powercolor Kyro 64mb
Hercules Fortissimo II
PCTV Rave
realtek en een intel netwerkkaartje

Draai win2k met sp2, nieuwste versie van alle drivers die ik kon vinden.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:58

Klippy

Still Game

Hmmm vaag probleem.
Denk niet daar zo snel een oplossing voor te vinden is. Kan echt vanalles zijn.

Heb het toevallig zelf ook gehad deze week. Broertje had een spel geïnstaleerd en daarna had ik ook opeens een crashende CS. Precies hetzelfde als jou. Enige manier om het goed te krijgen was een system restore.

Paar weken geleden had ik hetzelfde na nieuwe NVidia Detonator te installeren.

Probleem is dus dat het vanalles kan zijn. Bij mij werkt het iig altijd na een schone install, dus als het opeens niet meer werkt weet ik dat ik moet nagaan wat ik veranderd heb.

Maar als het na een schone install ook niet werkt zal het wel hardware oid zijn.
Probeer eens met andere display drivers ofzo. Maar zoals ik begijp heb je dat al geprobeerd.

Is veel werk om het uit te zoeken, maar ik zie dat je een TV kaart hebt en uit ervaring is dat dat vaak een probleem en dan vooral sommige drivers.
Dus ik zou zeggen begin eens met die kaart ofzo eruit te halen als een clean install niet meer helpt. Anders alle overbodige hardware eruit.
Ik weet dat 't veel werk is, maar ik zou snel ook niks anders weten....

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• KeRsTmAnNeKe
Kans dat het de tv kaart is klein, ding heb ik pas paar maanden en daarvoor had ik er ook al last van :/

• FSharky
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik had deze problemen ook. Mijn pc liep ook steeds vast omdat denk ik hem in opengl had staan. toen kwam nvidia met zijn nieuwste drivers en heb ik nergens last meer van.

• KeRsTmAnNeKe
Kwil best de nieuwe detonators installen.. denk alleen niet dattat wil werken :P

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 12:59

Ronnie_T

Shangri-La

/edit: hier stond onzin

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

Verwijderd

[off-topic] CS sucks badtime [off-topic] :P

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem ook met win2k alleen met een duron 800 en een gf2ti 64 mb kaartje op een msi kt7 turbo 2.
Soms kan ik een hele dag gamen zonder problemen en andere dagen crasht ie om de 5 minuten ook met vastzittend geluid en geen ctrl+alt+del :(

En ik weet niet waar het aan ligt

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 15:34

Harrie

NederVlaming

Hiero precies hetzelfde.. Draai winXP :r
Enigste overeenkomst met jou systeem is het realtek-netwerkkaartje... Zou dat het zijn???

Of komt het gewoon door Win2k / WinXP? lijkt mijn niet, want mijn win2k bak heeft nergens last van...

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 22:40
Ik heb dit ook weleens gehad zo in een keer.
Toen heb ik me voeding vervangen en toen was alles weer ok.

• Snipisnap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
Heb ik ook last van gehad.
Ik vermoed dat het bij mij de Creative Soundblaster PCI128 was. Ik heb nu een Terratec DMX Xfire 1024. Alles is nu prima.
Ik zou het volgende langslopen: IRQ-conflicten, drivers video-kaart, drivers audio-kaart.

"It certainly appears so..."

• GUBO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03-2025

GUBO

Jij hier ?

Ik had ook hetzelfde probleem.
Maar dat was met Windows 98 SE en nu met Windows XP Pro loopt tie echt bijna nooit meer vast.
Laat ik rustig maar zeggen nooit *D

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

Wolfje666

Shooter fanatic

Als het alleen met CS is, moet je even naar de planet halflife.
Daar zoeken op CS HERCULES PATCH of iets dergelijks.

Zo zelfde soort iets had ik ook met mijn Radeon 8500.
Alles draait nu weer perfect :D

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-08 09:27
Op zondag 07 april 2002 20:06 schreef philippi14 het volgende:
Enigste overeenkomst met jou systeem is het realtek-netwerkkaartje... Zou dat het zijn???
Ik heb hier dus ook af en toe last van.... en ik heb een e-tech netwerkkaartje.... Lijkt mij dat dat niet het probleem is.

Eve char: Warock <TEST>

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Op zaterdag 06 april 2002 04:14 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:
[..]
Als ie crasht blijft geluid haperen en werkt ctrl+alt+del ook niet meer...
[..]
Complete system-freeze waarbij het laatste geluidje geloopt wordt, is vrijwel altijd een chipset crash.

Ik had hetzelfde soort crash op mijn Asus P2B met PIII 600 katmai ook. Ik werd helemaal gek ervan, want ik kon niet achterhalen wat het probleem nu was, tot ik hoorde van een P2B-bug in combinatie met de stroom zuipende PIII 600 katmai. (Chipset ziet spanning beneden een bepaalde waarde zakken, zou niet moeten gebeuren, en denkt dan dat de voeding kapot is, dus kapt ermee.)
In me kast zit:
Duron 650@866 (133)
Msi K7T Turbo
2x vaag merk 256mb ram
Powercolor Kyro 64mb
Hercules Fortissimo II
PCTV Rave
realtek en een intel netwerkkaartje

Draai win2k met sp2, nieuwste versie van alle drivers die ik kon vinden.
- Probeer het eerst eens zonder die Realtek
* JumpStart heeft persoonlijk onaangename problemen met Realtek gehad, vandaar.
- Klok je FSB eens terug naar 100 MHz.

Als je ram brak zou zijn, dan krijg je vooral veel exception errors om je oren, dus ram is niet verdachte #1.

En als laatste, ook omdat mijn probleem ook met stroom levering te maken had: check eens of je voeding wel in orde is, kan die wel genoeg stroom leveren ?

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Pagina: 1